Mai întâi, să-i cunoaştem, într-o oarecare măsură, pe cei
doi.
Mai întâi să facem cunoştinţă cu omul Karl Marx.
Cine a fost Karl
Marx ?
A trăit între anii 1818 – 1883. Tatăl
lui era un evreu care s-a încreştinat devenind luteran şi era foarte sincer şi
devotat în noua lui credinţă. Scrisorile lui către Karl arată cât de mult dorea
el ca fiul lui să aibă şi el o relaţie intimă cu Dumnezeu şi un caracter
creştin. În anii de liceu, Karl Marx a fost într-adevăr un băiat devotat
relaţiei lui cu Isus Cristos. Dar, îndată după absolvirea liceului, când avea
18 ani, ceva teribil s-a întâmplat în viaţa lui. Nimeni nu ştie ce s-a
întâmplat, poate că a fost o experienţă traumatică, devastatoare cu unul dintre
profesorii lui, sau cu un alt om în care el îşi pusese toată încrederea, care
l-a făcut să devină un revoltat împotriva lui Dumnezeu. Să înţelegem clar: Marx
n-a devenit un ateu, ci un revoltat împotriva lui Dumnezeu şi împotriva tuturor
oamenilor. El a scris câteva poezii şi un poem, Oulanem, în care îşi exprimă această nouă atitudine şi credinţă.
Astfel, în poezia O
invocaţie a unuia în disperare, el a scris:
Un dumnezeu mi-a
răpit tot ce-am avut
Sub blestem şi tras pe
roata destinului
Toate lumile lui au pierit fără să le mai pot apuca
Mie nu-mi mai
rămâne nimic altceva decât răzbunare
Îmi voi construi
tronul deasupra norilor,
Rece şi groaznic va fi vârful
lui.
Căci fortăreaţa lui – groază superstiţioasă
pentru
Stăpânul ei – cea mai neagră agonie.
Tânărul şi revoltatul Karl Marx face aici aluzie la
revolta lui Lucifer, descrisă în Isaia 14:12-14, care declară şi el că vrea să
fie deasupra lui Dumnezeu.
Într-un alt poem foarte semnificativ, Karl Marx scrie:
Aburii din iad
se ridică şi umplu creierul
Până când înnebunesc şi inima
mi-e total schimbată.
Vezi
această sabie?
Prinţul
întunericului mi-a dat-o.
Pentru
mine bate timpul şi-mi dă semne tot mai puternice.
Eu dansez jocul morţii.
Trebuie să înţelegem limbajul folosit aici. Întru-un
ritual de iniţiere în cultul lui Satan, vaporii din anumite droguri îl îmbată
pe candidat, apoi acestuia i se dă o sabie care-i asigură acestuia succesul,
iar el se angajează să-i aparţină lui Satan şi aici şi după moarte.
Acum să cităm din Oulanem:
Şi ei sunt şi
Oulanem, Oulanem
Numele răsună, răsună cu putere,
răsună ca moartea până
când se stinge într-o svârcolire ticăloasă.
Stop! Am căpătat-o acum.
Ea
se ridică din sufletul meu, clar ca aerul şi tare ca oasele mele.
Eu am putere în
braţele mele tinere
să te apuc şi să te
zdrobesc (omenire personificată)
cu forţă de uragan.
Căci
pentru noi amândoi abisul se cască în întuneric
Tu te vei scufunda în adânc şi eu te voi urma râzând
Şoptindu-ţi în
ureche: „Coboară, vino cu mine, prietenă”.
Biblia, pe care Marx o învăţase în şcoală, ne spune că
Diavolul va fi aruncat în abis (Apocalipsa 20). Marx se identifică cu Diavolul
şi vrea să ducă cu sine în „întunericul de afară” (adică în iad) pe toţi
oamenii care-l ascultă şi apoi să râdă cu un râs uriaş, diabolic că a reuşit să
coboare omenirea cu sine în „focul cel veşnic pregătit diavolului şi îngerilor
lui” (Matei 25:41).
