După 7 ani de existenţă, cu peste 31 000 de postări, cu peste 50 de milioane de vizualizări (50 025 543 la 29.09.2020), cu peste 55 000 de abonaţi la newsletter-ul zilnic, cu un record de 197.071 accesări într-o singură zi, devenind astfel portalul de ştiri creştine din România cu cea mai rapidă creştere şi cu cele mai multe vizualizări, părăsim platforma Blogger şi:

̶S̶u̶n̶t̶e̶m̶ ̶î̶n̶ ̶c̶o̶n̶s̶t̶r̶u̶c̶ţ̶i̶a̶ ̶u̶n̶u̶i̶ ̶s̶i̶t̶e̶ ̶p̶r̶o̶f̶e̶s̶i̶o̶n̶a̶l̶,̶ ̶a̶d̶a̶p̶t̶a̶t̶ ̶c̶e̶r̶i̶n̶ţ̶e̶l̶o̶r̶ ̶t̶e̶h̶n̶o̶l̶o̶g̶i̶e̶i̶ ̶m̶o̶d̶e̶r̶n̶e̶

̶A̶n̶g̶a̶j̶ă̶m̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶d̶̶̶a̶̶̶c̶̶̶t̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶c̶o̶r̶e̶s̶p̶o̶n̶d̶e̶n̶ţ̶i̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶g̶̶̶i̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶a̶̶̶l̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶d̶i̶n̶ ̶d̶i̶a̶s̶p̶o̶r̶a̶ ̶r̶o̶m̶â̶n̶ă̶

Încheiem parteneriate cu noi publicaţii şi site-uri de media

vineri, 9 octombrie 2015

Pastor Ovidiu Petric – Dumnezeu nu vrea să conduci Volkswagen dacă...

Sună destul de hilar titlul, daca nu chiar trivial pentru unii, însă principiul care intră in jocul marii controverse in care se află gigantul auto in momentul de față este următorul - si este unul fundamental: moralitatea influentează economia - moralitatea este chiar fundamentul economiei de piață.

Dacă cineva are dubii in privința acestui adevăr trebuie doar să verifice prețul acțiunilor companiei Volkswagen la bursă si să înceteze sa se mai întrebe de ce acesta e in picaj. Starea economică a companiei este strâns legată de starea morala profund avariată a membrilor / liderilor grupului Volkswagen care s-au gândit sa umfle profitul gigantului auto pe baza unei minciuni.

In felul acesta uriașa companie germană a ajuns să fie implicată in scandalul de amploare, arhi-cunoscut de-acum, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Scandalul a fortat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost inlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche, una dintre cele 12 marci care apartin Volkswagen, precizează ziare.com

Desigur ca preferința mărcii auto nu reprezinta o chestiune ce ține de moralitate. Latura morala ține de modul in care este creat si prezentat un anumit produs. Cand vorbim de un produs falsificat cu bunastiinta, ar trebui ca potențialii clienți sa fie corect informați si avertizati pentru a  sta la distanță de oferta respectivă.

In ultima vreme sunt tot mai frecvente cazurile in care planează suspiciunea asupra calitatii produselor unor mărci cu renume mondial. Ultimul caz de acest get a adus in discuție firma Samsung căreia i se contesta validitatea pretenției ca anumite produse ale acesteia ar dovedi o eficiența energetică.

Acuzațiile aduse sunt ca televizoarele de tip Smart TV ale gigantului IT consuma mai mult in realitate decat arata testele oficiale.

Raportul International Electrotechnical Commission (IEC) a relevat ca optiunea "motion lighting" reduce luminozitatea televizoarelor, precum si consumul de energie, in timp ce ComplianTV sustine ca, in conditii reale, nu s-a inregistrat nicio reducere a consumului de energie, conform ziare.com.

"Dispozitivele de inselat" par a bulversa o întreaba economie de piață si aceasta pe bună dreptate. Cui ii place sa fie mintit si inselat mai ales cand cumpara un anumit produs, fie ca e vorba de o masina, un televizor sau un borcan de miere?

Una din concluziile de baza ale scandalului Volkswagen este ca fiecare decizie economică este in sine una de natură morală. Cand vorbim in termeni economici ce implică decizii de trilioane de dolari, elementul fundamental este încrederea. Nu exista nimic mai moral in inima economiei decat încrederea. Scoti încrederea din ecuație si ai anulat civilizația. Fără încredere nu există conviețuire intre vecini, fără încredere nu există căsnicie si familie, fără încredere nu există economie.

Cand cumperi ceva cu semnificatie, precum un automobil, in spatele caruia există o companie producatoare ce garantează că poți avea încredere in produsul ei, te simți in siguranța. Însă cand încrederea se pierde cum s-a întâmplat în cazul de față cu Volkswagen, lucrurile încep sa arate rău.

Avem încă o dată dovada faptului că viața economică nu poate fi separată de viața morală. Pe cât de mult încercam sa fim agenți economici, pe atat de mult suntem responsabili sa fim agenți morali, intr-o lume cu o perspectivă despre moralitate atât de scăzută si afectată din plin de păcat. Am fost creați ca fiinte morale, si aceasta se vede atat de bine chiar in viața economică ce se dezintegreaza câta vreme omul isi neaga statutul acesta cu care a fost înzestrat de Dumnezeu.

Pastor Ovidiu Petric

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.