Unde
este Dumnezeu când în lume e atât de multă sărăcie și foamete? Aceasta este o
întrebare pusă de cei care caută să nege existența lui Dumnezeu cu ajutorul
căreia urmăresc să-și înăbușe conștiința care îi condamnă și care le vorbește
prin creație și nu numai despre existența Sa. De asemenea, aceasta este o
întrebare folosită ca scuză și argument și de cei care nu vor să se supună lui
Dumnezeu. Mai exact, ei spun prin asta că Dumnezeu este un Dumnezeu rău și că
astfel au toate motivele să nu Îl slujească și să se răzvrătească împotriva
Lui.
Aceste
argumente, precum și întrebarea care face subiectul principal al acestui mesaj,
sunt ridicole și lipsite de logică dacă privim la Adevăr care este Cuvântul lui
Dumnezeu. Până la finalul articolului, voi răspunde la această întrebare și voi
arăta cu ajutorul Cuvântului lui Dumnzeu (Biblia) că nu este decât o scuză
lipsită de orice fundament a oamenilor care iubesc păcatul și întunericul și
vor să continue așa, mai exact nu vor să se supună lui Dumnezeu, și care caută
să-și înăbușe conștiința care îi condamnă pentru că nu suportă ideea că există
Cineva căruia vor trebui să îi dea socoteală pentru modul în care și-au trăit
viața.
Dar
înainte de a răspunde la ”întrebarea-argument” a acestor oameni, haideți să
vedem ce spune Cuvântul lui Dumnezeu despre sărăcie și care este viziunea lui
Dumnezeu când vine vorba despre aceasta, precum și despre nevoi.
Deuteronom
14:28-29 – ”La sfârșitul celui de‑al treilea
an să scoți toată zeciuiala din producția acelui an și s‑o așezi în cetățile tale. Atunci să vină levitul care
nu are teritoriu sau moștenire în popor, străinul, orfanul și văduva din
cetățile tale și să mănânce și să se sature, pentru ca Domnul, Dumnezeul tău,
să te binecuvânteze în toate lucrările pe care le vei face cu mâinile tale.”
Vedem
clar cum lui Dumnezeu îi pasă de nevoile levitului, care nu avea un teritoriu
al său în mijlocul Israelului, de străinii care locuiau acolo, precum și de
văduve și de orfani.
Iată
ce mai poruncește Dumnezeu: ”Dacă va exista printre voi vreun nevoiaș, dintre
frații voștri, într‑una din
cetățile voastre, în țara pe care v‑o dă
Domnul, Dumnezeul vostru, să nu vă împietriți inimile și să nu vă închideți
mâna față de fratele vostru nevoiaș.” (Deuteronom 15:7)
Și
continuă: ”Ci să‑ți
deschizi mâna ca să‑l
împrumuți cu tot ceea ce are nevoie. Ai grijă ca nu cumva să fie vreo ticăloșie
în inima ta și să spui: «Of, se apropie anul al șaptelea, anul iertării
datoriilor!» și ca nu cumva să privești cu ochi rău pe fratele tău nevoiaș și
să nu‑l împrumuți. Atunci el va striga către Domnul și vei
fi vinovat de păcat. Să‑i dai cu
dărnicie, nu cu părere de rău în inimă, căci pentru aceasta te va binecuvânta
Domnul, Dumnezeul tău, în toate lucrările tale și în orice realizare a mâinilor
tale. Întotdeauna vor exista oameni nevoiași în țară. De aceea îți poruncesc:
«Să fii darnic față de fratele tău sărac și față de cel nevoiaș din țara ta.»”
(Deuteronom 15:8-11) Ce rău e Dumnezeu, nu? Sunt ironic, desigur. Dar mai avem
multe părți din Scriptură care vorbesc despre caracterul lui Dumnezeu în
legătură cu acest subiect.
Exodul
22:22 — ”Să nu‑i asuprești pe văduvă sau pe orfan.” Cine
erau văduvele și orfanii? Niște categorii de oameni care erau vulnerabile și în
nevoie, niște oameni sărmani.
Deuteronom
10:17-18 – ”Căci Domnul, Dumnezeul vostru, este Dumnezeul dumnezeilor și
Stăpânul stăpânilor, Dumnezeul cel mare, puternic și de temut, Care nu ține
parte nimănui și nu primește mită, Care face dreptate orfanului și văduvei și
iubește pe străin, dându‑i
hrană și îmbrăcăminte.”
Deuteronom
24:17 – ”Să nu pervertești dreptul străinului sau al orfanului și să nu iei
drept garanție haina văduvei.”
Deuteronom
24:19-21 – ”Când îți vei secera recolta de pe câmpul tău și vei uita un snop pe
câmp, să nu te întorci să‑l
iei. Să rămână pentru străin, pentru orfan și pentru văduvă, pentru ca Domnul,
Dumnezeul tău, să te binecuvânteze în toată lucrarea mâinilor tale. Când îți
vei scutura măslinii, să nu mai culegi de pe ramuri ce a rămas în urma ta. Să
rămână pentru străin, pentru orfan și pentru văduvă. Când îți vei culege via,
să nu mai strângi ce a rămas în urma ta. Să rămână pentru străin, pentru orfan
și pentru văduvă.”