Să facem aici o precizare foarte importantă. Când Karl
Marx şi-a pierdut credinţa creştină, el n-a devenit ateu. El declară patetic:
„Eu vreau să mă răzbun pe Cel ce domneşte deasupra.”
Şi: „Cerul l-am pierdut, o ştiu prea bine. Sufletul meu,
cândva credincios lui Dumnezeu, este destinat pentru iad.”
El i-a
scris tatălui său: „Trebuie instalaţi noi dumnezei.” Biblia ni-L înfăţişează pe
Dumnezeu ca fiind Creator prin esenţă şi tot aşa ni-l înfăţişează pe Diavolul
ca fiind în esenţa lui „nimicitorul”, sau „distrugătorul”. Din moment ce Marx
s-a aliat cu Diavolul, restul vieţii lui a fost dedicat distrugerii. El a
îmbrăţişat cuvintele lui Faust: „Tot ce există trebuie distrus”. Iată de ce
violenţa totală, distrugătoare devine metoda favorită a lui Marx. El scrie:
„Fărăăviolenţă n-a fost realizat nimic
în istorie.” Cel mai bun prieten şi strâns colaborator al lui Marx, Frederich Engels,
a scris: „Karl Marx este un monstru stăpânit de zece mii de diavoli.” Iar
Robert Payne, un alt prieten al lui Marx a scris că Marx „avea vederea despre
lume a diavolului. Uneori se părea că el este conştient că împlineşte lucrările
diavolului.”
După toate
acestea, să ne uităm acum la „măreţul” plan pe care l-a alcătuit Karl Marx şi
anume, acela de a transforma omenirea. Împreună cu colaboratorul lui cel mai
apropiat, Frederich Engels, începând din 1844, când s-a înjghebat prietenia
lor, ei au pornit la îndelungata şi perseverenta lor lucrare de a transforma în
mod fundamental natura umană şi societatea umană. Pentru a realiza lucrul
acesta, ei şi-au stabilit ca ţel primordial transformarea căsătoriei şi a
familiei naturale, tradiţionale şi biblice.
Iată, pe
scurt, ce obiective au formulat ei: Abolirea (defiinţarea) proprietăţii
private, abolirea dreptului la moştenire, terminarea oricărei educaţii în
familie, inclusiv orice educaţie religioasă, dizolvarea monogamiei în
căsătorie, introducerea vieţii sexuale
înainte de căsătorie şi a sexului în afara căsătoriei, introducerea şi tolerarea vieţii sexuale a
femeilor necăsătorite, naţionalizarea lucrărilor din casă, trecerea femeilor la
lucrul în fabrici, mutarea copiilor în „crescătorii” de copii, separarea
copiilor de părinţi şi integrarea lor în comunităţi colective, separat de
părinţii naturali şi, mai presus de toate, dreptul şi datoria statului de a
creşte şi educa copii. În cuvintele lui Engels, „familia unitară încetează să
mai fie unitatea economică a societăţii. Lucrul în casă încetează să mai fie o
funcţie a soţului si a soţiei şi devine o industrie socială, societatea are
grijă de toţi copiii, fie că ei sunt născuţi legitim sau nu.”
O idee
fundamentală care se formulează aici este că copiii nu sunt ai părinţilor care
i-au făcut, ci sunt proprietatea statului. De aceea, statul trebuie să-i preia
de la părinţi şi să-i educe aşa cum crede el de cuviinţă. În felul acesta
statul decide ce fel de oameni vrea să producă şi o face printr-un nou fel de
educaţie, făcută în instituţii speciale de creştere a copiilor.
Desigur,
Marx era conştient că majoritatea oamenilor nu vor accepta un asemenea sistem
şi de aceea el o spune deschis că lucrul acesta trebuie făcut prin „mijloace
despotice”. Dictatura şi forţa brută, duse până la distrugerea fizică a celor
ce se opun, era prevăzută deja din planul iniţial al lui Marx şi Engels.
