După 7 ani de existenţă, cu peste 31 000 de postări, cu peste 50 de milioane de vizualizări (50 025 543 la 29.09.2020), cu peste 55 000 de abonaţi la newsletter-ul zilnic, cu un record de 197.071 accesări într-o singură zi, devenind astfel portalul de ştiri creştine din România cu cea mai rapidă creştere şi cu cele mai multe vizualizări, părăsim platforma Blogger şi:

̶S̶u̶n̶t̶e̶m̶ ̶î̶n̶ ̶c̶o̶n̶s̶t̶r̶u̶c̶ţ̶i̶a̶ ̶u̶n̶u̶i̶ ̶s̶i̶t̶e̶ ̶p̶r̶o̶f̶e̶s̶i̶o̶n̶a̶l̶,̶ ̶a̶d̶a̶p̶t̶a̶t̶ ̶c̶e̶r̶i̶n̶ţ̶e̶l̶o̶r̶ ̶t̶e̶h̶n̶o̶l̶o̶g̶i̶e̶i̶ ̶m̶o̶d̶e̶r̶n̶e̶

̶A̶n̶g̶a̶j̶ă̶m̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶d̶̶̶a̶̶̶c̶̶̶t̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶c̶o̶r̶e̶s̶p̶o̶n̶d̶e̶n̶ţ̶i̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶g̶̶̶i̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶a̶̶̶l̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶d̶i̶n̶ ̶d̶i̶a̶s̶p̶o̶r̶a̶ ̶r̶o̶m̶â̶n̶ă̶

Încheiem parteneriate cu noi publicaţii şi site-uri de media

luni, 27 octombrie 2014

✉ Scrisoare misionară: Familia Șaitiş Marcel şi Ioana, Madagascar

   Demaraj in plina forta...prin praful african

Am revenit ,,acasaˮ in Madagascar de o luna si jumatate si am sperat ca inainte de a incepe munca, ne vom odihni putin. Dar am fost pur si simplu coplesiti…de inceperea scolii cu toti cei 26 de copii ai nostri si ai dvs de aici, de vizitele pastorilor cu care lucram, de lucrarile de evanghelizare sau ucenicizare – inca posibile datorita sezonului uscatdesi plin de praf in toata insula, cu calduri intre 35-43°C, de lucrarea cu copiii sau de alte indatoriri reluate odata reveniti in Madagascar. Slava Domnului ca ne da putere ca sa putem purta aceste poveri cu dragoste si ne intareste cand ne simtim complesiti.

Culoarul mortii - o metafora posibila a vietii de misionar

In Franta, venind spre Africa, pe autostrada, am fost surprinsi de multimea de motociclisti care circulau intre benzile de viteza doi si trei. Soferii masinilor de pe aceste benzi lasau putin spatiu intre ele, de forma unui culoar, ca motocicletele aflate in viteza sa le poata depasi. Am fost mirat. Acesta este,,culoarul mortiiˮ mi-a spus Ionut, bun prieten, deoarece aici se produc cele mai multe accidente intre motociclete si masini, si, datorita vitezei mari de deplasare, un accident pe acest culoar este mortal.ˮ

Cam asa este si viata de misionar…chemarea il obliga sa mearga cu viteza pe culoarul ,,misiunii transculturalaˮ - un fel de culoar al mortii – lasand totul in urma si alegand viata nesigura din punct de vedere uman a slujirii, singuratatii si instrainarii, intr-o tara unde Dumnezeu il cheama. 

 Silit sa pastreze echilibrul pe ,,rotileˮ pe care le are la dispozitie, sa atinga diverse obiective in timp scurt si sa isi gaseasca si el un drum printre Proiectele Bisericilor de acasa, se mai accidenteaza uneori. Sa ne rugam pentru misionari, ca, daca in iuresul alergarii cad de pe motocicleta misiunii, sa gaseasca repede primul ajutor.


Renovare la Scoala ,,La Promesse" si inceperea anului scolar

Primul lucru de care ne-am apucat a fost renovarea Scolii gimnaziale ,,La Promesseˮ. Am discutat cu ei de acasa renovarea, prin e-mail, iar cand am ajuns in Madagascar, ei deja incepusera. Doua corpuri de cladire cu 7 sali de clasa le-am renovat complet. Una dintre clase a trebuit efectiv tencuita, pentru ca era in stadiul de rosu, iar celelalte au fost zugravite, le-am turnat podele din ciment, le-am construit tavane din lemn si cate doua table in fiecare clasa direct pe pereti.

