Cel mai mare producător de băuturi răcoritoare din lume și-a retras campania publicitară de promovare a homosexualității în Ungaria, după ce politicienii conservatori și o petiție online au făcut apel la boicotarea la nivel național a produselor Coca Cola.
Coca-Cola a postat afișe provocatoare cu homosexuali și lesbiene, pe fondul steagului curcubeu, însoțite cu sloganuri de genul „Zero Zahăr, Zero Prejudecăți”. Afișele publicitare au împânzit Budapesta, fiind văzute în stațiile de tren și cele de autobuz.
Peste 40.000 de cetățeni au semnat o petiție pe CitizenGO, solicitând primarului din Budapesta și altor autorități „sprijinul în eliminarea afișelor cât mai curând posibil și împiedicarea răspândirii unor astfel de reclame în Ungaria”, scrie churchmilitant.com.
„Începem prin boicotarea Coca-Cola. Iar în petiția noastră, cerem ajutor în eliminarea afișelor cât mai curând posibil și în limitarea unui lobby homosexual care se adresează copiilor, familiilor și societății în ansamblul său”, a declarat Eszter Zaymus, directorul de campanie al CitizenGO Ungaria.
La începutul lunii Boldog István, purtătorul de cuvânt al formațiunii Fidesz, a premierului Viktor Orbán, a cerut ungurilor să i se alăture pentru boicotarea Coca-Cola. Pe site-ul său, politicianul a postat și un mesaj: „Cred într-un Dumnezeu, cred într-o patrie, cred într-un adevăr etern etern, cred în învierea Ungariei. Amin”.
Coca-Cola a replicat, tot printr-un mesaj online: „Credem că atât heterosexualii cât și homosexualii au dreptul să iubească pe cine doresc, așa cum își doresc. Cu această (campanie) vrem să transmitem un mesaj: credința noastră este că toată lumea are dreptul la afecțiune și dragoste; că iubirea este la fel pentru toți (#loveislove)”.
Luni, gigantul american a cedat, sub presiunea tot mai mare privind boicotarea produselor sale, și a acceptat să retragă reclamele controversate din Budapesta, a anunțat CitizenGO. Inițiatorii campaniei de boicotare a produselor Coca Cola susțin însă că retragerea afișelor a fost doar o „semi-victorie”, întrucât compania le-a înlocuit cu altele, în care sloganul „Love is Love” a răms afișat în mod ostentativ.
De aceea, semnatarii petiției vor să boicoteze în continuare compania care „nu stopează afișarea mesajelor prin care se promovează homosexualitatea”.
„Copii sub 18 ani nu pot intra în magazinele care vând țigări, iar părinții lor sunt avertizați dacă conținutul unei emisiuni TV nu este adecvat pentru ei. Dar o ieșire în Budapesta face imposibil ca părinții să-și protejeze copiii de conținutul care promovează homosexualitatea”, a explicat Eszter Zaymus.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.