Alte
elemente ale acestui plan de distrugere a societăţii umane, aşa cum o cunoaştem
noi, vor fi adăugate de neomarxiştii din secolul al XX-lea, iniţiaţi şi
dirijaţi de şcoala de la Frankfurt. Printre aceste noi elemente se numără
încurajarea pornografiei şi a sexulul fără limite la tineri şi distrugerea
familiei prin dominarea societăţii de către homosexuali şi lesbiene şi, mai
nou, de transgenderz. Un alt element definitoriu este că în grădiniţele din
Franţa (promovatoarea nr.1 a neomarxismului) copiii sunt învăţaţi să nu mai
folosească termenii de „tată” şi de „mamă”, ci cei de „provider nr. 1” şi
„provider nr. 2” (le redau din engleză; ele sunt traduse în româneşte,
probabil, ca „îngrijitorul nr. 1” şi „îngrijitorul nr. 2”).
Această
totală transformare a societăţii umane este numită „inginerie socială”. Mai exact, este planul
marxist de totală degradare şi dezumanizare a omului şi a societăţii umane.
Este ceea
ce tânărul Marx şi-a dorit: Să coboare omenirea în iad şi apoi să râdă demonic
de bucurie. Acesta este Karl Marx!
Cine este Isus Cristos?
De la
naşterea Lui numărăm noi anii: „înainte de Cristos” şi „după Cristos”. Dar se
pare că Dionisius Exiguus, călugăr din secolul al VI-lea, care a calculat data
naşterii lui Isus, a greşit data cu 4 sau 6 ani, aşa încât se poate spune că
Isus Cristos S-a născut în anul 6 sau 4
„înainte de Cristos” (o expresie care este înlocuită astăzi de foarte mulţi cu
„înaintea erei noastre” sau „în era noastră”; noi însă rămânem fideli formulei „înainte” şi
„după Cristos”).
Noul
Testament, cartea de bază a creştinismului, cuprinde chiar la început patru
biografii ale lui Isus, numite „Evanghelii” şi scrise de patru autori: Matei,
Marcu, Luca şi Ioan. Doi dintre aceştia, Matei şi Ioan, au fost ucenici ai lui
Isus, deci au fost martori oculari ai majorităţii evenimentelor relatate; Marcu
a scris pe baza notiţelor pe care le-a făcut după relatarea evenimentelor făcute
de Petru, un alt ucenic al lui Isus; Luca a fost un medic şi istoric grec, care
a făcut cercetări amănunţite la faţa locului, stând de vorbă cu martori oculari
ai evenimentelor; el a scris şi un al doilea volum, întitulat „Faptele
apostolilor”, în care relatează evenimentele legate de întemeierea creştinismului
de către ucenicii lui Isus, acoperind o epocă de aproximativ 35 de ani.
Cercetările făcute pe baza cărţii „Faptele apostolilor” dovedesc că Luca a fost
un istoric extrem de exigent şi de corect în relatările sale, dându-ne astfel
garanţie că şi la scrierea primului volum, „Evanghelia după Luca”, autorul a
fost un istoric tot atât de exigent şi de corect în relatarea evenimentelor.
Marcu nu ne
dă nici un fel de informaţii despre naşterea şi copilăria lui Isus, ci începe
direct cu activitatea lui de Învăţător. Ioan ne dă cea mai spectaculară
introducere: el ne duce înainte de crearea lumii, şi ni-L prezintă pe Isus
Cristos atunci, cu termenul de „Cuvântul”, sau în limba greacă, în care scria
el, „Logosul” (Cuvântul sau Raţiunea):
„La început
era Cuvântul şi Cuvântul era cu Dumnezeu şi Cuvântul era Dumnezeu. El era la
început cu Dumnezeu. Toate lucrurile au fost făcute prin El şi nimic din ce
este făcut n-a fost făcut fără El…” (Ioan 1:1-3)
După alte
câteva informaţii, apostolul Ioan ne dă această informaţie tot atât de monumentală ca
şi cele de la început:
„Şi
Cuvântul S-a făcut trup şi a locuit printre noi, plin de har (bunătate) şi de
adevăr şi noi am văzut slava Lui, o slavă întocmai cu slava singurului născut
din Tatăl” (Ioan 1:14). Şi încă o informaţie tot atât de fundamentală:
„Nimeni nu
L-a văzut vreodată pe Dumnezeu; singurul Lui Fiu, care este în sânul Tatălui,
Acela L-a făcut cunoscut” (Ioan 1:18).
