Platforma civică apolitică fondată de Ana Corina Săcrieru și Mihai Gheorghiu notificase pe cale juridică Ministerul Educației Naționale asupra faptului că „300.000 de cetățeni români refuză în mod expres orice ingerință a ideologiei de gen, inclusiv sub forma educației sexuale pentru diversitate, în procesul educațional din România".
Ideologia de gen este o teorie sexo-marxistă conform căreia identitatea persoanei nu ar trebui să coincidă cu genul biologic, văzut drept "construct social", ci ar trebui să fie una "fluidă", schimbătoare, în funcție de cum simte fiecare sau de cum este învățat să se definească pe sine. Conform ideologiei "gender", identitatea sexuală ar fi un simplu rol social, un așa-zis „stereotip de gen”. Aceste teorii novatoare au ajuns să fie preluate ca parte a politicii de stat în unele țări din Uniunea Europeană. România a început să integreze astfel de concepte în manualele școlare pentru copii de vârstă fragedă (de clasa a III-a, a V-a, a VI-a, a VII-a), după ce, în 2016, a devenit semnatară a unui document controversat al Consiliului Europei. Cunoscut sub numele de Convenția de la Istanbul, acesta solicită, printre altele, includerea în educație a noii direcții de gândire, pe care o califică drept „combatere a stereotipurilor de gen și a violenței de gen”, subliniind că nici măcar libertatea religioasă nu poate prevala față de hotărârile Convenției. Una dintre consecințe este că statul prezintă astfel de concepte în manualele școlare, destinate formării noilor cetățeni. Copiii sunt educați că pot fi ori fetițe, ori băieți, la alegere, nu după cum s-au născut, și că familiile lor pot fi formate inclusiv din doi tați sau două mame.
Cu toate acestea, legea națională emisă de Statul Român pentru a prelua principiile Convenției de la Istanbul nu poate fi deasupra Constituției României, care, prin art. 29, alin. 6 și art. 26, alin. 1, prevede dreptul părinților de a-și crește copiii potrivit propriilor convingeri și dreptul copilului de a avea o viață intimă și privată respectată.
"Potrivit art. 29 alin. 6 din Constituția României, părinții sau tutorii au dreptul de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educația copiilor minori a căror răspundere le revine. Și este absolut firesc să fie astfel pentru că, potrivit articolului 487 din Codul Civil, părinții sunt cei care au îndatorirea de a se îngriji de dezvoltarea psihică, intelectuală, de educația, învățătura și pregătirea profesională a copiilor potrivit propriilor lor convingeri, dar și potrivit însușirilor și nevoilor copiilor”, se arată în comunicatul Platformei civice ÎMPREUNĂ.
Statele din Europa Centrală și de Est au simțit pericolul ideologic al Convenției de la Istanbul și au refuzat ratificarea ei sau au ratificat-o cu rezerve. În 2017, 50.000 de croați au ieșit în stradă pentru a se opune ratificării. Bulgaria a refuzat ratificarea Convenției de la Istanbul în temeiul faptului că, în Uniunea Europeană, domeniile de reglementare ce țin de familie și educație sunt supuse suveranității dreptului național.
Potrivit Ziarului Lumina, peste 300.000 de părinți din România s-au sesizat cu privire la tendințele din educația românească de a introduce ideologia de gen în programa școlară și pe demersurile unor organizații de a bulversa copiii cu privire la identitatea lor. În acest sens, Platforma civică ÎMPREUNĂ a sesizat Ministerul Educației Naționale și Institutul de Științe ale Educației să țină cont de părerea și valorile morale ale părinților atunci când sunt întocmite programele școlare.
În cuprinsul Notificării transmise de Platforma Civică ÎMPREUNĂ către Ministerul Educației Naționale, este subliniat faptul că "nu suntem de acord cu nici o formă de discriminare, considerăm că școala românească nu poate fi implicată în activități care să presupună educarea copiilor în spiritul de mai sus. Credem că sinergia eforturilor cadrelor didactice și ale părinților este aceea care a dat întotdeauna și va putea da în continuare măsura succesului școlii românești și mai credem de asemeni că, în România, scopul școlii este obținerea de rezultate cât mai bune de către elevi și nu reeducarea lor în sensul căpot fi orice gen, indiferent de datul biologic în care s-au născut", se arată pe site-ul Platformei.
Răspunsul Ministerului Educației privitor la problema invocată nu ține cont de fondul acesteia și nici de numărul celor 300 de mii de semnatari care contestă ingerința ideologiei "gender" în manualele școlare, ci se mulțumește să exprime sec dezideratul combaterii discriminării de orice natură, printre care și a celei pe criteriul genului declarat sau asumat al persoanelor: "experții cooptați cu atribuții în evaluarea proiectelor de manuale școlare verifică respectarea principiilor nediscriminării de orice fel."
Iată Răspunsul Ministerului:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.