Saptamina trecuta am scris despre copii ca victime ale revolutiei
sexuale. Astazi scriem despre o alta victima: Biserica. A trecut doar o luna de
la dezinstitutionalizarea familiei in America pe 26
iunie, iar evenimentele care s-au petrecut de atunci incoace puncteaza noua
tinta a miscarii homosexuale - Biserica. Consecintele deciziei Tribunalului
Suprem SUA sunt multe si nefaste, deoarece, odata ce autoritatea suprema a
statului instituie o definitie a casatoriei si familiei care contrazice definitia
Bisericii, cele doua perspective intra in conflict. Secularismul impune astfel
Bisericii o dilema fara precedent. Se va conforma ea noii definitii, ori
definitiilor care vor urma, de exemplu poligamia ori
casatoriile de grup, ori se va opune? Poate ea sa se opuna, si daca da care vor
fi consecintele?
Marea dilema a universitatilor crestine
Dupa 26 iunie mass media a scris extensiv despre dilema cu care se
confrunta universitatile crestine americane.
Detaliile sunt extrem de ingrijoratoare, iar comentatorii pun la indoiala chiar
viitorul lor. Vreme de secole, universitatile crestine americane au impus
studentilor coduri stricte de conduita morala care defineau comportamentul
dezirabil si cel imoral. In lista comportamentelor imorale erau incluse si
relatiile sexuale din afara casatoriei, inclusiv cele intre persoane de acelasi
sex. Dilema deci este evidenta - odata ce tribunalele declara sodomia un drept
al omului, universitatile crestine nu mai pot impune
studentilor un cod de conduita morala care sa o interzica. Un exemplu recent e
Cedarville University, o universitate crestina din Ohio care impune studentilor
un angajament special, numit "commitment to purity", prin care studentii
se angajaza sa triasca moral in anii studentiei. Crezul Universitatii
specifica ca relatiile sexuale sunt moarale doar in casatorie, iar casatoria e
definita ca "uniunea intre un barbat si o femeie". Universitatea
interzice studentilor relatiile sexuale interzise de Biblie cit si
promovarea ori propaganda pentru homosexualitate. Daca pina acuma Universitatea
avea camine doar pentru cuplurile casatorite, este posibil ca legea ori
tribunalele sa o oblige sa furnizeze camine studentesti si pentru persoanele "casatorite" cu persoane de acelasi sex.
Situatia Universitatii Cedarville insa nu este unica. Universitatea
face parte din Consiliul Universitatilor si Colegiilor Crestine, o asociatie
care cuprinde 121 de colegii si universitati. Toate adera la un cod de conduita morala similar cu al Universitatii Cedarville. Din cauza
presiunilor din afara, insa, unele universitatii deja au cedat.
Universitatea Hope College din Michigan a anuntat recent ca va acorda aceleasi
beneficii cuplurilor homosexuale casatorite care sunt acordate
cuplurilor heterosexuale. Un colegiu menonit a facut la fel, iar Universitatea
Baylor din Texas si-a revizuit codul de conduita morala si a eliminat relatiile
homosexuale din lista comportamentelor interzise. Universitatile care inca se
opun se confrunta cu probleme extrem de neplacute inclusiv amenintati cu
suspendarea acreditarii, iar din partea autoritatilor cu suspendarea asistentei
financiare. Unele colegii crestine primesc milioane de dolari anual din partea
statului, iar eliminarea subventiilor ar putea
avea un impact dezastruos. Cedarville University, de exemplu, primeste anual 25
de milioane de dolari din partea guvernului. Alte universitati sunt constranse
sa refuze asistenta financiara pentru a-si mentine independenta si valorile. Un exemplu e Patrick Henry College din Virginia care se specializeaza in
educatia universitara a studentilor care au fost educati la domiciliu.