Am aranjat curtea, am vopsit gardurile si cele doua corpuri de cladire pe dinafara. Apoi am angajat un tamplar sa construiasca 30 de banci – cu capacitatea de 3 locuri fiecare – unele mai joase, pentru copiii din clasele mai mici, iar altele mai inalte, pentru cei din clasele mai mari.

Abia am apucat de renovat scoala ca a si inceput anul scolar.  Acum Scoala ,,La Promesseˮ are capacitatea de 110 elevi. Parintii erau foarte recunoscatori, iar la inceperea anului scolar, Ioana, sotia mea, prezenta la intalnire, le-a spus ca Dumnezeu este autorul tuturor acestor gesturi de dragoste. El, Domnul, a motivat Bisericile romanesti din Romania si Diaspora, sa-si manifeste afectiune prin acest ajutor consistent, contribuind la crearea unui viitor copiilor lor prin educatie.

Pe langa ajutorul lunar pe care il oferim pentru salariul profesorilor si o parte din materialul didactic, prin credinta am inceput sustinerea a 10 copii. Am inceput sa ajutam scoala implicandu-ne si personal, atat prin lectii biblice bilunare pentru copii, cat si prin inceperea unor cursuri de igiena si ocrotire a vietii pe strada, in trafic.

Evanghelia vestita in ...camp si pe strada  in Tritriva. Oameni transformati de Domnul Isus Hristos

Pastorul Tina este unul dintre prietenii nostri apropiati ca varsta si ca gandire pentru lucrare. Desi este pastorul unei biserici din Antsirabe, Ambohimena Sud, inima lui bate pentru toti cei pierduti. Zona Tritriva, la 20 de km de Antsirabe, este un loc fara biserica, cu multi oameni care se inchina la spirite, iar unii sunt catolici ca fundament, dar fara Dumnezeu ca traire. Ne-a chemat sa ii ajutam in lucrare. Am inceput sa vestim Evanghelia pe camp…, ca nu am gasit o casa de credinciosi. Cantare, rugaciune, predica, si incet, oamenii au inceput sa se adune. La inceput 5, iar dupa mai multe intalniri au fost peste 30 de persoane. Predica atat pastorul Tina, cat si eu. Ne rugam de fiecare data pentru bolnavi. Era acolo o tanara demonizata care s-a aruncat in foc in timpul unei crize si era toata arsa la o mana. Vedea spirite si umbre, avea o privire sticloasa, urla cand s-a facut rugaciunea de eliberare pentru ea. Dar puterea lui Hristos este mai mare decat Diavolul si armatele lui si a fost eliberata de demonii care urlau in ea. Domnul deschide incet usi acolo. Dupa mai multe intalniri pe strada, am vazut oameni care s-au convertit si l-au primit pe Isus Hristos in viata lor. 

Dumnezeu a vindecat 5 surdo-muti si o femeie bolnava de inima 

Domnul isi insoteste lucrarea cu minuni si semne miraculoase. Doi batrani dintr-o familie erau foarte saraci cand erau tineri. El, barbatul, a apelat la magie si a facut un pact cu Diavolul, ca acesta sa ii dea in schimb o viata confortabila si bogatii. Dar Diavolul a lasat in schimb, peste urmasii lui o boala necrutatoare – 30 dintre urmasii lor s-au nascut surdo-muti3 generatii la rand. Am fost in aceasta familie si am predicat Evanghelia. Ii cunosc pe unii dintre ei, dar nu foarte bine. Acum ei iL cauta pe Domnul si eliberarea de sub acest blestem generational. Pastorul Tina a inceput la el in biserica un serviciu special pentru eliberarea lor. 

Dumnezeu a vindecat 5 dintre acesti oameni surdo-muti:  3 femei, un barbat si un copil.  Au fost patru la inceput si apoi a fost vindecat al 5-lea. Dar a vindecat si de alte boli. O femeie bolnava de inima din acea familie imi spunea ca nu mai ia de o luna medicamente, ca Isus Hristos a vindecat-o. Aleluia ! Dumnezeu ne surprinde ! El este viu si puterea pe care Duhul Sfant o lasa peste ei – puterea invierii, a declansat acest proces vindecator.

