Din acest motiv, am rămas uluit când am descoperit că cei doi parteneri discutau în mod serios să cumpere o franciză de gogoși pe lângă afacerea pe care o aveau deja. Ce au de-a face gogoșile cu tipăritul? Din fericire am fost capabil ca să îi conving că acest lucru era o idee rea.
Liderilor de afaceri le sunt oferite aproape zilnic noi oportunități de business, mai ales acelora care au succes și atrag atenția. Câteodată prezentările și proiecțiile de vânzare pot suna foarte tentant. Fără stăpânire de sine, acest lucru poate duce cu ușurință la urmărirea unui lucru care este departe de chemarea sau scopul lui Dumnezeu.
Găsim în Biblie nevoia stăpânirii de sine și a gândirii concentrate: Omul care nu este stăpân pe sine este ca o cetate surpată şi fără ziduri.(Proverbe 25:28). Întrebarea este următoarea: având atâtea oportunități ispititoare ce apar în calea noastră, cum le sortăm și cum stabilim care dintre ele merită urmărite?
Acesta este unul dintre motivele pentru care declarațiile de misiune sunt importante, atât în plan corporativ, cât și în cel personal. Ele ne ajută să definim lucruri precum: “cine suntem noi?”, „ce facem?”, „de ce ne aflăm aici?”, „ce intenționăm să realizăm?” Cunosc patroni și directori care au elaborat declarații de misiune și fac referință în mod regulat la acestea ca memento-uri constante care arată ceea ce ei și companiile lor ar trebui să fie. De fapt, acestea pot servi ca mecanisme de autocontrol pentru a ne împiedica să ne abatem de la misiunea și obiectivele noastre.
Un alt proverb care se potrivește acestei discuții este:” Când nu este nicio descoperire dumnezeiască, poporul este fără frâu; dar ferice de poporul care păzeşte legea!” (Proverbe 29:18). Există multe aplicații ale acestui verset, dar cu siguranță faptul că avem un sentiment clar de misiune și o viziune ne poate ajuta mai de grabă în menținerea stăpânirii de sine decât în urmărirea urmelor de iepuri care ne pot duce departe de cale.
Un pasaj bine-cunoscut, Galateni 5:22-23, descrie “roada duhului”, caracteristicile unei persoane cu adevărat spirituale, care il urmează cu credincioșie pe Isus Hristos. Acestea sunt “dragostea, bucuria, pacea, îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine, credincioşia, blândețea… înfrânarea poftelor” (autocontrolul). Apoi versetul spune: “Împotriva acestor lucruri nu este lege”.
Toate acestea sunt trăsături pe care credincioșii ar trebui să le expună în afaceri și în lumea profesională – ceea ce 2 Corinteni 5:20 numește “ambasadori ai lui Hristos”. Acest autocontrol despre care se vorbește face referire la a avea acțiuni și cuvinte adecvate și a nu deveni controlat și consumat de lucruri păcătoase. De asemenea se aplică și la a fi capabil să evitați – așa cum au făcut și partenerii de afaceri cu care am lucrat- luarea deciziilor neînțelepte care ar putea afecta eficacitatea la locul de muncă.
Un alt atu pentru menținerea autocontrolului, pe lângă declarația clară de misiune, este încercarea de a rămâne în mod constant conștient de prezența și îndrumarea lui Dumnezeu în viața dumneavoastră. Când doriți să evaluați o nouă oportunitate interesantă, vă este de ajutor să vă amintiți că: „Omul face multe planuri în inima lui, dar hotărârea Domnului, aceea se împlineşte” (Proverbe 19:21). Pentru a proteja viitorul afacerii dumneavoastră, învățați controlul de sine și curajul de a spune „Nu” la tot ceea ce nu se potrivește cu misiunea dumneavoastră.
Întrebări pentru discuții
1. Dacă ar fi să vă evaluați în termeni de autocontrol, unde v-ați situa pe o scară de la 1 la 10, unde 1 reprezintă punctul cel mai de jos și 10 cel mai de sus?
2. Vă puteți gândi la un moment în care ați răspuns neînțelept la o oportunitate și mai târziu ați regretat pentru că ați făcut acest lucru? Dacă nu, vă puteți aminti un exemplu cu cineva cunoscut? Care a fost acea situație și ce rezultat a avut?
3. Are compania dumneavoastră o declarație de misiune? Dacă da, se face referință des la ea? În ceea ce vă privește, v-ați gândit vreodată să scrieți o declarație personală de misiune care să vă servească drept ghid pentru a vă arăta locul în care să vă investiți timpul, talentele și resursele și modul în care să faceți acest lucru – ca să nu fiți distras de oportunități care nu se potrivesc declarației dumneavoasră de misiune?
4. Dacă ați ajuns la concluzia că sunteți deficitar în domeniul autocontrolului, cum puteți încerca să vă îmbunătățiți acest domeniu?
- Material realizat de Asociaţia CBMC România (Connecting Business and the Marketplace to Christ) şi furnizat de către Biserica Creștină după Evanghelie din România
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.