Gordon College e un alt colegiu crestin, in Massachusetts, despre care
am scris des anul trecut si acesta in buletinul informativ AFR de marti. Anul
trecut bordul de acreditare al colegiilor si universitatilor din Massachusetts
i-a cerut sa-si revizuiasca codul de conduita
morala sa elimine interdictia relatiilor homosexuale. In martie anul acesta
colegiul a anuntat ca nu o va face si ca isi mentine pozitiile biblice privind
homosexualitatea. Represaliile au urmat imediat. Orasul Salem unde se
afla colegiul, a anulat un contract al municipalitatii cu colegiul. Atacurile
presei la adresa colegiilor crestine care interzic homosexualitatea sunt
crunte. In 2013 presa a fost fara mila impotriva unui colegiu crestin din
Nebraska (Grace University) si Carolina de Sud (Erskine
College) care au expulzat ori criticat public citiva studenti homosexuali care
faceau agitatie homosexuala in campusurile universitare. Dezbateri similare si
la fel de furtunoase privind homosexualitatea au avut loc anul acesta si la
prestigiosul colegiu crestin Wheaton College din Chicago. [Recomandam articolul
lui Emma Green: Gay Rights May Come at the Cost of Religious Freedom, publicat in The Atlantic in iulie: http://www.theatlantic.com/politics/archive/2015/07/legal-rights-lgbt-discrimination-religious-freedom-claims/399278/]
Trinity Western University
Orice discutie privind presecutia universitatilor crestine trebuie sa
mentioneze si cazul cu totul strigator la cer a lui Trinity Western University
din Vancouver, Columbia Britanica despre care am
scris deseori de-a lungul anilor. Aceasta universitate e cea mai prestigioasa
universitate crestina din Canada. Si ea are un cod de conduita morala care
interzice relatiile sexuale imorale, inclusiv pe cele homosexuale. In ani
recenti Universitatea a fost data in judecata pentru a i se retrage acreditarea din
acest motiv. Lucrurile au evoluat cit se poate de ingrijorator anul acesta. In
2014 Universitatea a solicitat acreditare in Ontario dar cererea i-a fost
respinsa din cauza pozitiilor ei biblice privind
homosexualitatea. Universitatea a dat bordul de acreditare in instanta, dar a
pierdut. Mai devreme in iulie un tribunal din Ontario a emis o decizie critica
la adresa universitatii acuzind-o de discriminare.
Dar exista si alte consecinte la fel de
ingrijoratoare cauzate de legalizarea casatoriilor homosexuale. De acum
inainte, daca bisericile isi vor inchiria cladirile pentru nunti, vor trebui sa
le inchirieze si pentru nuntile homosexuale. Homosexualilor li s-a acordat un
drept constitutional la sodomie si casatorii homosexuale. Asta inseamna aceleasi
beneficii si privilegii pentru ei de care s-au bucurat pina acuma familiile si
casatoriile traditionale. Consecinte similare se vor produce si privind
adoptiilor copiilor. Odata transformate in drept
constitutional, casatoriile homosexuale vor impune serviciilor crestine de
adoptii sa permita adoptiile copiilor de catre homosexuali. O alta consecinta,
pina acuma putin previzibila dar la fel de radicala, sunt asigurarile. Unele
companii de asigurari americane deja au anuntat ca nu vor asigura bisericile care nu
fac casatorii homosexuale din cauza posibilitatii ca ele vor fi date in
judecata. O alta consecinta va afecta asistentii sociali. Multi dintre ei
sunt afiliati cu organizatii religioase si isi fac
lucrarea din convingeri morale si religioase. Ginditi-va, de exemplu, la
calugari ori calugarite. Chiar si Maica Terasa, daca ar fi in viata, ar fi
afectata de legalizarea casatoriilor homosexuale. Ea si maicutele care
ingrijesc copiii in orfelinate ar putea fi
constranse sa permita homosexualilor sa adopte micutii crescuti ori ingrijiti
de ele. Daca unii dintre cei care cititi aceste rinduri inca sunteti spectici,
va invitam sa continuati sa cititi cu atentie. Asistentii sociali catolici din
America, de exemplu, fac parte dintr-o asociatie de acreditare numita
Asociatia Nationala a Asistentilor Sociali (National Association of Social
Workers). Asociatia are un cod specific de conduita numit Codul eticii si al valorilor ("Code of Ethics and Values"). Recent
codul a fost revizuit si interzice asistentilor sociali sa diferentieze intre
casatoriile traditionale si cele homosexuale. Dilema e mare pentru crestinii
care se implica in munca de caritate. Revizuirea codului declara viziunea
crestina a familiei lipsita de etica. In final, asta inseamna ca asistentilor sociali
crestini li se va permite sa hraneasca doar trupul saracilor dar nu si
sufletele lor.
