După 7 ani de existenţă, cu peste 31 000 de postări, cu peste 50 de milioane de vizualizări (50 025 543 la 29.09.2020), cu peste 55 000 de abonaţi la newsletter-ul zilnic, cu un record de 197.071 accesări într-o singură zi, devenind astfel portalul de ştiri creştine din România cu cea mai rapidă creştere şi cu cele mai multe vizualizări, părăsim platforma Blogger şi:

̶S̶u̶n̶t̶e̶m̶ ̶î̶n̶ ̶c̶o̶n̶s̶t̶r̶u̶c̶ţ̶i̶a̶ ̶u̶n̶u̶i̶ ̶s̶i̶t̶e̶ ̶p̶r̶o̶f̶e̶s̶i̶o̶n̶a̶l̶,̶ ̶a̶d̶a̶p̶t̶a̶t̶ ̶c̶e̶r̶i̶n̶ţ̶e̶l̶o̶r̶ ̶t̶e̶h̶n̶o̶l̶o̶g̶i̶e̶i̶ ̶m̶o̶d̶e̶r̶n̶e̶

̶A̶n̶g̶a̶j̶ă̶m̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶d̶̶̶a̶̶̶c̶̶̶t̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶c̶o̶r̶e̶s̶p̶o̶n̶d̶e̶n̶ţ̶i̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶g̶̶̶i̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶a̶̶̶l̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶d̶i̶n̶ ̶d̶i̶a̶s̶p̶o̶r̶a̶ ̶r̶o̶m̶â̶n̶ă̶

Încheiem parteneriate cu noi publicaţii şi site-uri de media

miercuri, 12 decembrie 2018

“Aveți grijă să nu vă mâncați unii pe alții!” 🔴 Interviu cu pastorul Tony Berbece

Am denunțat aici și am deplâns public, fără a-i publica numele, practica necreștină a pastorului bucureștean Lucian Bălănescu de a lovi în mod sistematic, repetat și public, în persoana și lucrarea pastorului Tony Berbece, prin tot soiul de afirmații bășcălioase scrise pe pagina sa de Facebook.

Din nefericire, acesta nu și-a reconsiderat poziția nedemnă de un slujitor al Domnului, continuând să utilizeze etichete defăimătoare la adresa celor care l-au atenționat.

Întrucât am primit informațiși poze și despre alte metode utilizate de acesta în terfelirea numelui pastorului Tony Berbece, prin folosirea numelui ca personaj negativ în anumite jocuri desfășurate împreună cu studenții și tinerii din Biserica Bunavestire, am solicitat un interviu pastorului Tony Berbece pentru cunoașterea obiectivă a acestui caz.

Red. NewsNet Creştin: Domnule pastor Tony Berbece, sunteţi un slujitor al Evangheliei cunoscut cititorilor noştri şi nu numai, atât prin prisma articolelor pe care le scrieţi aproape zilnic, cât şi prin stilul dinamic în care păstoriţi biserica Profides, prin implicarea în activitaţi de evanghelizare stradală sau prin prezenţa la tot felul de evenimente muzicale în Bucureşti şi în alte localităţi. Spuneţi-ne când, cum şi mai ales de ce credeţi că aţi ajuns să fiţi persiflat public de pastorul Lucian Bălănescu pe pagina acestuia de Facebook, să fiţi menţionat atât de des de acesta cu tot soiul de etichete başcălioase ca “pastor lăutar”, "pastor fanatic” şi lista poate continua? Aţi avut vreodata vreun conflict cu acesta, ceva mai vechi care s-a “reactivat” în ultima vreme?

