După 7 ani de existenţă, cu peste 31 000 de postări, cu peste 50 de milioane de vizualizări (50 025 543 la 29.09.2020), cu peste 55 000 de abonaţi la newsletter-ul zilnic, cu un record de 197.071 accesări într-o singură zi, devenind astfel portalul de ştiri creştine din România cu cea mai rapidă creştere şi cu cele mai multe vizualizări, părăsim platforma Blogger şi:

̶S̶u̶n̶t̶e̶m̶ ̶î̶n̶ ̶c̶o̶n̶s̶t̶r̶u̶c̶ţ̶i̶a̶ ̶u̶n̶u̶i̶ ̶s̶i̶t̶e̶ ̶p̶r̶o̶f̶e̶s̶i̶o̶n̶a̶l̶,̶ ̶a̶d̶a̶p̶t̶a̶t̶ ̶c̶e̶r̶i̶n̶ţ̶e̶l̶o̶r̶ ̶t̶e̶h̶n̶o̶l̶o̶g̶i̶e̶i̶ ̶m̶o̶d̶e̶r̶n̶e̶

̶A̶n̶g̶a̶j̶ă̶m̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶d̶̶̶a̶̶̶c̶̶̶t̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶c̶o̶r̶e̶s̶p̶o̶n̶d̶e̶n̶ţ̶i̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶g̶̶̶i̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶a̶̶̶l̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶d̶i̶n̶ ̶d̶i̶a̶s̶p̶o̶r̶a̶ ̶r̶o̶m̶â̶n̶ă̶

Încheiem parteneriate cu noi publicaţii şi site-uri de media

marți, 9 septembrie 2014

Dr. Iosif Ţon - O biserică relevantă

Trebuie să înțelegem mai întâi sensul cuvântului ”relevant”. Vine de la cuvântul latin relevare, care înseamnă ”a ridica”. De aici, sensul de ”a scoate în evidență”, ”a pune în lumină”, ”a sublinia”. Prin urmare, un lucru relevant este ceva care iese în evidență. Sensul, însă, se lărgește și cuvântul ajunge să definească un lucru ”care merită să fie băgat în seamă” și ”care face impact.”
Un alt sens este ”are legătură cu ce discutăm”, sau ”lucrul acesta este relevant pentru discuția noastră”.
Cuvântul se poate aplica și unui om: putem spune că persoana aceasta este relevantă fiindcă are impact, sau contribuie cu ceva important la viața comunității. Tot așa, o ”biserică relevantă” poate însemna ”o biserică care iese în evidență, care se face observată, care are impact asupra comunității în care este plasată.”
Când Domnul Isus spune ”Voi sunteți sarea pământului” și ”Voi sunteți lumina lumii”, El spune: Voi trebuie să fiți relevanți în societatea în care trăiți, să aveți impact asupra acelei comunități.
Acum o sută treizeci de ani, când au apărut primii pocăiți în satele din Transilvania, s-a afirmat răspicat că pocăiții nu înjură, nu se duc la crâșmă,  nu se îmbată, nu fură, nu mint. Și chiar așa trăiau pocăiții. Tot satul vorbea despre ei, despre modul în care trăiesc și se comportă. Ei aveau impact prin viața diferită pe care o trăiau.
Mai târziu, când unii dintre ei au început să facă ce face ”lumea”, și-au pierdut impactul. Astăzi spunem că ”și-au pierdut relevanța.”
Prin urmare, dacă o biserică produce oameni care se deosebesc contrastant de comunitatea din jurul lor, biserica aceea este relevantă. Adică, biserica aceea iese în evidență, este imediat băgată în seamă și are impact asupra societății.
Acum, trebuie să lărgim sensul expresiei ”o biserică relevantă.” Grupuri de oameni dintr-o biserică trebuie să iasă în afara zidurilor bisericii lor și să acționeze în problemele comunității. De exemplu, un grup de tineri poate ieși intr-o sâmbătă să curețe parcul din localitate, sau alte locuri publice, de gunoaie, de hârtii, de cutii de conserve, etc., care distrug atât de neplăcut peisajul public din România! Un alt exemplu. In blocurile din jurul bisericii sunt bătrâni care abia mai au cu ce trăi. Ce-ar fi să le ducem câte o sticlă de lapte și câte o pâine? Sau alte alimente și alte ajutoare...
Sunt foarte multe nevoi în comunitatea în care trăim. O biserică relevantă este aceea care răspunde la aceste nevoi.
Un exemplu din America. O tornadă a distrus zeci de case într-o zonă din statul Pennsylvania. Printre acestea, erau și câteva case ale menoniților. Imediat, alți menoniți din zonă au venit cu materiale de construcție și în câteva săptămâni le-au refăcut casele. Menoniții nu au asigurare pentru case. Ceilalți oameni, care aveau asigurare, au așteptat luni de zile până le-a venit ajutor. Multe canale de televiziune au arătat și comentat admirativ modul de întrajutorare al menoniților. Ce mărturie creștină! Ce relevanță! Ce sare și ce lumină!
Fiecare biserică ar putea să inițieze o discuție ca să descopere ce nevoi există în comunitatea lor și modurile în care ar putea răspunde acelor nevoi Ei ar descoperi că oameni de toate vârstele ar putea deveni sare si lumină. Astfel, biserica lor ar deveni cu adevărat relevantă.
Acest articol este publicat si in revista Alfa Omega Magazin. Va puteti abona sa primiti prin posta aceasta revista, lasand adresa dvs. prin formularul regasit in pagina de abonare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.