După 7 ani de existenţă, cu peste 31 000 de postări, cu peste 50 de milioane de vizualizări (50 025 543 la 29.09.2020), cu peste 55 000 de abonaţi la newsletter-ul zilnic, cu un record de 197.071 accesări într-o singură zi, devenind astfel portalul de ştiri creştine din România cu cea mai rapidă creştere şi cu cele mai multe vizualizări, părăsim platforma Blogger şi:

̶S̶u̶n̶t̶e̶m̶ ̶î̶n̶ ̶c̶o̶n̶s̶t̶r̶u̶c̶ţ̶i̶a̶ ̶u̶n̶u̶i̶ ̶s̶i̶t̶e̶ ̶p̶r̶o̶f̶e̶s̶i̶o̶n̶a̶l̶,̶ ̶a̶d̶a̶p̶t̶a̶t̶ ̶c̶e̶r̶i̶n̶ţ̶e̶l̶o̶r̶ ̶t̶e̶h̶n̶o̶l̶o̶g̶i̶e̶i̶ ̶m̶o̶d̶e̶r̶n̶e̶

̶A̶n̶g̶a̶j̶ă̶m̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶d̶̶̶a̶̶̶c̶̶̶t̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶c̶o̶r̶e̶s̶p̶o̶n̶d̶e̶n̶ţ̶i̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶g̶̶̶i̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶a̶̶̶l̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶d̶i̶n̶ ̶d̶i̶a̶s̶p̶o̶r̶a̶ ̶r̶o̶m̶â̶n̶ă̶

Încheiem parteneriate cu noi publicaţii şi site-uri de media

luni, 23 septembrie 2019

Mana de Luni: Jim Langley 🔴 CE VREI ÎN VIAȚĂ?

„Ce vrei în viață?” V-a adresat cineva vreodată întrebarea asta? Cel mai bun răspuns ar fi atunci când îți dai seama ce este cel mai important pentru tine. De-a lungul a peste 50 de ani am tot văzut pe mulți oameni de afaceri care au devenit obsedați de succes în profesia lor. Unii se rugau să aibă un câștig personal din asta.

Nu văd nimic rău în a urmări să ai succes, însă eu cred că Dumnezeu vrea să ne direcționăm rugăciunile nu înspre noi înșine, ci pentru nevoile altora și înaintarea Împărăției Lui. Nu îmi pot imagina cum Dumnezeu abia așteaptă să ne împlinească fiecare rugăciune egoistă de a noastră, când este nevoie de atât de mult bine pe care am putea să îl facem altora.

Câteodată mă gândesc la cuvintele atât de actuale pe care i le-a spus Domnul lui Baruc care a devenit descurajat și l-a pus la îndoială pe Ieremia, în perioada sa de durere și suferință. Iată ce i-a spus Dumnezeu, prin profet, lui Baruc: „Spune-i: «Aşa vorbeşte Domnul: „Iată că ce am zidit, voi dărîma; ce am sădit, voi smulge şi anume ţara aceasta. Şi tu umbli după lucruri mari? Nu umbla după ele! Căci iată, voi aduce nenorocirea peste orice făptură, zice Domnul, dar ţie îţi voi da ca pradă de război viaţa ta, în toate locurile unde vei merge»”.”

Trebuie să înțelegem că niciunul dintre noi nu suntem scutiți în mod special. Unii vin pe lume având multe în jur, în timp ce alții au mai puține. Însă cu toții venim pe lume goi și plecăm la fel. A fost o perioadă în viața mea când mă rugam mult pentru succes și pentru răsplătire financiară. Lucrul acesta s-a schimbat radical după ce, în anul 2001, am citit cartea „Rugăciunea lui Iaebeț”, a lui Bruce Wilkinson. M-a ajutat să realizez cât de superficială era viața mea de rugăciune până atunci.

Cartea se bazează pe două versete dintr-un pasaj care vorbește despre genealogia tribului lui Iuda. Începe așa: „Iaebeţ era mai cu vază decât fraţii săi” (1 Cronici 4:9-10). De ce era acest om mai cu vază? Wilkinson explică cum Iaebeț s-a rugat în mod specific ca Dumnezeu să îl binecuvânteze, să îi extindă hotarele, să îl însoțească mereu și să fie ferit de orice nenorocire, ca saă nu fie în suferință. Scrie apoi că Dumnezeu i-a dat ce ceruse!

De atunci, m-am rugat propria mea versiune a rugăciunii lui Iaebeț: „Doamne, te rog să mă binecuvântezi peste așteptările mele. Extinde-mi granițele, zonele mele de influență, pentru gloria Ta. Pune-Ți mâna peste mine mereu, Doamne, și nu lăsa niciun rău să se abată asupra mea, ca să nu provoc rău.” Continui să mă rog astfel, fără să am mari așteptări, și am fost binecuvântat incredibil de mult de-a lungul anilor. Pe măsură ce ne rugăm, ceea este important este atitudinea inimii – mai mult decât cuvintele specifice pe care le adresăm Tatălui Ceresc. El ne cunoaște inima și vrea să ne binecuvânteze în moduri pe care noi nu putem să le pricepem.

Aceasta m-a ajutat să îmi definesc ce vreau eu în viață, dar nu are nimic de a face cu bogății pământești. Multe dintre binecuvântările mele nici nu par a fi binecuvântări. Însă, prin toate acestea, m-am apropiat mai mult de Dumnezeu; Mâna Lui a fost mereu cu mine. Mi-a extins hotarele și zonele mele de influență, și m-a folosit în moduri pe care nu mi le-aș fi imaginat. Într-adevăr, m-a binecuvântat peste așteptările mele.

Am ajuns să înțeleg că nu este vorba despre propriile mele realizări sau abilități. Tot ce contează este să știu că sunt în Voia Lui și într-o zi să Îl cunosc pe El, așa cum este scris în 1 Ioan 3:2: „Prea iubiţilor, acum Suntem copii ai lui Dumnezeu. Şi ce vom fi, nu s-a arătat încă. Dar ştim că atunci când Se va arăta El, vom fi ca El; pentru că Îl vom vedea aşa cum este.” Este relația cu Domnul Isus ceea ce contează pentru tine – ceea ce vrei în viață?


Întrebări pentru discuții


1.     Să presupunem că cineva v-ar privi în ochi și v-ar întreba: „Ce vreți în viață? Ce sperați să obțineți în viață?” Ce ați răspunde?

2.       Dacă vă rugați pentru locul de muncă, v-ați rugat pentru a avea succes și realizări? Dacă da, ce răspuns ați primit? Explicați răspunsul.

3.       În cartea menționată mai sus „Rugăciunea lui Iaebeț”, două versete din Vechiul Testament scot în evidență rugăciunea unui om obscur care se roagă pentru binecuvântări personale? Unii ar fi tentați să se roage așa către Dumnezeu, în timp ce alții ar putea considera ca fiind nepotrivit. Ce părere aveți dumneavoastră? Explicați răspunsul.

4.       Cum credeți că ar afecta o astfel de rugăciune, ca cea a lui Iaebeț, ceea ce vrem în viață? Dacă ar fi să personalizați rugăciunea aceasta, cum ați vrea să vi se răspundă?

NOTĂ: Pentru aprofundarea subiectului, puteți lua în considerare și următoarele texte biblice: Psalmi 1:1-6, 23:1-6; Matei 6:9-13; 18:2-4; Ioan 17:20-22.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.