După 7 ani de existenţă, cu peste 31 000 de postări, cu peste 50 de milioane de vizualizări (50 025 543 la 29.09.2020), cu peste 55 000 de abonaţi la newsletter-ul zilnic, cu un record de 197.071 accesări într-o singură zi, devenind astfel portalul de ştiri creştine din România cu cea mai rapidă creştere şi cu cele mai multe vizualizări, părăsim platforma Blogger şi:

̶S̶u̶n̶t̶e̶m̶ ̶î̶n̶ ̶c̶o̶n̶s̶t̶r̶u̶c̶ţ̶i̶a̶ ̶u̶n̶u̶i̶ ̶s̶i̶t̶e̶ ̶p̶r̶o̶f̶e̶s̶i̶o̶n̶a̶l̶,̶ ̶a̶d̶a̶p̶t̶a̶t̶ ̶c̶e̶r̶i̶n̶ţ̶e̶l̶o̶r̶ ̶t̶e̶h̶n̶o̶l̶o̶g̶i̶e̶i̶ ̶m̶o̶d̶e̶r̶n̶e̶

̶A̶n̶g̶a̶j̶ă̶m̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶d̶̶̶a̶̶̶c̶̶̶t̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶c̶o̶r̶e̶s̶p̶o̶n̶d̶e̶n̶ţ̶i̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶g̶̶̶i̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶a̶̶̶l̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶d̶i̶n̶ ̶d̶i̶a̶s̶p̶o̶r̶a̶ ̶r̶o̶m̶â̶n̶ă̶

Încheiem parteneriate cu noi publicaţii şi site-uri de media

luni, 7 martie 2016

Mana de Luni: John D. Beckett – O strategie de marketing neortodoxă

În afaceri este o normalitate să pui în valoare calităţile şi capacităţile care fac o companie să fie unică. Încercăm să definim nişa” noastră, să ne promovăm puterile, şi să arătăm ceea ce ne face să fim diferiţi de competitori. Nu întâlnim prea des, însă, afacerişti care să-şi recunoască, în mod public, slăbiciunile lor. Ele sunt ori ignorate, sau mai rău, transformate sau ascunse în speranţa că nimeni nu le va depista.

Însă nu e întotdeauna aşa. Un exemplu astral a fost o companie producătoare de pizza care a ajuns la concluzia tulburătoare că multor clienţi nu le plăcea gustul principalului lor produs – pizza. În loc să treacă cu vederea nemulţumirea clienţilor apelând la vreo schemă de marketing sau reambalare a produsului, directorul companiei a dezvoltat o strategie care a adus o schimbare remarcabilă pe parcursul unei perioade de cinci ani.

Această schimbare a început când compania a descoperit, prin intermediul grupurilor de studiu al consumatorilor, ce credeau cu adevărat consumatorii despre produsul lor, şi anume că nu le plăcea gustul pizzei. Bineînţeles, erau veşti foarte rele – mai ales atunci când ăsta e singurul lucru pe care îl vinzi. Reacţia companiei, totuşi, a fost neaşteptată. În loc să îngroape această informaţie, compania a creat reclame în care clienţii aveau ocazia să-şi spună părerea despre gustul pizzei. Apoi, potrivit mult respectatei publicaţii despre afaceri, Wall Street Journal, directorul a apărut în reclamele de la televizor prezentând scuze însoţite de o promisiune: „Te-am auzit, America.Ştim că e timpul pentru o schimbare. Mai dă-ne o şansă, te rugăm.”

În ultimii ani am auzit şi văzut ştiri despre problemele pe care multe companii le-au avut cu produsele lor, fie în fabricare, design sau calitate. Relativ puţine sunt gata să-şi asume eşecul, promiţând să compenseze, şi apoi să ia măsuri şi să termine ce au început. În orice afacere se fac greşeli. Câteodată termenele limită sunt depăşite. Putem ignora aceste probleme, să ne cerem scuze, sau să ne ocupăm de ele direct, conștientizându-le şi luând măsuri potrivite ca să corectăm greşelile. Biblia oferă sfaturi sănătoase în această direcţie. Iată nişte exemple:

Fii întotdeauna sincer. Mulţi am auzit spunându-se „greşelile te vor ajunge din urmă”. Fie că e vorba despre maşini, administrarea investiţiilor altora, sau industria alimentară, această vorbă este aproape întotdeauna adevărată, după cum vedem şi în titluri de ziar sau la ştiri. Vorbind naţiunii Israelului, Dumnezeu i-a asigurat că supunerea va fi răsplătită. Apoi i-a avertizat: „Dar, dacă nu faceţi aşa, păcătuiţi împotriva Domnului şi să ştiţi că păcatul vostru vă va ajunge.” (Numeri 32:23)

Sinceritatea n-are nevoie de scuze. Asumarea eşecului însoţită de un plan de pentru rezolvarea problemelor este de preferat, în loc să căutăm să ascundem problemele ca mai apoi să fie expuse. „Cine îşi ascunde fărădelegile nu propăşeşte, dar cine le mărturiseşte şi se lasă de ele, capătă îndurare.” (Proverbe 28:13)
Câteodată, aşa cum a demonstrat şi binecunoscuta companie producătoare de pizza, cea mai bună strategie de marketing este să iei problema în mâini, s-o faci publică, s-o corectezi, şi apoi să ceri clienţilor o a doua şansă.

 ÎNTREBĂRI:
1. Care este prima ta reacţie când afli că un produs pe care l-ai tot folosit are o problemă, în special dacă erau conştienţi de problema existentă? La ce răspuns te aştepţi din partea companiei?
2. A trebuit vreodată să admiţi că ai o problemă, aşa cum a făcut compania producătoare de pizza? Dacă da, cum ai răspuns, tu sau compania? Dacă nu, cum ai răspunde?
3. De ce au companiile tendinţa să-şi ascundă problemele decât să le confrunte şi să creeze planuri pentru schimbare?
4. Eşti de acord cu „greşelile te vor ajunge din urmă”, sau mergi pe principiul „dacă clientul nu ştie, nu-l afectează”? Explică răspunsul.

NOTĂ: Pasaje relevante subiectului discutat:

Geneza 44:18, Proverbe 5:22, 10:9, 11:1, 12:22, 13:6, 19:22, 24:26; Isaia 59:12

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.