Când încercăm să
obținem admirația cuiva, cel mai adesea folosim cele mai bune, cele mai
atractive descrieri, orice ar impune respect. În evanghelii nu este așa. Cei
patru evangheliști nu încearcă să crească credința în Iisus, într-un mod
obișnuit.
Fără a menaja
sentimentele cititorului, de la cel mai rău la cel mai bun, de la cel mai
credibil pâna la cel mai îndoielnic, citim despre Iisus: " Nu zicem noi
bine că ești samaritean și că ai drac?" (Ioan 8:48) Alt pasaj spune:
" Prietenii lui Isus, când au auzit cele ce se petreceau, au venit să pună
mâna pe El. Căci ziceau: "Și-a ieșit din minți." (Marcu 3:21) Cine
are nevoie de asemenea “prieteni?”
Ni s-a spus că
respectabili lideri religioși au susținut că Iisus a fost "un
înșelător" (Matei 27:63) apoi, “Omul acesta nu vine de la Dumnezeu"
și, "Este un păcătos," sau " Acesta nu stim de unde este.” (Ioan
9:1-41)
Apostolii însași
îngîna complimente neverosimile, “Ei au răspuns: "Unii zic că ești Ioan
Botezatorul; alții: Ilie; alții: Ieremia sau unul din proroci.” (Matei 16:14)
Toate aceste personalități erau moarte sau profetul Ilie este descris ca
dispărând de pe Pământ fiind luat la ceruri într-un car de foc. Regele Irod
este de părere că, “Acesta este Ioan Botezătorul! A înviat din morți.”
Deși invitat de familii
importante, I s-a arătat puțin sau deloc respect. Iisus i-a spus unui fariseu
pe nume Simon:” Am intrat în casa ta, și nu Mi-ai dat apă pentru spălat
picioarele … Tu nu Mi-ai dat sărutare … Capul nu Mi l-ai uns cu untdelemn …
(Luca7: 44-46)
Iată și niște
aprecieri pozitive: Nicodemus, "un conducător al evreilor"
impresionat de miracole, numește pe Iisus: "un învățător venit de la
Dumnezeu." Nathanael din Bethesda, a exclamat, “Rabi, Tu ești Fiul lui
Dumnezeu, Tu ești Împaratul lui Israel!” (Ioan 1:49) Samariteni întâlnindu-L pe
Iisus exclamă deasemeni: “stim că Acesta este în adevăr Hristosul, Mântuitorul
lumii.” (Ioan 4:42) Spirite diavolești prin gura unui posedat: “Isuse, Fiul
Dumnezeului celui Preaînalt.”
Discipolii, văzându-L
pe Iisus mergând miraculos pe mare, au spus: “Cu adevărat, Tu ești Fiul lui
Dumnezeu!” (Matei 14:33) Titulatura “Fiul lui Dumnezeu” nu este neapărat
specifică lui Iisus. Conform genealogiei lui Iisus, Adam, primul bărbat, este
numit Fiul lui Dumnezeu. (Luca 3:38) Iisus Însuși propovăduiește: “Ferice de
cei impaciuitori, caci ei vor fi chemati fii ai lui Dumnezeu!” (Matei 5:9)
El își întreabă
apostolii, “cine ziceți că sunt?” Iisus insistă să afle ce fel de credință are
fiecare apostol. Iisus caută tipul de credință în care “nu carnea și sângele
ți-a descoperit lucrul acesta.” Există două tipuri de credințe. Există
“credință în idei împărtășite de o comunitate” născută din ceea ce experimentăm
prin simțurile noastre, împărtășind convingerile celorlalți oameni. Mintea este
schimbătoare. O astfel de credință nu va rezista încercărilor, persecuțiilor,
îndoielilor. Iisus caută credința personală care ne este dezvăluită de
Dumnezeu. În povestirea celor doi discipoli mergând pe drumul către Emmaus,
amândoi dezvăluindu-și credința lor umană, ideile epocii în care trăiau: "
Noi trăgeam nădejde că El este Acela care va izbăvi pe Israel " Când și-au
recunoscut Domnul înviat, evanghelia scrie că totuși “atunci li s-au deschis
ochii si L-au cunoscut;” (Luca 24:13-35) Iisus Își spune deasemeni Fiul Omului.
Iată cum îl descrie profetul Daniel pe Iisus revelat. Asta este ceea ce
creștinii cred:
"M-am uitat în
timpul vedeniilor mele de noapte și iată că pe norii cerurilor a venit unul ca
un fiu al omului; a înaintat spre Cel îmbatranit de zile și a fost adus
înaintea Lui. I s-a dat stăpânire, slavă și putere împărătească, pentru ca să-I
slujească toate popoarele, neamurile si oamenii de toate limbile. Stăpânirea
Lui este o stăpânire veșnică și nu va trece nicidecum, și Împărăția Lui nu va
fi nimicită niciodată. (Daniel 7:13-14)" Să ne rugăm pentru o astfel de
credință revelată!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.