Tony Berbece: Aș dori să încep acest interviu, ce-i drept nedorit, dar necesar, prin a vă mulțumi și prin a vă felicita pentru implicarea în “înmulțirea pâinilor”, așa cum numesc eu misiunea de a răspândi Cuvântul, fie scris, fie vorbit. Cu privire la domnul Lucian Bălănescu aș dori să vă spun că nu-l cunosc personal, nu-mi aduc aminte să-l fi întâlnit vreodată. M-am trezit efectiv cu o mulțime de jigniri și denigrări din partea lui, pur și simplu din senin. Doresc să afirm că am o relație foarte bună cu credincioșii din Buna Vestire, Biserică în care acesta este implicat. Două proiecte foarte dragi mie, videoclipurile pieselor “Dragostea” și “Orice copil” sunt create cu oameni frumoși ai acestei Biserici, am colaborat pentru seri de tineret și pentru cel puțin un eveniment organizat pentru tot Bucureștiul. Deci, nu sunt în niciun conflict nici cu Lucian, nici cu Biserica din care face parte. Așadar nu-i înțeleg ieșirile în decor în ceea ce privește persoana mea.

Red. NewsNet Creştin: Am primit din partea unora dintre cititorii noştri, unii aflaţi chiar în cercul de tineri din preajma pastorului Lucian Bălănescu informaţii ca numele dumneavoastră este folosit în acelaşi mod batjocoritor  de acest om şi în cadrul unor evenimente sau întâlniri cu studenţii, în cadrul unor activităţi de tineret sau jocuri, ceea ce, din punctul nostru de vedere este de neimaginat pentru un pastor să aibă astfel de preocupări. Avem chiar imagini care dovedesc acest lucru. Știţi de aceste practici denigratoare ale pastorului Bălănescu? Cum le comentaţi?

Tony Berbece: Da, este trist că omul acesta nu se mulțumește cu o critică punctuală adusă unui articol de al meu, o critică constructivă din care eu însumi să am ce învăța, ci metoda lui este de a citi postările mele și apoi le desființează prin cuvinte nu tocmai plăcute, cuvinte care nu au ce căuta in gura unui slujitor. Mai mult de atât s-a creat o “gașcă” în jurul acestui om, care reacționează foarte batjocoritor la aproape orice postare, nu conteaza subiectul și cât de profundă este abordarea sau cât de sacru este conținutul, pur și simplu au ca scop aruncarea mea în oprobriu. Am fost inclusiv drăcuit și amenințat după ce acest domn a stârnit o discuție aprinsă împotriva mea. Adică, nu cred că realizează gravitatea faptelor sale. Îmi este efectiv milă de tinerii care-l iau ca exemplu, pentru că am auzit și eu despre jocuri care se fac la serile lor de tineret și am primit chiar poze în care apare numele meu afișat, iar, cumva, numele meu este parte dintr-un joc în care chipurile se condamnă “fanatismul religios”, cumva eu aș fi pentru ei persoana non grata. Domnul Lucian încă inițiază în “taina” denigratului pe mulți creștini, ceea ce știm bine că Scriptura condamnă. Primesc destul de des poze cu felul abject în care sunt public denigrat și acuzat de mediocritate, fanatism, prostie, influență negativă și alte lucruri pe care nu le pot scrie aici. Dar știm bine cine insuflă astfel de acțiuni și cuvinte.

Red. NewsNet Creştin: Am încercat să nu-i facem public numele, din respect pentru conducerea şi membrii Bisericii Bunavestire şi am avut repetate intervenţii de a-l corecta și tempera în această preocupare nedemnă pentru un declarat slujitor al Evangheliei, solicitându-i să-și revizuiască atitudinea, să-l contacteze personal pe pastorul Tony Berbece, să-i scrie în privat sau să se roage pentru acesta. Nu numai că nu s-a schimbat nimic, am primit block pentru a nu mai putea scrie pe pagina sa de Facebook iar recent am primit din nou epitete jignitoare din partea acestuia chiar pe pagina noastră. Deşi am trimis o înştiinţare şi pastorului senior Vasile Taloş căruia i-am solicitat să iniţieze o discutie personală cu dumneavoastră, nu am înregistrat încă nicio reacţie din partea acestuia. Ce credeţi că ar trebui făcut că acest “pastor” băşcălios să îşi vadă de treaba lui, fără a mai terfeli numele şi lucrarea pastorului Tony Berbece? Vă gândiţi să sesizaţi conducerea comunităţii baptiste din Bucureşti, cea a cultului baptist? Să-l acţionaţi în instanţă, având suficiente probe pentru denigrare publică şi repetată? Cum gândeşte Tony Berbece în acest caz, ca om dar şi ca pastor?