Informaţia
extraordinară pe care o primim de la apostolul Ioan este că Isus din Nazaret a
fost Fiul lui Dumnezeu, fiind parte din Dumnezeu, şi care S-a întrupat, adică S-a
făcut om şi că el, Ioan, a fost în şcoala Lui.
Despre
naşterea miraculoasă a lui Isus ne vorbeşte şi Matei:
„Iar
naşterea lui Isus Cristos a fost aşa: Maria, mama Lui, era logodită cu Iosif şi
înainte ca să locuiască ei împreună, ea s-a aflat însărcinată de la Duhul
Sfânt.” Maria a destăinuit acest lucru logodnicului ei, dar acesta n-a crezut-o
şi era hotărât să rupă logodna, dar i
s-a arătat un înger în vis şi acesta i-a confirmat că ea este însărcinată „de
la Duhul Sfânt” şi lucrul acesta l-a convins pe Iosif şi el a luat-o la el
acasă, dar n-au trăit împreună până când ea a născut (Matei 1: 18-24).
Medicul
Luca, autorul Evangheliei care îi poartă numele, ne dă şi mai multe detalii. El
ne spune că un înger i s-a arătat Mariei şi i-a spus: „Duhul Sfânt se va coborî
peste tine şi puterea Celui Preaînalt te va umbri. De aceea, Sfântul care se va
naşte din tine va fi chemat Fiul lui Dumnezeu” (Luca 1:35).
Evenimentele
acestea sunt miraculoase şi greu de crezut. Ceea ce trebuie să subliniem aici
este că Matei, înainte de a deveni ucenicul lui Isus, a lucrat la Serviciului de impozite din Nazaret, şi acest
serviciu cerea educaţie superioară. Luca, la rândul lui, era medic. Oamenii
aceştia nu aveau nici un motiv să inventeze asemenea evenimente. Ei doar
consemnau ceea ce ştiau din surse demne de încredere, mai mult ca sigur de la
Maria însăşi. Şi nici aceasta nu avea nici un motiv să inventeze asemenea
fapte.
Isus a
crescut în oraşul Nazaret, de lângă Lacul Ghenezaret, numit şi Marea
Tiberiadei. El a învăţat să scrie şi să citească şi a învăţat foarte temeinic
Sfintele Scripturi iudaice la sinagoga din Nazaret. Tatăl adoptiv al lui Isus,
Iosif, era tâmplar şi L-a învăţat pe Isus tâmplăria. Nu ştim când a decedat
Iosif, dar ştim că Isus a continuat să
lucreze ca tâmplar până la vârsta de 30 de ani, vârsta considerată atunci a
maturităţii, când – de exemplu - un preot intra în slujbă.
Pe vremea
aceea, lângă Iordan, a început Ioan Botezătorul să predice şi să cheme pe iudei
să renunţe la fapte de corupţie şi să ia o hotărâre de transformare a vieţii.
Cei ce acceptau acest mesaj, erau chemaţi să intre în apa Iordanului, acolo
să-şi mărturisească păcatele şi apoi să fie botezaţi de Ioan prin scufundare în
apă.
Într-o zi,
Ioan L-a văzut pe Isus că se aşează în rând cu păcătoşii care aşteptau să-şi
mărturisească păcatele şi să fie botezaţi de Ioan. Isus şi Ioan erau rudenii.
