După 7 ani de existenţă, cu peste 31 000 de postări, cu peste 50 de milioane de vizualizări (50 025 543 la 29.09.2020), cu peste 55 000 de abonaţi la newsletter-ul zilnic, cu un record de 197.071 accesări într-o singură zi, devenind astfel portalul de ştiri creştine din România cu cea mai rapidă creştere şi cu cele mai multe vizualizări, părăsim platforma Blogger şi:

̶S̶u̶n̶t̶e̶m̶ ̶î̶n̶ ̶c̶o̶n̶s̶t̶r̶u̶c̶ţ̶i̶a̶ ̶u̶n̶u̶i̶ ̶s̶i̶t̶e̶ ̶p̶r̶o̶f̶e̶s̶i̶o̶n̶a̶l̶,̶ ̶a̶d̶a̶p̶t̶a̶t̶ ̶c̶e̶r̶i̶n̶ţ̶e̶l̶o̶r̶ ̶t̶e̶h̶n̶o̶l̶o̶g̶i̶e̶i̶ ̶m̶o̶d̶e̶r̶n̶e̶

̶A̶n̶g̶a̶j̶ă̶m̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶d̶̶̶a̶̶̶c̶̶̶t̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶c̶o̶r̶e̶s̶p̶o̶n̶d̶e̶n̶ţ̶i̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶g̶̶̶i̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶a̶̶̶l̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶d̶i̶n̶ ̶d̶i̶a̶s̶p̶o̶r̶a̶ ̶r̶o̶m̶â̶n̶ă̶

Încheiem parteneriate cu noi publicaţii şi site-uri de media

duminică, 5 august 2018

Laurenţiu Nica 🔴 După 15 ani de activitate se închide Publicația de Apologetică...

Probabil că nu mulți dintre voi ați accesat în ultimii 15 ani paginile Publicației de Apologetică, o publicație a Misiunii Vox Dei din SUA, unde personal am activat în mai multe departamente și funcții. Astăzi a venit vremea să spunem un ”la revedere” acestui proiect și să încheiem acest capitol. Oarecum cu nostalgie - cum spunea și fratele Caius Obeada (vă recomand să urmăriți video-prezentarea lui de mai jos, el vă oferă mai multe puncte din cei 15 ani de Publicație de Apologetică) - am avut de a face cu tot felul de creștini de la care am primit reacții și colaborări diferite. Am chiar solicitat unora să se implice spre a scrie materiale utile pentru comunitatea de români de pretutindeni. Unii ne-au tratat cu ignoranță și dispreț. Astăzi această filă este deja închisă și aș vrea ca în postarea de astăzi să vă relatez pe scurt despre cei 15 ani de Publicație de Apologetică.


Un verișor de al meu mi-a spus mai demult că ”un tip” din Statele Unite căuta traducători pentru niște materiale cu tematică creștină/teologică ... și am luat legătura apoi cu el, bazat fiind pe experiența pe care o aveam în urma absolvirii unui institut teologic, cât și din dorința de a acumula cunoștințe noi. Pe vremea aceea aveam un job part time la un post de radio creștin - care ulterior s-a desființat - și trebuia să-mi susțin cumva familia. Așa că această oportunitate a venit chiar la timp. Am trecut de la poziția de traducător la administrator de site și de forum - am avut pe site-ul Misiunii Vox Dei un forum de discuții pe diferite teme. Multe din temele dezbătute acolo erau subiecte aprinse, au fost chiar și interpretări și dezbateri înfocate acolo între baptiști și penticostali, ortodocși și martorii ai lui Iehova și alte culte religioase... După câțiva ani am decis să închidem acel forum pentru că lumea se muta încet, încet pe rețelele de socializare.

Imediat ce a apărut și Facebook, parcă publicația noastră de Apologetică a început să se promoveze singură, urmăriți mai jos materialul video al fratelui Caius Obeada, care oferă statistici și informații mai pe larg, culese din arhivele Publicației de Apologetică:





După mulți ani am trecut la alte proiecte cum ar fi publicația de știri creștine Vox Vocis (care a fost pe site-ul voxvocis.us o perioadă de 2 ani și ceva, dacă nu greșesc eu), care a avut și ea o viață destul de scurtă, o mare parte din aceasta s-a datorat și atacurilor cibernetice pe care le-am experimentat la acea vreme. Am avut parte însă și de oameni care au fost alături de noi, voluntari, oameni care s-au dedicat și au înțeles alături de noi ce înseamnă să prezinți la un public larg ce sunt, ce cred, de ce cred și cum se manifestă baptiștii (aceasta pentru că în mare parte Publicația de Apologetică avea o tentă baptistă, deși nu toți colaboratorii erau din denominația baptistă).

Eu eram singura excepție. Am fost singurul penticostal care m-am alăturat acestei lucrări și am pus umărul la a face ceva pentru alți români. Niciodată nu am intrat în dezbateri pro sau contra legate de ceea ce credeam eu și ceea ce credea fratele Caius, care era un baptist. Am descoperit, alături de alții despre mișcările eretice din istorie, despre istoria bisericii baptiste, despre conciliile bisericești și multe altele.









Vă recomand să accesați site-ul vechi al Publicației de Apologetică: www.voxdeibaptist.org/publicatia/ - unde veți putea accesa arhiva și diferite materiale de studiu, eseuri, pagini literare creștine, dezbateri, știri și proiecte (inițial a fost pe site-ul voxdeibaptist.com, dar tot din motive informatice l-am mutat pe site-ul principal, voxdeibaptist.org, unde momentan este accesibilă Biblioteca Vox Dei, un alt proiect care este în desfășurare și în proces de actualizare.

Astăzi, 4 august 2018 a fost lansat ultimul număr al Publicației de Apologetică, însă site-ul nu se închide, rămâne în continuare online, disponibil și accesibil tuturor, și va rămâne ca o resursă online de materiale pe care le-am distribuit și care au fost scrise spre ajutorarea celor care au dorit să aprofundeze studiul mișcării baptiste, a istoriei creștinismului și a aspectelor dezbătute de teologi în decursul anilor. Este important să știm ceea ce credem și să știm cum să exprimăm ceea ce credem. Creștinismul nu are nevoie de o apologetică a sa pentru că nu este un set de reguli sau dogme inventate de un grup de oameni. Este de fapt descrierea vieții și relației cu Cel care a înfăptuit o mântuire așa de mare pentru noi și El ne cheamă pe toți să avem o relație cu El. Restul este doar istorie.

Mă bucur că am putut fi parte din acest proiect care se încheie astăzi. Privesc în urmă și mă minunez cum de au trecut anii așa de repede. Probabil că vom publica în lunile care urmează câteva memorii care vorbesc despre lucrarea Misiunii Vox Dei, despre Turneele Vox Dei în România din 2009, cât și cel din 2012, și despre peripețiile și experiențele pe care le-am avut în decursul acestei perioade de ani din acest domeniu de activitate. Dumnezeu să binecuvinteze pe toți cei care s-au implicat în această lucrare, pe toți cei care au avut nevoie de această lucrare și pe toți cei care s-au folosit de această publicație ca să înțeleagă mai bine viața de credință.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.