Tony Berbece: În instanță cu siguranță nu voi ajunge, nu acolo este locul unde ni se face nouă dreptate, dreptatea noastră este Dumnezeu și de la El o așteptăm, mă rog și știu că Dumnezeu va interveni în cauza cu acești oameni. Cert este faptul că dacă cei care sunt autoritate spirituală peste acest om nu iau nicio măsură se vor trezi cu probleme grave de conduită morală în dreptul multor tineri care-l consideră un fel de model pe domnul Bălănescu. Orbirea cu care tinerii îl urmează în denigrarea pe care o face, aruncând orice principiu al Scripturii, care ne îndeamnă la a nu vorbi de rău pe fratele nostru, mai ales când răul este și inventat, este de-a dreptul îngrijorătoare. 

Red. NewsNet Creştin: În mod cert, pastorul Lucian Bălănescu este un “influencer” pentru foarte mulţi tineri, fie din biserica sa, fie din zona foştilor studenţi OSCER pe care i-a “pastorit” o perioadă de timp, dar şi pentru toţi cei cu care interacţionează zilnic, fiind un om titrat şi apreciat pentru calităţile sale intelectuale. În cazul în care nu-şi reconsideră atitudinea băşcălioasă faţă de dumneavoastră şi cei din biserica Profides, faţă de noi şi faţă de atâţia alţii pe care îi ia fără nicio reţinere peste picior, inevitabil va cultiva un spirit nociv pentru comunităţile creştine, pentru ceilalţi care văd că este de neoprit...  Unde credeţi că se va ajunge în următorii ani dacă nu va veni Domnul? Ce anume s-ar mai putea face?

Tony Berbece: Dacă Domnul nu va veni, ne vom trezi cu un afront puternic venit chiar din partea “alor noștri” la orice încercare de a chema oamenii la pocăință. Pentru că și eu am fost luat în vizor de ei după campania pro familie făcută în timpul Referendumului. Ultimul articol pe care a încercat să-l desfințeze a fost unul în care spuneam să avem grijă la ce filme privim deoarece se face o acerbă propagandă LGBT prin ele, nimic rău în a fi precauți. Cei din lume nu au comentat nimic, dar “frații” au sărit ca fripți pentru a taxa “un încuiat”, care distruge formarea și dobândirea unui spirit critic prin vizionarea tuturor materialelor care ne pică în mână.

Red. NewsNet Creştin: Unii dintre cei care-l urmăresc pe pagina sa de Facebook, contrariaţi de poziţionarea sa publică anti-Berbece, l-au sfătuit să vă contacteze în privat, în scris sau chiar să aveţi o întâlnire în care să vă spună ce are împotriva dumneavoastră. S-a întâmplat acest lucru, v-a scris ceva personal, v-a invitat să aveţi o astfel de întâlnire ca între doi pastori?

Tony Berbece: Din partea domnului Bălănescu nu am primit nicio invitație la dialog. Alți tineri au încercat să aranjeze o întâlnire, însă am așteptat ca acest domn să-mi scrie nu să fim puși așa ca într-un ring, am așteptat o invitație personală și cordială la discuții frățești. Tot ce știu este că a sărit pur și simplu într-un mod mișelește direct pe Facebook cu postări despre mine pe care dacă le citești fără să mă cunoști ai impresia că vorbește despre cel mai incult, agramat, “idiot” și mincinos om existent. A stârnit o ură nefondată împotriva mea, astfel m-am trezit cu o mână de oameni care cred că fac o slujbă duhovnicească lovind în mine și în Biserica Profides. Pentru că asta declară acest domn, că lovind în mine “aperi” cultura și creștinătatea, știindu-se de fapt despre mine că sunt un om al culturii și iubitor al neprihănirii. Oricum, mulți îmi scriu și îmi spun că așa cum Pilat a mirosit invidia religioșilor care L-au adus pe Hristos la judecată, la fel de tare miroase și invidia acestor oameni. Pentru mine, ca să folosesc un cuvânt din recuzita acestui domn, este cea mai “isterică” formă de exprimare a invidiei pe care am întâlnit-o.