Ioan Îl cunoştea pe Isus şi ştia că este un om curat, care n-are nevoie de
mărturisire şi, deci, nici de botez. Ioan I s-a adresat lui Isus spunându-I că
El n-are nevoie de botez. Dimpotrivă, i-a zis Ioan: „Eu ar trebui să fiu
botezat de Tine!” Isus i-a răspuns că prin botezul Său, El trebuie să
împlinească dreptatea lui Dumnezeu. Ioan a acceptat, L-a botezat şi pe când
ieşea Isus din apă, Ioan a văzut cum Duhul Sfânt se cobora peste Isus în chip
de porumbel şi din cer s-a auzit glasul
lui Dumnezeu care zicea: „Acesta este Fiul Meu preaiubit, în care Îmi găsesc
toată plăcerea Mea.”
Îndemnat de
Duhul Sfânt, Isus s-a dus în pustiu, acolo a postit patruzeci de zile, apoi i
s-a arătat diavolul, care i-s propus să colaboreze împreună. Isus a refuzat
toate ofertele diavolului şi apoi a venit la Nazaret şi a început să facă două
lucruri: să dea nişte învăţături ne mai auzite până atunci şi să vindece
bolnavii de orice boală şi chiar să învieze morţii.
Practic,
Isus a început o şcoală cu aceste învăţături noi. Zeci de tineri au intrat în
şcoala Lui, ca „ucenici”, adică elevi sau studenţi. La scurtă vreme, dintre
aceşti ucenici şi-a ales 12 pe care i-a numit „apostoli” (adică „trimişi”),
fiindcă pe aceştia urma să-i trimită în toată lumea ca să răspândească noua Lui
învăţătură.
Esenţa
învăţăturii lui Isus era bunătatea. El voia să producă oameni buni, aşa cum
Dumnezeu este bun. Nu avem spaţiul să dezvoltăm pe larg această învăţătură
dumnezeiască. Pentru aceasta, vă chem să citiţi cele patru Evanghelii.
Ucenicii
Lui credeau că El va fi cel ce va elibera
pe iudei de sub stăpânirea romană. Dar El le propunea iudeilor o nouă cale:
Să-i iubească pe romani, să le dea tot
ce aceştia cer, să biruiască duritatea şi răutatea prin bunătate şi prin acte
de iubire. Iudeii au respins o asemenea cale. Isus i-a prevenit că pe calea
revoltei şi a luptei înarmate vor fi învinşi de romani şi vor fi duşi în robie,
chiar în acea generaţie, şi aşa s-a şi întâmplat 40 de ani mai târziu.
După
aproximativ trei ani de învăţături şi de vindecări, Isus a anunţat brusc că
pleacă la Ierusalim, că acolo va fi arestat, bătut, batjocorit şi ucis prin
răstignire, dar că a treia zi va învia.
Aşa s-a şi
întâmplat. După înviere, timp de 40 de zile a continuat să Se arate ucenicilor
şi să le dea instrucţiuni pentru misiunea lor viitoare. Apoi a fost înălţat la
cer. Zece zile mai târziu, print-o vijelie ca o tornadă, peste ucenicii lui
Isus a coborât Duhul Sfânt sub forma unor limbi de foc. Ei au fost totalmente
transformaţi, au fost umpluţi de putere, şi au început să-i înveţe pe oameni
tot ce i-a învăţat Isus pe ei şi să facă şi ei minunile pe care le făcea Isus.
Aşa a început să se răspândească noua credinţă, pe care noi o numim creştinism.
Lucrurile acestea le ştim din a doua carte scrisă de medicul Luca, numită
„Faptele apostolilor”.
Creştinismul
a fost adesea falsificat şi răstălmăcit. Au apărut diferite forme de
creştinism. Această mişcare a fost mereu
reformată, restructurată şi îmbunătăţită. De cele mai multe ori, creştinismul a
fost răstălmăcit prin îndepărtarea de învăţătura originală a lui Isus. Ori de câte
ori s-a făcut o reîntoarcere la învăţătura pură a lui Isus a avut loc o
renaştere şi o transformare radicală. Oameni ca Mahatma Gandhi, Martin Luther
King şi Nelson Mandela, aplicând învăţătura lui Isus, au schimbat cursul
istoriei.
