Elevii ştiu, adesea, mai multe despre tehnologie decât profesorii, însă în România, copiii percep informatica la nivel de jocuri. Fără supravegherea adulţilor, tehnologia duce la lucruri distructive, de aceea nu e permis profesorilor să nu fie la curent cu evoluţia tehnicii, le-a spus directorilor de şcoli din judeţ conf. univ. dr. Sebastian Văduva de la Universitatea „Emanuel” din Oradea, doctor în economie şi specialist în antreprenoriat, inclusiv educaţional.
„Mă doare faptul că elevul, de multe ori, ştie mai multe despre tehnologie decât profesorul. Se uită cu un aer de şmecherie la profesor şi îl întreabă ce soft să îi download-eze. Nu ne e permis să nu ţinem pasul. Avem o responsabilitate profesională şi morală să ştim ce se întâmplă. Nu avem voie să abdicăm. Pentru că marele pericol pe care îl avem la ora actuală în România este acela că elevii noştri, copiii noştri percep informatica doar la nivelul de jocuri. Ei nu ştiu să o folosească ca şi un instrument de comerţ, de cercetare. Teoretic, poţi accesa oricine bibliotecă de pe faţa pământului. Practic câţi o fac? Practic sunt pe Facebook toată ziua, se joacă tot felul de jocuri şi sunt pe chat. Cei mai mulţi dintre ei întrebuinţează tehnologia pentru lucruri negative, să-şi bată joc unul de celălalt. Sunt deja în SUA alarmante problemele în care unii îşi fac poze altora în tot felul de ipostaze şi apoi le pun pe youtube, pe tot felul de site-uri şi apar cazuri de suicid. Fete mai prostuţe care se lasă pozate în diferite ipostaze, pozele devin publice, iar singura lor opţiune, cred ele, este să îşi ia viaţa. Din păcate, fără supravegherea adulţilor, tehnologia duce la lucruri distructive. De aceea, nu e voie ca noi să nu fim la curent”, a spus Văduva.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.