miercuri, 4 iulie 2018

Liga Studenților critică strategia națională de educație parentală: Guvernul îngrădește dreptul părinților de a-și educa copiii conform propriilor convingeri și valori

Liga Studenților (LS IAȘI) critică politicile educaționale ale Guvernului, solicitând retragerea proiectului Strategiei Naționale de Educație Parentală 2018-2025 prin care se urmărește eliminarea din societate a „mentalităților conservatoare” și îngrădirea dreptului părinților de a-și educa copiii conform propriilor convingeri și valori.
 
De asemenea, Liga critică organizațiile studențești care combat valorile tradiționale ale societății românești, promovând în numele tuturor studenților idei politice de sorginte marxistă.
 
În data de 11 iunie a.c. Ministerul Educației Naționale (MEN) a pus în dezbatere publică proiectul așa-numitei Stategii Naționale de Educație Parentală 2018-2025, cu scopul declarat de a crea o rețea de circa 7000 de educatori care, prin cursuri săptămânale adresate elevilor și părinților, să combată „mentalitățile conservatoare” și atitudinile care „idealizează familia tradițională”, cu scopul de a promova „o nouă cultură familială” bazată pe „diversitate”.

Strategia pleacă de la premisa că familia „nu este inteligibilă ca realitate obiectivă”, ea fiind „un produs socio-cultural” sau un „construct social”. Această idee aparține lui Theodor Adorno și Erich Fromm, membri ai celebrei Școli de la Frankfurt, care negau obiectivitatea existenței familiei ca celulă normativă și de bază a societății, susținând că este o „imaginație” nu o realitate concretă. Ideea a fost preluată sociologii Jaber F. Gubrium și James Holstein, care sunt citați în strategie, fiind practic asumată de către Guvern. Școala de la Frankfurt este o școală de gândire filozofică care urmărește instaurarea unui regim comunism „cu față umană” prin transformarea societății, adică prin eliminarea tuturor concepțiilor tradiționale, conservatoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.