Eutanasia este o inventie a statului secular postmodern. Citind astfel de informatii, ne intrebam daca nu cumva statul secular postmodern si-a pierdut abilitatea de a discerne intre bine si rau sau, ca sa folosim termeni din afara vocabularului corectitudinii politice, daca nu cumva a luat-o razna. Si ne intrebam de ce, de vreme ce are la dispozitie experti in toate domeniile relevante: economisti, politologi, experti in medicina, stiinta, legiuitori, judecatori ilustri, avocati cu renume, o clasa de tehnocrati supra-educati. Cu toate acestea, el pare mai putin capabil azi de a discerne intre bine si rau ca oricind in trecut…
Cetateni responsabili ori calai obedienti?
Si mai grav, statul secular pare sa nu mai vrea cetateni responsabili, ci calai obedienti care sa-i execute ordinele, chiar daca acestea sunt irationale. Pentru el, oamenii de buna credinta par sa devina irelevanti iar libertatea lor de a-si exercita aptitudinile si profesiile in mod responsabil, benefic si constructiv devin secundare atunci cind ele intra in conflict cu obiectivele si ideologia statului. Niciunde nu se vede mai clar si pronuntat acest conflict decit atunci cind e vorba de dreptul fundamental al tututor fiintelor umane, nascute ori nenascute, la viata. Ideologia „suprapopularii” si a controlului populatiei e una din doctrinele cele mai indragite si infailibile ale statului secular. Pentru a ne covinge de asta e suficient sa privim la ce s-a intimplat la inceputul acestui an, cind tarile occidentale au decis sa-si sporeasca contributia financiara pentru avort in tarile nedezvoltate, ca riposta la decizia Administratiei Trump de a interzice folosirea fondurilor americane pentru finantarea programelor de control a populatiei in Lumea a Treia!
In acelasi timp, insa, si cu o deosebita agresivitate, se manifesta promovarea eutanasiei si incalcarea libertatii de constiinta a profesionistilor medicali care refuza sa ucida fiintele umane nascute ori nenascute.
Saptamina trecuta a facut inconjurul lumii o stire deosebit de grava din Suedia unde, cu citiva ani in urma, o moasa a refuzat sa participe la servicii de avort in spitalul in care lucra din motive de constiinta si convingeri religioase. Cu toate ca moasele sunt destinate de fapt sa ajute femeile insarcinate nu sa avorteze copii, spitalul a amenintat-o cu pierderea locului de munca. Femeia a ales sa asculte de constiinta ei, a fost concediata, iar de atunci se plimba prin tribunale. Saptamina trecuta, o curte de apel din Suedia a decis definitiv impotriva ei: autoritatile si guvernul, a decretat tribunalul, pot constrange personalul medical sa presteze servicii de avort chiar daca ele contravin convingerile lor religioase ori de constiinta, iar in caz contrar li se poate interzice practicarea profesiei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.