După 7 ani de existenţă, cu peste 31 000 de postări, cu peste 50 de milioane de vizualizări (50 025 543 la 29.09.2020), cu peste 55 000 de abonaţi la newsletter-ul zilnic, cu un record de 197.071 accesări într-o singură zi, devenind astfel portalul de ştiri creştine din România cu cea mai rapidă creştere şi cu cele mai multe vizualizări, părăsim platforma Blogger şi:

̶S̶u̶n̶t̶e̶m̶ ̶î̶n̶ ̶c̶o̶n̶s̶t̶r̶u̶c̶ţ̶i̶a̶ ̶u̶n̶u̶i̶ ̶s̶i̶t̶e̶ ̶p̶r̶o̶f̶e̶s̶i̶o̶n̶a̶l̶,̶ ̶a̶d̶a̶p̶t̶a̶t̶ ̶c̶e̶r̶i̶n̶ţ̶e̶l̶o̶r̶ ̶t̶e̶h̶n̶o̶l̶o̶g̶i̶e̶i̶ ̶m̶o̶d̶e̶r̶n̶e̶

̶A̶n̶g̶a̶j̶ă̶m̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶d̶̶̶a̶̶̶c̶̶̶t̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶c̶o̶r̶e̶s̶p̶o̶n̶d̶e̶n̶ţ̶i̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶g̶̶̶i̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶a̶̶̶l̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶d̶i̶n̶ ̶d̶i̶a̶s̶p̶o̶r̶a̶ ̶r̶o̶m̶â̶n̶ă̶

Încheiem parteneriate cu noi publicaţii şi site-uri de media

luni, 9 iulie 2018

Mana de Luni: Jim Langley 🔴 Confruntând furtunile vieții

Furtunile pe care le experimentăm în viața noastră personală și profesională pot părea nesemnificative, mai ales dacă le comparăm cu uragane, tornade și tsunami. Totuși, la fel ca furtunile din natură, și furtunile din viața personală pot provoca daune ireparabile. În urma dezastrelor naturale, ne putem muta sau putem să re construim ce a fost afectat; însă furtunile din interior prin care trecem s-ar putea să fie mult mai dificil de reparat.

Când m-am întors din Vietnam, după 18 luni în care am fost implicat în acel groaznic conflict, nimeni nu a știut ce efecte a avut războiul asupra acelor care și-au servit patria. De-a lungul anilor am înțeles mai bine impactul pe care l-a avut acea perioadă în viața mea. După două căsnicii eșuate, și alte încercări, am început să realizez că era o cauză pentru instabilitatea mea interioară. Dar, haideți să ne uităm la furtunile vieții într-un sens mai larg.

În diferite perioade ale vieții, întâmpinăm mai multe tipuri de furtuni: furtuni financiare, cum ar fi pierderea unui loc de muncă, pierderea unei afaceri, datorii, investiții proaste, faliment; furtuni relaționale, cum ar fi zvonuri și bârfe răspândite cu gând de a face rău, pierderea unor prietenii, acuzații, infidelități, și chiar divorț; de asemenea, vom înfrunta și furtuni în domeniul sănătății, care sunt prea multe să fie enumerate, iar apoi, în final, cu toții vom înfrunta moartea.

Apostolul Pavel a înțeles bine furtunile din viață; el însuți a experimentat multe dintre ele. În 2 Timotei 3:10-11, îi spune ucenicului său Timotei: „Tu, însă, ai urmărit de aproape învăţătura mea, purtarea mea, hotărârea mea, credinţa mea, îndelunga mea răbdare, dragostea mea, răbdarea mea, prigonirile şi suferinţele care au venit peste mine în Antiohia, în Iconia şi în Listra. Ştii ce prigoniri am răbdat; şi totuşi Domnul m-a izbăvit din toate.” Autorul epistolei către Evrei ne învață: „Să ne uităm ţintă la Căpetenia şi Desăvârşirea credinţei noastre, adică la Isus, care, pentru bucuria care-I era pusă înainte, a suferit crucea, a dispreţuit ruşinea, şi şade la dreapta scaunului de domnie al lui Dumnezeu.” (Evrei 12:2).

Nu ne putem baza pe un strategist personal care să ne avertizeze dinainte de toate pericolele care vor urma în viitor. Numai Tatăl nostru ceresc ne cunoaște viitoarele noastre furtuni și noi nu putem ști când și cum vor apărea aceste furtuni. Vestea bună este că nu trebuie să trecem singuri prin furtuni. În Evrei 10:25 ni se amintește: „Să nu părăsim adunarea noastră, cum au unii obicei; ci să ne îndemnăm unii pe alţii, şi cu atât mai mult, cu cât vedeţi că ziua se apropie.” Trăim vremuri grele și ar fi înțelept din partea noastră să nu îbcercăm să înfruntăm singuri furtunile din viața noastră.

Unde altundeva am putea să ne ducem atunci când totul în jur devine un haos total? Eu, personal, îmi îndrept atenția spre Mângâietorul meu, Duhul Sfânt, Singurul care aș dori să mă conducă prin valea experiențelor prin care trec. Avem promisiunea lui Dumnezeu: „Nicidecum n-am să te las, cu nici un chip nu te voi părăsi.” (Evrei 13:5).

În Psalmul 23:4 Regele David afirmă: „Chiar dacă ar fi să umblu prin valea umbrei morţii, nu mă tem de nici un rău, căci Tu eşti cu mine. Toiagul şi nuiaua Ta mă mângâie.” Găsesc aceste cuvinte ca fiind încurajatoare, gândindu-mă la viitoarele furtuni despre care știu că vor veni. Mângâierea și siguranța pe care le găsesc nu se bazează pe gândirea mea pozitivă, ci pe credincioșia și vrednicia lui Dumnezeu.

Isus a profețit în Ioan 16:32-33: „Iată că vine ceasul, şi a şi venit, când veţi fi risipiţi fiecare la ale lui; şi pe Mine Mă veţi lăsa singur; dar nu sunt singur, căci Tatăl este cu Mine. V-am spus aceste lucruri ca să aveţi pace în Mine. În lume veţi avea necazuri; dar îndrăzniţi, Eu am biruit lumea.
 
Aceia care îl cunosc pe Isus Hristos au asigurarea deplină că nu sunt singuri, deoarece Duhul lui Dumnezeu locuiește în noi și ne oferă pacea care trece dincolo de orice înțelegere, fie că suntem acasă, fie la muncă, sau chiar în călătoriile noastre. Nu este niciodată prea târziu să ne întoarcem la Domnul Isus.

 

Întrebări pentru discuții


1.   Cineva a spus: „Fie treceți chiar acum printr-o furtună, fie abia ați ieșit din una, fie vă pregătiți să treceți printr-una.” Care este cazul pentru dumneavoastră acum?


2.     Cum răspundeți de obicei când vă confruntați cu încercări?


3.     Ce beneficii, dacă există vreunul, am putea extrage din faptul că trecem prin furtunile vieții noastre?


4.     La cine apelați atunci când furtunile vieții par copleșitoare, peste puterile noastre? Ce ați învățat despre faptul că trebuie să ne bazăm și pe alții în timpuri grele, fie că este vorba de Dumnezeu, sau despre alți oameni.


NOTĂ: Pentru aprofundarea subiectului, puteți lua în considerare și următoarele texte biblice: Iov 38:1-7; Psalmii 22:25-28; Luca 8:22-25; Filipeni 4:6-7; Iacov 4:7-10; 1 Petru 3:13-17.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.