Pe orizont se reliefează încă o utopie amăgitoare:
comunismul feminist, ori versiunea comunistă a mișcării feministe contemporane.
După cum puteți anticipa, ea propune abolirea familiei și a căsătoriei.
Motivele, însă, diferă de cele propuse de Marx ori mișcarea pentru drepturile
„minorităților sexuale" pentru abolirea familiei.
Despre feminism ca doctrină toxică pentru minte și
valori am scris relativ des de-a lungul anilor prin canalele mediatice AFR.
Feminismul, însă, nu trebuie confundat cu mișcarea femeilor pentru drepturi
egale cu bărbații și egalitatea de șanse. Mișcarea pentru egalitate a femeilor
a început pe la mijlocul Secolului XIX și s-a încheiat pe la sfârșitul anilor
60 ori începutul anilor 70. De jumătate de secol ne confruntăm cu versiunea
feministă a relațiilor de familie, valori, religie, politică, societate, avort,
căsătorie, egalitate de șanse și alte lucruri asemănătoare.
Mișcarea pentru egalitate a femeilor a fost, fără
îndoială, o mișcare legitimă. E suficient să privim în urmă pentru a ne da
seama de statutul inegal pe care femeile îl dețineau în societate, înaintea
anilor 60 și să apreciem eforturile și rezultatele pozitive care au fost
scontate. Femeile au obținut dreptul la vot. Apoi dreptul de a candida și de a
fi alese în structurile politice. Dreptul de a deține proprietăți pe numele
lor. În țările anglo-saxone, în mod tradițional, femeile nu puteau deține
proprietăți în nume propriu, ci doar prin intermediul soților lor. La locul de
muncă femeile erau excluse din anumite profesii ori nu puteau să dețină anumite
funcții în management. Puțini dintre noi știm, de exemplu, că până în anii 60,
în Statele Unite, femeile în general nu puteau deține cărți de credit pe numele
lor. Ca atare, progresul făcut trebuie cunoscut și aplaudat.
Privind valorile, mișcarea femeilor pentru egalitate
era și a rămas conservatoare. Era împotriva avortului, femeile văzând în copii
o viață umană care merită și necesită să fie adusă pe lume. Era împotriva
divorțului. Era pentru fidelitate și monogamie, pentru integritatea căsătoriei
și a familiei, împotriva pornografiei și a prostituției.
Lucrurile, însă, au început să se schimbe radical în
anii 60, când, spre sfârșitul deceniului și începutul anilor 70, mișcarea
pentru egalitate a femeilor din America s-a scindat, iar mișcarea feministă a
început să domine discursul public privind egalitatea femeilor în societate, ce
înseamnă ea și ce politici trebuie adoptate pentru a dobândi noul concept de
egalitate între sexe.
Avortul, mai mult ca orice, a cauzat sciziunea din
interiorul mișcării pentru egalitate a femeilor, ducând, în 1972, la ruptura
ireversibilă între femeile conservatoare și cele feministe, cele dintâi fiind
împotriva avortului, iar cele din urmă pentru.
În America, mișcarea pentru egalitate s-a scindat pe
la începutul anilor 70, la convenția anuală a femeilor care se ținea atunci la
Houston. Femeile conservatoare s-a retras din convenție și au ținut un congres
separat într-o locație diferită a metropolei. Încercările de reconciliere au
eșuat, iar în toamna lui 1972 cele două grupuri din mișcarea pentru egalitate a
femeilor s-a scindat ireversibil. Atunci s-a ținut și ultimul congres al
mișcării pentru egalitate la Washington DC, când a fost propusă o rezoluție pro
avort. Se spune că dezbaterile între cele două grupuri au fost furtunoase, au
ținut până pe la 2 ori 3 dimineața, când multe dintre femei au plecat de la
dezbateri.
Votul s-a ținut fără ca ele să fie prezente, iar unii
afirmă că el a fost dat fără ca cvorumul necesar să fi fost atins. Rezoluția
pro-avort a trecut, moment în care între femeile conservatoare și cele
feministe ale Americii a izbucnit un război ideologic care încă e în derulare.
În 1973, feministele au dobândit dreptul la avort ca
urmare a unei decizii emise de Tribunalul Suprem al Statelor Unite. În același
an, femeile conservatoare au lansat mișcarea pro-viață din America, o mișcare
fondată în mare majoritate pe implicarea femeilor creștine, iar apoi prin
asocierea soților lor. De atunci, conflictul ideologic între aceste două
grupuri de femei continuă, se intensifică și nu dă semne de încetineală.
Femeile conservatoare s-au înrolat în politică pentru a aboli avortul. Ce e mai
puțin cunoscut, însă, este că și între feministe există o mișcare anti-avort,
care însă e puțin influentă.
Între timp, feministele au devenit și mai radicale,
anti-familie, anti-căsătorie, anti-bărbați, anti-băieți, anti-valori,
anti-creștine și pro-avort și pro-păgânism. În ultimii 50 de ani, ele au
radicalizat un număr tot mai mare de femei tinere, multe dintre ele devenind
politicieni. Universitățile americane au lansat „feminist studies", adică
programe de specializare în feminism, care de la an la an devin tot mai
radicale, toxice pentru minte și anti-familie.
Acest scurt istoric mi-a venit în minte citind, zilele
acestea, una din cele mai radicale, anti-familie și anti-creștine cărți care mi
s-a dat să citesc vreodată. Autorul e Sophie Lewis, iar titlul cărții e Full
Surrogacy Now: Feminism against Family. Publicată anul acesta, cartea are 224
de pagini.
Sper să revin curând cu un alt comentariu în care să
vă prezint câteva dintre ideile stranii pe care le propune autoarea, pe care
trebuie să le combatem și de care trebuie să ne ferim.
Peter Costea
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.