1. Un primul
rând ziua Sfantului Ion a fost suprapusa zilei ținută in cinstea unei zeitați
romane numita "Ianus". Zeul Ianus era sărbătorit la începutul anului
- de fapt de la el vine si numele lunii Ianuarie - inaintea idolului acestuia
se serbau noile începuturi intre pagani.
Ianus - zeul noilor începuturi -
2. In al doilea
rând, oamenii de pe vremuri care au fost increstinati forțat de către împărații
vremii, au vrut sa-si păstreze obiceiurile - printre care si aceata închinare
idolatra - liderii religiosi au rezolvat problema sa nu se supere poporul -
soluția a fost doar schimbarea denumirii - inima oamenilor idolatrii a rămas
aceeasi, orientata spre ospat, îmbuibare, betii, petreceri, dezmăț.
3. In al treilea
rând, se pune întrebarea daca oamenii ce sărbătoresc pe "Sfântul Ion"
au vreo idee legată de cine a fost acest "Ion". Ar fi interesant un
sondaj de opinie.
Da, Ioan, este
apostolul caruia Dumnezeu i-a acordat privilegiul de a scrie enorm in Noul
Testament inspirat de Duhul Sfant. Apostolul Ioan a scris cinci carti din Noul
Testament.
Subiectul
central din cărțile lui Ioan este Cristos, Cuvantul - Adevarul.
Ioan scrie
pentru a garanta credința enoriasilor încercati si tulburati de ereziile
nimicitoare ale vremii. Multe din ele s-ai păstrat si azi.
Credința este o
certitudine. Încrederea urmasilor lui Cristos este o convingere care nu înșeala
- este ceva cert, sigur.
Ioan a scris o
epistola 1 Ioan in care 60% din verbe sunt la modul indicativ - exprima o
certitudine, o credința garantata care nu înșeala. "V-am scris aceste
lucruri ca sa știți", "Noi știm", "Voi știți".
Apostolul Ioan scrie pentru ca oamenii sa fie siguri de viata vesnica, siguri
de mântuire, siguri de iertarea păcatelor,
siguri de Cristosul înviat, siguri de credința lor.
Întrebarea este
dacă tu ești sigur de toate acestea. A nu fi sigur de nimic si a te ascunde
doar dupa un slogan este o tragedie spirituală.
Azi Cristos iti
descoperă adevarul prin ucenicul Sau Ioan ca sa-L poti sărbători pe Cristos, nu
pe Sfântul Ion. Cristos a murit pentru tine, nu Ion.
4. In al
patrulea rând, la sărbătoarea sfântului Ion oamenii i se închina omului,
apostolului Ioan pentru a primi har mantuitor (ceea ce e o erezie nimicitoare).
O astfel de
practica nu ar fi fost practicată de apostolul Ioan. Nicăieri in Biblie el nu
ar fi sugerat măcar ca urmasii lui sa ii aducă onoare, sa il cinstească sau sa
i se închine si sa i se roage.
Te chem sa te
lași de astfel de practici pagane si sa iti pui încrederea maximă in Cristosul
cel viu care te poate ajuta.
Ovidiu Petric
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.