Probabil, insa, ca cea mai ingrijoratoare consecinta a legalizarii
casatoriilor homosexuale este campania, inceputa
dupa 26 iunie, de a suprima scutirile de taxe de care beneficiaza bisericile
americane de foarte multi ani. Campania a fost demarata de un grup de profesori
de drept, si daca reuseste consecintele vor fi devastatoare. Anual grupurile religioase nonprofit americane investesc 13 miliarde de dolari in
proiecte internationale. Ati cititi corect - 13 miliarde de dolari. Din sumele
acestea beneficiaza saracii tarilor subdezvoltate, femeile insarcinate,
bolnavii, grupurile marginalizate, refugiatii, sinistratii,
victimele razboaielor de pretutindeni, orfanii. Milioane din acesti dolari sunt
investite si in Romania in diverse proiecte caritabile. Sumele acestea
finanteaza scoli, clinici, orfelinate, universitati, spitale, retele de
caritate, servicii de consiliere, si institute teologice in toata lumea. Daca
aceste sume vor fi taxate, este evident ca implicatiile vor fi cit se poate de
nefavorabile.
O stire cu totul socanta, insa, a fost publicata pe 29 iulie de
Catholic News Agency. Recent liderii miscarii homosexuale din America s-au
intrunit la San Francisco si au decis sa lanseze actiuni judecatoresti pentru
eliminarea din legile Americii a tuturor clauzelor care
protejaza religia, biserica, si crestinii de actiunile judecatoresti instituite
de homosexuali. Un exemplu sunt legile care permit pastorilor si preotilor sa
refuze sa faca casatorii homosexuale ori bisericilor sa nu isi inchirieze cladirile pentru nuntile homosexuale. Sase fundatii mari ale Americii deja au
donat grupurilor homosexuale 4.8 milioane de dolari pentru lansarea de astfel
de actiuni judecatoresti. [Detalii aici: http://www.catholicnewsagency.com/news/lgbt-grant-maker-wants-to-win-religious-liberty-fight-within-three-years-96064/]
Bisericile sunt asadar prinse ca intr-un cleste. Autonomia bisericii
este subminata si ignorata. Statul foloseste politica sociala seculara sa
directioneze Biserica, cea mai veche, onorabila si puternica institutie care contra-balanseaza statul, intr-o directie dorita de
stat, dar in una care e in conflict cu Biblia si traditia crestina. Unii vor
spune ca aceste exemple nu sunt relevante pentru Romania. Cei care afirma asta,
insa, se insala. Uniunea Europeana constrange tot
mai mult, prin institutiile ei, tarile membre sa se conformeze unei viziuni
seculare a societatii, inclusiv institutionalizarea revolutiei sexuale in
tarile membre. Asta se vede in rezolutiile care sunt periodic adoptate in
Parlamentul European ori Consiliul Europei. Un efect similar il au deciziile
Curtii Europene a Drepturilor Omului. De aproape 20 de ani CEDO e obsedata cu
drepturile homosexualilor. In majoritatea cazurilor care au implicat drepturile
homosexualilor si libertatea religioasa, CEDO a dat
dreptate homosexualilor, subminind astfel libertatea religioasa si punind
drepturile homosexualilor deasupra libertatii religioase si a intereselor
legitime ale Bisericii. Si in Romania sunt universitati crestine. Daca CEDO va
declara existenta in intregul spatiu european al unui drept la casatorii
homosexuale, care va fi reactia universitatilor noastre crestine? Care va fi
impactul acestor decizii asupra codului de conduita morala pe care aceste
universitatii le-au adoptat? Vor fi date aceste universitati
in instanta, inchise ori li se va suspenda acreditarea?
Oliari v. Italia
Luna aceasta CEDO a facut un pas si mai extrem in directia aceasta.
Dupa ce ani la rindul a refuzat sa recunoasca un drept la casatorii
homosexuale, pe 21 iulie a emis o decizie care impune Italiei sa adopte legislatii privind
parteneriatele civile intre persoane de acelasi sex. [Decizia judecatoreasca
poate fi citita aici: http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-156265#] Cazul Oliari v. Italia este o decizie puerila. Decizia se aseamana mai mult cu un studiu
statistic privind situatia la zi a casatoriilor si
uniunilor homosexuale in Europa si America. Ii lipseste acel rationament
jurisprudential care deosebeste o decizie judecatoreasca de un comentariu
jurnalistic. In opinia noastra rationamentul propus de CEDO este apa de ploaie.
