Subiectul
acesta mi-a fost trezit în minte zilele acestea citind două articole, unul din
Romania, altul din Germania. Scris de Cristian Șelaru și publicat pe 6 iunie de
Știripesurse, articolul din România e intitulat „Cum de a rămas Biserica
singură?”
Dl
Șelaru observă ceea ce și eu am observat de mai mulți ani: elita politică a
României nu este patriotă, nu promovează patriotismul, ci, dimpotrivă, ne dă de
înțeles că patriotismul aparține trecutului și e irelevant pentru zilele
noastre. Dezagreez.
Am
atenționat deseori din 2007 încoace că europarlamentarilor români le este
rușine că sunt români. La fel și influenților comentatori din mass-media
României. Ne marginalizează și îi desconsideră pe aceia dintre noi care nu
credem într-o lume globalizată, cu un guvern mondial, ori în instituții
suprastatale în care câțiva oameni decid soarta a milioane de oameni, fără ca
milioanele de oameni să aibă ceva de spus privind soarta lor.
Abandonarea
patriotismului are consecințe, ceea mai importantă dintre ele, dar și drastică
și ireversibilă, fiind pierderea identității naționale. Nici unde în lume nu e
acest proces mai vizibil și, poate ireversibil, ca în Germania. Cei sceptici
sunt rugați să citească articolul lui Andreas Lombard, The Vanity of Guilt,
publicat în noiembrie. Lombard e german, un heavy weight între comentatorii
germani contemporani, editor șef al publicației germane CATO.
Articolul
lui explică cum, după al doilea conflict mondial, Germania a căzut într-un abis
al vinovăției din care aproape sigur că nu își va reveni. Germanii, spune
Lombard, se simt vinovați pentru că au distrus Europa de la un capăt la altul
de două ori în doar 40 de ani în secolul trecut. Simt nevoia de a-și ispăși
crimele colective. Sentimentele de vinovăție au început în anii 60, s-au
intensificat în anii 70 și au devenit ideologie oficială în Germania începând
cu anii 80, când a murit generația conservatoare germană care a supraviețuit
războiul.
Se
vorbește tot mai mult de „o Germanie a celor care locuiesc în Germania” și tot
mai puțin de „o națiune germană” ori „o Germanie a germanilor”. Se vorbește
despre o Germanie a celor din trecut și a celor „veniți recent”, care,
împreună, formează „Germania”. Factorii culturali, istorici, etnici,
civilizaționali, religioși, valorici, au devenit irelevanți în definirea
„Germaniei” contemporane.
În
articolul lui, Lombard dă foarte multe exemple care dovedesc evoluția spre
„self-abnegation” a Germaniei din anii 80 încoace. Lombard citează dintr-un
articol din 2013 al unei influente jurnaliste germane care afirma că, având în
vedere atrocitățile comise de Germania în 40 de ani ai secolului trecut, se
cuvine ca Germania să fie „colonizată de alte grupuri etnice ori dată înapoi
naturii” (Germany must be „colonized by other ethinc groups or given back to
nature”).
Opinia
ei, zice Lombard, domină gândirea clasei politice și intelectuale germane
actuale.
Lombard
scrie și despre un recent sondaj de opinie făcut în Gana și Nigeria, unde 75%
din populație vrea să „migreze” în Europa ori SUA. Asta
înseamnă 165 de milioane de oameni.
În
opinia lui Lombard, soarta Germaniei a fost decisă deja. El vorbește despre
„declinul demografic” al Germaniei, fără să aducă în discuție avortul și
extinderea la viteza luminii a hedonismului și a stilurilor de viață care
cauzează declinul demografic al Germaniei.
Peter Costea
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.