Ceva deosebit se întâmplă în aceste zile cu unii
dintre noi care frecvent auzim cuvintele "nu vă fie teamă", ori
"îndrăzniți, căci Eu am biruit lumea". Citim deseori despre David și
Goliat, dar puțini dintre noi realizăm că totdeauna când se ivește o provocare
de dimensiunile unui Goliat e nevoie și de un David care să elimine provocarea.
Uneori acesta este pulsul unor conversații pe care le am cu unii creștini. Ni se cere implicare să eliminăm provocările, dar puțini doresc să devină, ori chiar să încerce să devină, un David. De mulți ani auzim argumentele pe care le aud și în aceste zile: "nu are rost", "voturile se fură oricum", "politica nu e pentru creștini". Aceste cuvinte denotă o atitudine defetistă și voci intimidate. Mă întreb de unde vine aceasta timiditate și intimidare, dar mai ales defetism?
Recent am citit un material privitor la anii care au precedat Revoluția Bolșevică, între 1900 și 1917. Autorul compara atitudinile elitei intelectuale de atunci cu atitudinea elitei politice de stânga din Statele Unite din zilele acestea fierbinți. Între 1905 și 1907, aproape 4.500 de funcționari publici, și un număr similar de persoane private, au fost ucise de revoluționarii ruși. Între 1908 și 1910 autoritățile Rusiei au documentat peste 10.000 de acțiuni teroriste și furturi "revoluționare".
Care a
fost reacția elitei politice ruse a acelor zile? Una de încurajare a anarhiei.
Presa, intelectualii, clasa educată, universitățile, au încurajat terorismul
găsind bune acțiunile anarhiste ale revoluționarilor ruși.
La fel
și dincoace de Ocean. I-a luat dlui Biden luni de zile pentru ca, în sfârșit,
să condamne, în termeni neconvingători, anarhia din metropolele americane
stârnită de BLM. A făcut-o doar după ce sondajele de opinie din statele unde se
derulează anarhia au început să indice că pierde teren în favoarea dlui Trump.
Dar
asta nu e doar vina dlui Biden, o persoană de o lașitate morală crasă. E vina,
în principal, a celor care sunt în spatele lui: elita politică de stânga și
mass media, în frunte cu NYT.
Elita
politică de stânga iubește anarhia, ea fiind direcționată împotriva statului de
drept, a supremației legii, a capitalismului, a dreptei conservatoare din SUA,
și, mai ales a dlui Trump.
Elita
politică găsește de un bun augur destrămarea civilizației și colapsul ei.
Furturile și distrugerea proprietăților, a firmelor și a monumentelor sunt
privite în presă ca forme de "compensare" a populației de culoare
pentru sărăcia lucie în care a trăit în zilele negre ale sclaviei. Ei numesc
lucrul acesta "revolutionary justice / dreptate revoluționară".
Intelectualii
care critică anarhia sunt marginalizați, opiniile lor nu mai sunt publicate în
ziarele influente, autocenzura e la modă, iar cenzura din interiorul ziarelor e
tot mai necruțătoare. Se urmărește instituirea unei atmosfere de teamă, a unei
perspective unice, marxiste, privind societatea.
Tocmai
în asta consistă miza mare a alegerilor care vor avea loc în noiembrie, pe
lângă celelalte provocări binecunoscute: economia, criza economică, securitatea
națională, agresiunea militară a Chinei, extinderea arsenalului armelor atomice
ale Coreei de Nord, Iranul, comerțul internațional etc.
Colegii
de vârsta mea cu care deseori discut subiectul îmi spun că nu își amintesc să
fi fost niciodată o atmosferă atât de haotică, dar și periculoasă pentru
democrația americană. Teama generală e formarea unui vid moral și intelectual
pe care elita politică de stânga și mass media vor căuta să-l umple în
detrimentul valorilor constituționale. La urma urmei, în opinia lor, chiar și
Constituția e "rasistă", fiind scrisă de bărbați albi, proprietari de
sclavi.
În
anii dificili ai anarhiei din Rusia, scriitorii ruși și-au menținut
verticalitatea. Dar nu toți. Tolstoi, Turgheniev, Dostoevsky și Cehov au
condamnat diversiunile elitei politice și culturale, dar ceilalți s-au
conformat gândirii de moment. Primii și-au păstrat verticalitatea morală, pe
când ceilalți au devenit niște lași morali.
România
are nevoie de oameni verticali moral, nu de lașitate morală. De cei care nu se
îndoaie sub povara presiunilor de moment, de cei care sunt gata să iasă din
zona lor de confort, cărora nu le este teamă și cred cu putere că El este cu
noi.
Peter Costea
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.