Red. NewsNet Creştin: Unii dintre apăratorii pastorului Lucian Bălănescu ne-au interpelat criticându-ne că am scris că acesta “loveşte”, fiind vorba doar de cuvinte, însă aceştia uită sau nu ştiu că Sfânta Scriptura vorbeşte de puterea cuvintelor distructive care pot pricinui chiar moartea cuiva (“Haidem să-l ucidem cu vorba şi să nu luăm seama la toate vorbirile lui!", Ieremia 18:18). Ce doriţi să-i transmiteţi aici pastorului Lucian Bălănescu vis-à-vis de utilizarea acestei arme periculoase care este cuvântul denigrator, scris sau rostit?


Tony Berbece: Îi transmit domnului Bălănescu să se oprească cu acest joc murdar și să înceteze să învenineze atât de mulți tineri cu acest venin al discordiei, al lipsei de respect și de bun simț față de un alt slujitor. Denigrarea este arma Satanei nu a noastră, noi luptăm prin rugăciune și printr-o împotrivire față de nelegiuire și nu față de un slujitor care își face lucrarea cu frică de Dumnezeu lângă noi. Mă voi ruga pentru el, ca Dumnezeu să-l lumineze și de asemenea mă voi ruga ca victimile care-i cad în plasa unsă cu dulceața vorbirii de rău să fie cât mai puține, chiar deloc.

Red. NewsNet Creştin: După cum se cunoaşte, recent portalul NewsNet Creştin a aniversat 5 ani de existenţă, reuşind în acest scurt timp să depăşească cifra de 26 000 000 de accesări şi să ajungă astfel portalul de informaţii creştine în limba română cu cea mai rapidă creştere. Desigur, nu este meritul nostru, noi înşine nu suntem profesionişti, nici măcar nu scriem materiale, doar publicăm articolele altora împreună cu informaţiile care ne sunt furnizate… Spre surprinderea noastră, tot din partea pastorului Lucian Balanescu am primit în ultimul timp epitete defăimătoare ca “depozitar de mediocritate şi prostie” sau acuzaţii de genul “publicație creștină panicaristă, plină de fake newsuri” etc… Când am cerut explicaţii ni s-au arătat articolele semnate de Tony Berbece. Atunci am înţeles că miza acestor atitudini băşcălioase nu eram noi, ci tot Tony Berbece.  Într-un fel ne-am liniștit, dar ne-a și durut să știm ca un pastor chiar poate să lovească în alt pastor...

Tony Berbece: Dragilor, din tot acest material aș vrea să rețineți că atacarea fraților noștri de credință nu este ceea ce Hristos vrea. Cum spune și Apostolul Pavel: “Aveți grijă să nu vă mâncați unii pe alții!” Da, este posbili așa ceva și se întâmplă tot mai des din cauza faptului că noi creștinii nu descurajăm public această practică, unora chiar le convine când se ridică câte un denigrator pentru că își hrănesc sentimentul de invidie din postările acestea denigratoare. Noi românii suntem cunoscuți pentru pasivitate față de rău, credem că tăcând se face dreptate. Dar nu e așa, Pavel îi spune lui Timotei: “Mustră-i înaintea tuturor ca și ceilalți să aibă frică!” Iar lui Tit îi spune: “Mustră-i aspru ca să fie sănătoși în credință!” Da, o credință sănătoasă nu presupune dispreț, vorbe de ocară, atacarea publică pe nedrept a unui pastor și a unei lucrări, nu presupune încurajarea lumii la aruncarea cu ocară asupra Bisericii lui Hristos, au ajuns unii din Biserică să dea tonul la aruncarea cu ocară aspra fraților și asta este cel mai trist. 

Red. NewsNet Creştin: Mulțumim domnule pastor Tony Berbece pentru bunavoința de a ne acorda acest interviu și ne bucură gândul să știm că și alți oameni credincioși care vor citi acest material vor primi îndemnul duhovnicesc de a vi se alătura în rugăciune pentru descurajarea celor care practică defăimarea, indiferent unde vor fi aceștia...


*Menţiune: Fotografiile cu Lucian Bălănescu şi Tony Berbece sunt preluate din spaţiul public (Facebook)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.