Dar cele
mai profunde transformări s-au făcut în oameni, în caracterul lor, când aceştia
L-au acceptat pe Isus să le fie Dascăl, Mentor, Mântuitor.
În fiecare
an se publică în medie 1.500 de cărţi noi despre Isus. Oamenii nu obosesc să
descopere noi comori în Persoana Lui şi în învăţătura Lui. Naţiunile care Îl
acceptă pe El ca Învăţător, Mentor, Mântuitor şi Îi zic ca apostolul Toma;
„Domnul meu şi Dumnezeul meu”, trăiesc cea mai mare şi mai benefică
transformare.
Concluzii
În anul
1517, Martin Luther a început Reforma, care a însemnat aruncarea afară a
tuturor superstiţiilor şi practicilor nebiblice şi întoarcerea la un creştinism
aşa cum ni-l prezintă Biblia. Germania, apoi Olanda, Danemarca, Suedia,
Norvegia şi Anglia au trecut la Reformă. Patru secole au trăit aceste ţări prin
principiile Reformei şi schimbările, atât în indivizi cât şi în întreaga
societate, au fost extraordinare. Aceste schimbări au dat naştere civilizaţiei
moderne europene.
Ceva
radical s-a întîmplat apoi: Pe la 1740 a început în Franţa ceea ce s-a numit
„iluminismul”, cu idea de bază că ştiinţa ar fi dovedit că nu există Dumnezeu
şi că prin aceasta oamenii au fost „iluminaţi”. Din Scoţia a venit unul pe nume David Hume care a scris o carte
despre minuni, în care a argumentat că minuni nu s-au întâmplat niciodată şi nu
se întâmplă nici astăzi şi că numai cine nu mai crede în minuni este „modern”.
O serie de teologi germani, care voiau să fie „moderni” au început să rescrie
Biblia, golind-o de orice elemente miraculoase. Astfel a apărut la 1835 cartea
lui David Strauss întitulată „Viaţa lui Isus”, în care Isus era prezentat ca un
om obişnuit care n-a făcut nici o minune şi nici n-a înviat din morţi (toate
minunile, inclusiv învierea ar fi fost inventate de apostoli).
Un alt
teolog, pe nume Bruno Bauer, a început atunci să le spună studenţilor că
minunile din Biblie nu sunt adevărate. Iată ce spune el într-o scrisoare:
„Eu ţin
prelegeri aici la Universitate şi am o mare audienţă. Nu mă înţeleg pe mine însumi
când îmi pronunţ blasfemiile de la catedră. Ele sunt atât de mari încât aceşti
copii, pe care nimeni n-ar trebui să-i ofenseze, când le aud li se face părul
măciucă. Când îmi rostesc aceste blasfemii îmi aduc aminte cum acasă scriu o
apologie a Sfintelor Scripturi şi a Apocalipsei. În orice caz, este un demon
foarte rău care mă stăpâneşte de câte ori sunt la catedră şi eu sunt prea slab
să mă opun lui…Spiritul meu de blasfemie nu va fi satisfăcut decât când voi fi
autorizat să prezint deschis, ca profesor, sistemul meu de ateism.”
Bauer a
fost cel care i-a zguduit credinţa lui Engels, înainte ca Rudolf Hess să i-o
distrugă total. Marx a devenit prieten cu Bruno Bauer.
Teologii
care negau miraculosul din Biblie s-au numit teologi liberali. Teologia
liberală a ruinat şi credinţa lui Frederich Nietsche şi l-a făcut să devină
nihilist.
Teologia
liberală şi marxismul, la care s-a
adăugat câteva decenii mai târziu darvinismul, au fost ideologiile care au
distrus în mare măsură ceea ce realizase Reforma. Ele au golit bisericile şi au
secularizat (ateizat) universităţile şi
apoi societatea apuseană.