Este un diktat al unei institutii europene care pe zi ce trece isi pierde
legitimitatea si se transforma intr-o asociatie de intelectuali radicali
obsedati de sexualitatea perversa a inceputului de Mileniu III. Italia a
anuntat ca va face recurs la Marea Camera a lui CEDO. [AFR va recomanda: Recomandam un
articol scris pe acest subiect de Andreea Popescu, avocat roman international
din Starsbourg. Andreea lucreaza la prestigiosul institut crestin European
Center for Law and Justice: http://inliniedreapta.net/oliari-si-altii-c-italia-cedo-impune-italiei-sa-instituie-parteneriatele-civile-pentru-cuplurile-de-acelasi-sex-urmatorul-pas-e-casatoria/]
Oliari dovedeste cit de neputinciosi suntem noi in fata acestor
institutii suprastatale care nu dau socoteala nimanui pentru deciziile lor ori
cit de bizare ar fi ele. Biserica si liderii nostri spirituali ar trebui sa fie
preocupati de aceste evenimente.
Exista si vesti bune!
Exista insa si vesti bune. Te asteptai ca dupa legalizarea casatoriilor
homosexuale procentul americanilor care agreaza cu ele sa fi crescut peste
noapte si vertiginos. Dar asta nu s-a intimplat. Spre surprinderea tuturor, in
doar o saptamina dupa legalizarea lor procentul americanilor care agreaza cu
casatoriilor homosexuale a scazut de la 48% in ianuarie la 42% la inceputul lui
iulie. Explicatia suprinde dar da lectii. In prima duminica dupa legalizarea
casatoriilor homosexuale pastorii si preotii
Americii au propovaduit impotriva sodomiei si a casatoriilor homosexuale.
Mesajele lor au avut impact in rindurile enoriasilor iar rezultatul se simte
deja in sondajele de opinie. Lectia deci e simpla - cind crestinii primesc
invatatura buna si o pun in practica, rezultatele sunt pozitive si reale. [Detalii
privind sondajele de opinie pot fi citite aici:http://www.nationalreview.com/corner/421443/obergefell-same-sex-marriage-poll-reduced-support]
Dar exista si alte vesti bune. Luna aceasta cetateni din doua tari europene au lansat proiecte constitutionale de protejare a casatoriei
crestine. In Elvetia cetatenii au strans suficiente sematuri pentru un referend
constitutional care sa defineasca casatoria crestina in Constitutia Elvetiei.
La fel in Finlanda unde anul trecut Parlamentul a legalizat casatoriile homosexuale. Ca raspuns,
cetatenii au strans semnaturi suficiente pentru tinerea unui referend national
de abrogare a legii.
Iar daca unele tribunale o iau razna, exista si exceptii, Tribunalul Suprem al Statului Texas fiind unul dintre ele. Luna aceasta a emis o decizie care impune
primariei orasului Houston, al patrulea oras ca marime din America, sa permita
cetatenilor sa voteze intr-un referend de abrogare a unei ordonante municipale
care extinde privilegii de nediscriminare
transsexualilor. Cazul acesta trebuie nu doar cunoscut dar si facut cunoscut
altora. In 2014 consiliul municipal din Houston a adoptat o ordonanta de
nediscriminare impotriva transsexualilor. Bisericile orasului au lansat un
proiect de abrogare a ordonantei in conformitate cu legea. Cu toate ca aveau nevoie de
17.000 de semnaturi valabile, bisericile au obtinut peste 55.000, din care au
inaintat primariei 35.000 de semnaturi valabile. Oficialitatile primariei au
validat semnaturile si au pregatit referendul.
Primarul orasului, insa, o lesbiana "casatorita" cu o alta femeie, a
invalidat un numar aditional de semnaturi, reducind numarul semnaturilor
valabile la mai putin de cele 17.000 necesare. Bisericile au dat orasul Houston
in instanta. Pe parcursul procesului, primaria orasului a incercat sa sechestreze
predicile si schitele de predici ale unor pastori proeminenti din oras in care
discutau subiectul homosexualitatii. Indrazneala primariei a socat cetatenii si
intreaga America. E, insa, o indrazneala care
denota obraznicie si razbunare, asemenea practici fiind cunoscute doar sub
regimurile comuniste. In final, pe 24 iulie, Tribunalul Supreme al Statului
Texas a impus autoritatilor municipale sa permita referendul care e programat
pentru noiembrie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.