Un set de instrucțiuni pentru „educație sexuală completă” a fost lansat de agenția Organizației Națiunilor Unite pentru Educație, Știință și Cultură – UNESCO împreună cu agențiile pentru HV/SIDA (UNAIDS), populație (UNFPA), egalitate de gen și femei (UN Women) și cu Organizația Mondială a Sănătății (OMS) ca parte a Agendei Educației 2030. Instrucțiunile au ca rol să ghideze țările membre în eforturile de a atinge cel de-al Patrulea Obiectiv de Dezvoltare Sustenabilă al Organizației Națiunilor Unite. Acesta este parte din cele 17 obiective fixate pentru a fi îndeplinite până în anul 2030 își propune să asigure educație de calitate, incluzivă și echitabilă și să promoveze oportunități de învățare pe parcursul întregii vieți pentru toți.
Așa cum a fost cazul cu documentele similare anterioare (vezi mai jos), aceste instrucțiuni tehnice internaționale privind educația despre sexualitate caută să influențeze tinerii cu privire la atitudinea față de viața intimă, sub stindardul așa-numitelor „drepturi sexuale și reproductive”. Cu toate că majoritatea zdrobitoare a țărilor lumii au astăzi legislații care impun diverse grade de restricție la avort, ideologia promovată de Instrucțiuni caută să inoculeze viitorilor lideri mentalitatea radicală pro-avortși nu doar, până la data la care Obiectivele se presupune că vor fi atinse.
Instrucțiunile sunt prezentate ca „lipsite de judecăți critice” dar în realitate reprezintă un singur punct de vedere și un singur raționament, adesea în conflict cu legile naționale și valorile culturale și religioase.
Accesul la avort este prezentat de autorii documentului ca un drept al tinerelor femei și al fetelor prin utilizarea argumentației standard pro-avort. Nu se face nicio mențiune cu privire la violența distructivă a acestui act care pune capăt unei vieți umane și nici la efectele fizice, emoționale, psihologice și spirituale ale avortului asupra femeii care recurge la el.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.