Marxismul
îmbrăţişat de Lenin a produs revoluţia comunistă în Rusia. Stalin a
desăvârşit-o prin imensele şi oribilele lagăre de concentrare. Mao Tse Tung,
Pol Pot, Fidel Castro, au dus marxismul până la ultimele lui consecinţe.
În timpul
acesta, învăţătura lui Isus Cristos nu s-a stins. Dimpotrivă, ea se răspândeşte
cu mare repeziciune în toată lumea a treia. Şi reînviază încet şi în Europa. Tot
mai mulţi intelectuali din Europa se trezesc şi îşi dau seama că lupta se dă în
mod vizibil între Dumnezeu şi Diavolul.
Este clar
că în lupta aceasta pe viaţă şi pe moarte, între marxism şi creştinism, încă nu
s-a spus ultimul cuvânt. Apostolul Ioan, care L-a înţeles pe Isus în modul cel
mai profund, a scris despre El: „Fiul
lui Dumnezeu S-a arătat ca să nimicească lucrările Diavolului” (1 Ioan 3:8).
Marx s-a
întâlnit cu Diavolul la 18 ani, s-a lăsat frânt şi a devenit instrumentul
Diavolului. Şi Isus s-a întâlnt cu Diavolul, care L-a ispitit şi a încercat să
şi-L facă aliat, dar Isus a rezistat ispitei şi a înţeles că în lupta Lui cu
Diavolul trebuie mai întâi să dea omenirii învăţătura de la Dumnezeu şi apoi să
accepte răstignirea. Din propriile cuvinte ale lui Isus înţelegem că la crucea
de la Golgota El a realizat trei lucruri: Ne-a împăcat cu justiţia (dreptatea)
lui Dumnezeu, a anulat dreptul Diavolului de a mai avea stăpânire peste oameni
(răscumpărare) şi Şi-a vărsat sângele ca prin El să ne spele păcatele. Tot la
cruce, Isus ni L-a revelat pe deplin pe Dumenezu ca fiind o Fiinţă plină de
bunătate, de dragoste şi de dăruire de Sine. În mod suprem, la cruce, omul
care-i înţelege semnificaţiile se predă pe sine acestui Dumnezeu şi acestui
Cristos şi porneşte pe drumul transformării după chipul şi asemănarea Lui.
Când Isus a
fost înălţat la cer, Dumnezeu L-a făcut Domn şi Stăpân, Conducător al istoriei,
cu sarcina de a continua lupta „până va pune pe toţi duşmanii Lui sub
picioarele Sale”. El a început lupta aceasta prin apostolii Săi şi o continuă
astăzi prin cei care se dăruiesc Lui şi „nu se va lăsa până va aşeza dreptatea
pe pământ” (Isaia 42:4).
Aşadar,
istoria actuală este o luptă între Cristos şi Diavolul. Marx a fost un
instrument al Diavolului. Marxismul şi-a definit ca una dintre sarcini să-l
scoată pe Dumnezeu din gândirea oamenilor. Apostolul Pavel şi-a stabilit ca
sarcină să cucerească minţile oamenilor şi să-i înveţe pe oameni să gândească
şi să trăiască asemenea lui Isus Cristos (2 Corinteni 10:5; Filipeni 2:5,
etc.).
Pentru o
vreme, marxismul a biruit parţial în Europa. Astfel, în Europa de răsărit a produs
societatea marxistă care ne-a chinuit aproape 50 de ani, iar în Europa de apus
a distrus o mare parte dintre roadele Reformei. Dar oamenii lui Cristos au
pornit lupta pentru recucerirea Europei pentru Dumnezeu.
Europenii
sunt din nou în situaţia de a alege între Marx şi Cristos.
Ce va face
poporul român? Se va trezi el să înţeleagă despre ce este vorba în această
luptă culturală şi spirituală? Va alege el bine? Rolul nostru este să ne
convingem neamul să-L aleagă pe Isus Cristos.
Iosif Țon
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.