Ordinare a 12 diaconi in Biserica Penticostala din Vatofotsy

In cartierul Vatofotsy am fost invitati sa participam si sa dam o mana de ajutor la ordinarea a 12 diaconi. Ei slujesc biserica in diferite departamente, iar acum pastorul Naina a oficializat munca lor. Au facut cursuri timp de mai multe luni pentru a deveni diaconi.
  Ca pastor in Assemblée de Dieu Madagascar, am primit din partea Bisericii Penticostale de aici autorizarea sa exercit tot ce tine de lucrarea pastorala.
Pastorul Noafidy a predicat specific pentru eveniment. Apoi am procedat la slujba de hirotonire/ordinare a celor 12 slujitori, rugandu-ne pentru ei cu punerea mainilor. In final, i-am incurajat sa slujeasca cu si mai multa daruire, recunoscuta fiind acum slujba lor si in cadrul comunitatii. A fost o ocazie sa intalnesc pastori noi, din alte parti ale tarii, sa le cunosc slujirea si sa fim invitati pe viitor sa le slujim, dupa darurile primite de la Domnul.

Din ,,baraca-tabernacol" spre un ,,pamant mai ferm" - pentru Biserica din Ambohimandroso

Cand am vizitat prima data Biserica din Ambohimandroso, am vazut ca se inchina intr-o baraca acoperita partial cu stuf, partial cu tabla si cu o gaura mare in tavan.

Am fost zdrobiti ca se aduna in aceste conditii 50-60 de persoane, adulte si copii. Am vorbit acasa in Romania despre aceasta nevoie. S-au mutat de 2 ori cu ,,baraca-tabernacolˮ de pe un teren inchiriat pe altul. Au obosit si ei.

Acum trebuie din nou sa schimbe terenul. Totul trebuie daramat si reconstruit inca o data. Pastorul Faly se tot roaga sa isi cumpere propriul teren si incet, sa construiasca propria lor cladire de biserica.

Duhul Sfant a pus pe inima unei familii din SUA sa vina in intampinarea acestei nevoi. Macar pentru teren avem banii. Suntem intr-o faza avansata de cumparare a lui.

Apoi, vor muta ,,baraca-tabernacolˮ pe el. Iar in aprilie, dupa trecerea sezonului ploios, se vor apuca de facut caramizi din lut, arse. Prin credinta, speram ca acolo va fi o biserica in viitor.

Vom lucra mana cu mana. Vor lucra mana cu mana. Este biserica lor, trebuie sa se franga pentru ea. Doar cand pui mana, facand efort pentru ceva, suferind pentru acel lucru, il vei pretui si vei avea grija de el. 

Va multumim frumos pentru frangerea dvs pentru Madagascar

De aceea pretuim lucrarea de aici, pentru ca punem inima, ne jertfim pentru ea, ne frangem pentru ei.
      De aceea pretuim pe cei de acasa, ca se frang cu noi, alaturi de noi, pentru noi, prin noi. Se frang de dragul Domnului nostru Isus Hristos. Se frang de dragul Evangheliei, de dragul sufletelor pierdute, care trebuie sa auda despre iertarea si sangele lui Hristos oferite in dar pentru ei.
     E jertfa fratilor nostri romani, din Romania, din Diaspora, painea lor, pe care o castiga cu mare sacrificiu si o frang, impartind-o cu altii, cu niste necunoscuti, in speranta ca intr-o zi, in cer, se vor intalni cu acesti oameni pentru care ei s-au jertfit cu atat dragoste.
      Va iubim pentru asta, dragii nostri. Calcam impreuna pe urmele iubitului nostru Domn: ,,…acesta  este trupul Meu care se frange pentru voi ; sa faceti lucrul acesta spre pomenirea Mea.ˮ 1 Corinteni 11 :24

    Cu aleasa dragoste si pretuire,
                Saitis Marcel si Ioana, cu copiii Alessia, Ruth si Filip


Vezi şi celelalte scrisori misionare în pagina:

Puls misionar român

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.