După 7 ani de existenţă, cu peste 31 000 de postări, cu peste 50 de milioane de vizualizări (50 025 543 la 29.09.2020), cu peste 55 000 de abonaţi la newsletter-ul zilnic, cu un record de 197.071 accesări într-o singură zi, devenind astfel portalul de ştiri creştine din România cu cea mai rapidă creştere şi cu cele mai multe vizualizări, părăsim platforma Blogger şi:

̶S̶u̶n̶t̶e̶m̶ ̶î̶n̶ ̶c̶o̶n̶s̶t̶r̶u̶c̶ţ̶i̶a̶ ̶u̶n̶u̶i̶ ̶s̶i̶t̶e̶ ̶p̶r̶o̶f̶e̶s̶i̶o̶n̶a̶l̶,̶ ̶a̶d̶a̶p̶t̶a̶t̶ ̶c̶e̶r̶i̶n̶ţ̶e̶l̶o̶r̶ ̶t̶e̶h̶n̶o̶l̶o̶g̶i̶e̶i̶ ̶m̶o̶d̶e̶r̶n̶e̶

̶A̶n̶g̶a̶j̶ă̶m̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶d̶̶̶a̶̶̶c̶̶̶t̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶c̶o̶r̶e̶s̶p̶o̶n̶d̶e̶n̶ţ̶i̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶g̶̶̶i̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶a̶̶̶l̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶d̶i̶n̶ ̶d̶i̶a̶s̶p̶o̶r̶a̶ ̶r̶o̶m̶â̶n̶ă̶

Încheiem parteneriate cu noi publicaţii şi site-uri de media

luni, 30 mai 2016

Mana de Luni: Robert J. Tamasy – Diminuând ruptura dintre generații

În ultimii ani am avut privilegiul să scriu câteva cărți despre istoria unor companii deținute de membrii unei anumite familii de-a lungul mai multor generații. Două dintre aceste companii își au începutul prin anii 1930 și în prezent se află în procesul de trecere a conducerii la cea de-a patra generație din familie. Povestea lor este impresionantă.

Statisticile ne arată că doar un mic procent dintre afacerile deținute de familie trec abia la a doua generație din familie; foarte rar se întâmplă să ajungă la conducere o a treia generație, iar transmiterea conducerii către cea de-a patra generație este chiar o excepție. Deci, cum au ajuns, totuși, aceste companii la o asemenea longevitate?

Bineînțeles că au fost binecuvântați să aibă membri din patru generații succesive ale familiei care să fie interesați de continuarea afacerii în același domeniu. De-a lungul anilor, au trecut cu bine peste toate furtunile economice și peste toate schimbările tehnologice și culturale. Dar, cheia succesului lor a fost menținerea atenției, de comun acord, asupra a ceea ce am putea numi „lucrurile de bază”.

Chiar de la începutul înființării companiilor, cele două au alcătuit o misiune a lor, viziunea lor și crezul propriu privind valorile companiei, lucruri pe care le-au consultat frecvent de-a lungul anilor. Aceste declarații au fost redactate în documente oficiale și adoptate de către companie, iar apoi acestea au fost revizuite periodic, astfel că toată lumea era mereu „pe aceeași lungime de undă”. Această activitate a ajutat atât la menținerea unei culturi corporative consistente, cât și la afirmarea continuă a principiilor și valorilor care au susținut și au construit compania încă de la începuturile sale umile.


Ambele companii au avut ca prioritate munca, inovarea, excelență în performanță și serviciul către clienți. Generațiile următoare au fost bine educate cu aceste principii și, totodată, li s-a comunicat clar mesajul că simpla apartenență la familie nu însemna că pot profita de munca altora. Fie că muncim pentru firma noastră proprie sau pentru altă companie, putem cu toții avea beneficii dacă urmăm aceeași filozofie. Aceste concepte le regăsim afirmate în mod repetat, în Biblie:

Împărtășiți o misiune comună.
Care este scopul nostru? De ce suntem aici? Acestea sunt întrebările pe care toți membrii organizației ar trebui să le înțeleagă și la care să poată să răspundă. Domnul Isus a dat un exemplu în sensul acesta când a spus ucenicilor Săi: „Duceţi-vă şi faceţi ucenici din toate neamurile… Şi învăţaţi-i să păzească tot ce v-am poruncit.” (Matei 28:18,19)

Adoptați o viziune comună.
O altă întrebare importantă la care cu toții ar trebui să răspundă este: „Unde ne îndreptăm – și cum vom ști când vom fi ajuns acolo?” Din nou, Isus i-a lăsat pe ucenici cu o direcție clară către care să se îndrepte: „Ci voi veţi primi o putere, când Se va pogorî Duhul Sfânt peste voi şi-Mi veţi fi martori în Ierusalim, în toată Iudea, în Samaria şi până la marginile pământului.” (Fapte 1:8).

Adoptați valori comune.
Se spune că valorile sunt mai mult deprinse decât învățate, dar tot este nevoie ca ele să fie afirmate și însușite. „Să iubeşti pe Domnul, Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău şi cu toată puterea ta. Şi poruncile acestea pe care ţi le dau astăzi, să le ai în inima ta. Să le întipăreşti în mintea copiilor tăi şi să vorbeşti de ele când vei fi acasă, când vei pleca în călătorie, când te vei culca şi când te vei scula.” (Deuteronomul 6:5-7).


Întrebări pentru discuții


1.     Ați lucrat vreodată într-o companie deținută de o familie timp de mai multe generații? Sau ați făcut afaceri cu o asemenea companie? Dacă da, care au fost câteva caracteristici pe care le-ați observat acolo?

2.     De ce credeți că este atât de dificil pentru o companie de succes să transmită conducerea către următoarea generație?

3.   S-a spus că declarațiile clare, în formă scrisă, pentru misiune, viziune și valori, pot fi foarte importante pentru perpetuarea unei organizații pe termen lung. Sunteți de acord cu aceasta? De ce? De ce nu?

4.     Din punct de vedere spiritual, cum ați aplica acest concept de a avea o înțelegere clară asupra misiunii, viziunii și valorilor? Cum ne pot ajuta aceste principii spirituale în responsabilitățile noastre zilnice la locul de muncă?


NOTĂ: Pentru discuții aprofundare privind acest subiect puteți lua în considerare și următoarele texte biblice: Numeri 15:38-41; Iosua 1:6-9; Efeseni 2:10; Filipeni 4:8-9; 2 Timotei 3:16-17

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.