joi, 6 aprilie 2017

Așa-numita "Coaliție anti-discriminare" atacă din nou inițiativa Referendumului pentru familie printr-un apel disperat adresat Președintelui și Parlamentului României de a consulta Comisia de la Veneția pentru Democrație prin Lege privind propunerea Coaliției pentru Familie, punând astfel sub semnul întrebării analiza asupra legalității acestei inițiative, decisă în mod unanim de judecătorii CCR pe data de 20 iulie 2016!

Către: Președintele României, Administrația Prezidențială, Camera Deputaților și Senatul României
În atenția Domnului Klaus Iohannis, Președintele României
Doamnei Elena-Simina Tănăsescu, Consilier Prezidențial, Departamentul Reformă Instituțională și Constituțională
Domnului Călin Popescu Tăriceanu, Președintele Senatului
Domnului Liviu Dragnea, Președintele Camerei Deputaților
Apel: Președintele și Parlamentul trebuie să consulte Comisia de la Veneția
înainte de redefinirea familiei în Constituție
Organizațiile semnatare solicită Președintelui și Parlamentului României să inițieze consultarea Comisiei de la Veneția pentru Democrație prin Lege privind propunerea legislativă PL-x 127/2017, pentru restrângerea definiției familiei în Constituție. Actualul impas procedural în ceea ce privește demersurile de redefinire a familiei în Constituție, riscul de restrângere a dreptului la viață privată și de familie, dar și de încurajare a unor comportamente discriminatorii fac necesară solicitarea ajutorului din partea Comisiei de la Veneția ca instituție cu expertiză, garant în respectarea statului de drept și a drepturilor omului.
În data de 28 martie 2017, această propunere legislativă a fost retrasă de pe agenda plenului Camerei Deputaților, prin votul majorității celor prezenți, la propunerea deputatului PSD Marcel Ciolacu. Domnul deputat a invocat vicii procedurale și conflictul de competențe între camerele Parlamentului, în cadrul procesului de revizuire a Constituției și a solicitat ca Birourile Permanente Reunite să dezbată acest conflict de competențe.
Considerăm acest moment de întrerupere a parcursului legislativ după o traiectorie tumultuoasă ca fiind unul oportun pentru clarificarea legalității procedurale a inițiativei pe plan național, dar mai ales pentru consultarea Comisiei de la Veneția, pentru obținerea unui punct de vedere asupra definiției propuse să fie date familiei în raport cu standardele europene de drepturile omului.
Solicităm, pe această cale, Președintelui României și Birourilor Permanente Reunite ale Parlamentului să solicite o opinie din partea Comisiei de la Veneția pentru Democrație prin Lege atât în privința procedurii inițiativei cetățenești și a organizării referendumului constituțional pornit în baza inițiativei, cât și în ceea ce privește substanța propunerii de modificare a articolului 48 din Constituție. Comisia de la Veneția, ca for european ce veghează la respectarea valorilor fundamentale, constituționale, democratice și europene, a oferit consiliere, susținere și expertiză atât în cadrul fiecărui proces de revizuire a Constituției României, cât și în cadrul modificării legislației electorale sau referendare.
Concret, orice modificare a Constituției, cât și legislația punctuală pentru organizarea referendumul constituțional, trebuie să respecte recomandările făcute de Comisia de la Veneția în Opinia sa referitoare la România din 2014 (1) și în ghidul de standarde pentru modificarea constituțiilor elaborat în 2010 de această instituție. (2)
Considerăm că este important pentru toate părțile implicate în această dezbatere, de la nivelul societății, sau din mediul politic, să existe un punct de vedere din partea Comisiei de la Veneția care să clarifice dacă propunerea actuală de redefinire a familiei contravine dreptului tuturor cetățenilor de a avea o familie protejată de Constituția României, conform prevederilor Convenției Europene a Drepturilor Omului, în condițiile în care ne referim la acele familii care nu sunt bazate pe căsătorie — familiile formate în baza uniunii consensuale, familiile monoparentale sau familiile extinse, așa cum susținem noi, sau nu.
Semnatari:

Coaliția anti-discriminare
ActiveWatch
Agenția Împreună
Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR)
ARAS — Asociația Română Anti-SIDA
Asociația ANAIS
Asociația E-Civis
Asociația E-Romnja
Asociația Maatka Phi
Asociația pentru Libertate si Egalitate de Gen—A.L.E.G.
Asociația RHRN — Romanian Harm Reduction Network
Asociația Solidaritatea pentru Libertatea de Conștiință
Asociația Umanistă Română
Asociația ACCEPT
Asociația Carusel
Asociația Mame pentru Mame
Asociația MetruCub — resurse pentru cultură
Asociația MozaiQ LGBT
Asociația Necuvinte
Asociația Viitorul Tinerilor
ASUR — Asociația Secular-Umanistă din România
ATELIERE FĂRĂ FRONTIERE
Be An Angel Romania, Cluj-Napoca
Centrul de Acțiune pentru Egalitate și Drepturile Omului (ACTEDO)
Centrul de Studii Internaționale
Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități — CEDCD
Centrul FILIA
Centrul pentru Inovare Publică
Centrul pentru Studiul Democrației
CeRe: Centrul de Resurse pentru participare publică
Consiliul Tineretului din România (CTR)
ECPI — Centrul Euroregional pentru Inițiative Publice
FRONT
Fundația Centrul Parteneriat pentru Egalitate
Fundația PARADA
Fundația Rațiu pentru Democrație
Funky Citizens
Grow Up Romania
Institutul pentru Politici Publice
Les Sisterhood Cluj
MCA România — Centrul pentru Monitorizarea și Combaterea Antisemitismului în România.
RiseOUT
Romanian Women's Lobby
Societatea Academică din România
Societatea de analize feministe AnA
Societatea de Educație Contraceptiva si Sexuala (SECS)
Societatea Independentă Română a Drepturilor Omului — SIRDO
Tineri pentru Tineri

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.