Tema educației sexuale este readusă la răstimpuri în atenția publică, la noi în tara, de câteva organizații nonguvernamentale care încearcă să o impună în școli și grădinițe insistând că este vorba despre o necesitate, o urgență, așa cum se afirmă în recomandările unei instituții internaționale de prestigiu, Organizația Mondială a Sănătății. Mai departe, se pretinde că în cazul în care se va adopta educația sexuală pentru copii, lipsesc motivele îngrijorărilor, pentru că se vor urma indicațiile din documentul pe care Centrul Federal German de Educație pentru Sănătate (BzgA) l-a elaborat pentru Organizația Mondială a Sănătății, biroul pentru Europa.
Având acum deja 9 ani, documentul produs de Centrul Federal German de Educație pentru Sănătate (BzgA) rămâne unul dintre cele mai stranii planuri de pervertire a educației, apărut cam în același timp cu campania de impunere a educației sexuale din Brazilia condusă de socialiștii din PT (Partidul Muncitorilor). Numai că în țara latinoamericană a apărut o reacție foarte puternică din partea societății, reacție care a întărit mișcarea conservatoare braziliană cu numărul mare de părinți alarmați de ce li se pregătea copiilor în școli. Fiind vorba de îndoctrinarea sexuală copiilor de de la 7 la 12 ani, scandalul care a ieșit a fost imens. Jair Bolsonaro, actualul președinte al Braziliei, membru al parlamentului la acea vreme, a explicat repetat atunci în congres și în presă că materialele prezentate copiilor sunt absolut nepotrivite, indecente, făcute pentru a-i atrage să experimenteze homosexualitatea și nu pentru a cunoaște și înțelege viața sexuală. În fața valului public de indignare, programul de introducere a educației sexuale în Brazilia a fost până la urmă sistat.
Documentul biroului european al Organizației Mondiale a Sănătății, pretinde că abordează „holistic” sexualitatea și face referire la prevenirea bolilor cu transmitere sexuală și prevenirea sarcinilor la adolescente doar ca ținte secundare ale educației sexuale, cel mai important obiectiv fiind „îmbunătățirea calității vieții” prin informarea și dezvoltarea atitudinilor și abilităților pentru a se ajunge la o viață de o calitate mai bună. Iar aceste abilități sunt descrise destul de explicit în documentul european produs de echipe de specialiști care pretind să abordeze științific problema educației sexuale urmând fazele, etapele dezvoltării umane, începând de la naștere. Termeni ai teoriilor de mult contestate ale lui Freud sunt folosiți alături de cei incontestabili ai teoriilor fazelor dezvoltării ale lui Piaget.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.