În
Deuteronom 27:19, în contextul în care se vorbește despre diferite blesteme
care vin în urma unor diferite fapte rele, apare și acesta: ”«Blestemat este
cel ce se atinge de dreptul străinului, al orfanului și al văduvei!» Și tot
poporul să răspundă: «Amin!»”
Dar
nu ne oprim aici pentru că Biblia continuă să vorbească despre caracterul lui
Dumnezeu în legătură cu acest subiect.
Psalmul
68:5 – ”În Lăcașul Său cel sfânt, Dumnezeu este tatăl orfanilor și apărătorul
văduvelor.” Dumnezeu este comparat aici
cu un judecător care face dreptate și‑i sprijină
pe cei sărmani.
Psalmul
146:9 – ”Domnul îi păzește pe străini, sprijină orfanul și văduva, dar
răstoarnă calea celor răi.”
Mai
departe, iată ce spune Dumnezeu în Isaia 1:17 – ”ci învățați să faceți bine!
Căutați dreptatea, scăpați pe cel asuprit! Faceți dreptate orfanului și vorbiți
în apărarea văduvei!” Iar mai departe în Isaia 1:23 spune: ”Conducătorii voștri
sunt răzvrătiți și sunt prieteni cu tâlharii. Toți iubesc mita și aleargă după
daruri! Nu‑l apără pe cel orfan, iar cauza văduvei n‑ajunge înaintea lor.” Din nou și din nou, observăm că
Scriptura ne arată clar că lui Dumnezeu îi pasă de cei sărmani și nevoiași. Dar
continuăm.
Dumnezeu
spune în Ieremia 5:28 – ”S‑au
îngrășat și lucesc de grăsime. Faptele lor rele nu au limită; ei nu pledează
pentru cauza orfanului, ca s‑o câștige,
nici nu apără dreptul celor nevoiași.” Aici putem observa cum Dumnezeu condamnă
și păcatul lăcomiei. Și acesta este în strânsă legătură cu sărăcia din lume,
dar vom vorbi puțin mai târziu despre asta.
Iar
în Ieremia 49:11 Dumnezeu spune: ”Lasă‑ți
orfanii, căci Eu îi voi ține în viață, iar văduvele tale să se încreadă în
Mine.“ Totodată, în Zaharia 7:10 spune: ”Nu asupriți pe văduvă sau pe orfan,
nici pe străin sau pe sărac și niciunul să nu gândească rău în inima lui
împotriva fratelui său!»” Și în Maleahi 3:5 tot Dumnezeu spune: ”Atunci Mă voi
apropia de voi pentru judecată și Mă voi grăbi să fiu martor împotriva
vrăjitorilor, a adulterilor, a celor ce jură fals, a celor ce opresc din plata
zilierului, a celor ce asupresc pe văduvă și pe orfan și a celor ce
nedreptățesc pe străin și care nu se tem de Mine, zice Domnul Oștirilor.”
Așadar,
Dumnezeu este un Dumnezeu căruia îi pasă de cei sărmani, de cei nevoiași, de
văduve și de orfani. Aceste caracteristici ale Sale trebuie să se regăsească și
în noi după cum vedem în Iacov 1:27 – ”Religia curată și nepângărită înaintea
lui Dumnezeu Tatăl este aceasta: să‑i vizitezi
pe orfani și pe văduve în necazul lor și să te păstrezi pe tine însuți
neîntinat de lume.”
Acum
că am văzut caracterul lui Dumnezeu, de ce este totuși sărăcie și foamete în
lume? Și acum voi răspunde în detaliu la întrebarea care face subiectul nostru.
Răspunsul
pe scurt pentru situația în care se află omenirea este următorul: din cauza
păcatului, adică a răzvrătirii omului față de Dumnezeu.
Vedeți
voi, Dumnezeu i-a oferit omului liberul arbitru. Asta înseamnă că omul are
responsabilitatea de a alege dacă vrea să Îl urmeze pe Dumnezeu și poruncile
Sale sau să se răzvrătească împotriva Lui. Majoritatea covârșitoare a omenirii
a ales să se răzvrătească împotriva Lui, așa că nu face decât să suporte
consecințele păcatului. Sărăcia și foametea din lume sunt consecințe ale
păcatului omenirii care i-a întors spatele lui Dumnezeu. Acest lucru este
arătat în Biblie: ”Nu va trebui să existe între voi niciun nevoiaș, deoarece în
țara pe care Domnul, Dumnezeul tău, ți‑o dă în
stăpânire ca s‑o moștenești, El te va binecuvânta foarte mult,
bineînțeles, NUMAI DACĂ vei asculta cu atenție de glasul Domnului, Dumnezeul
tău, păzind și împlinind toate poruncile acestea, pe care eu ți le dau astăzi.”
(Deuteronom 15:4-5)
Observați
că binecuvântarea lui Dumnezeu vine în urma ascultării de El, adică a păzirii
poruncilor Sale. Binecuvântarea este condiționată de ascultarea de Dumnezeu.
Logica ne arată în cazul acesta că blestemul vine în urma neascultării de El.
Iar sărăcia și nevoia sunt un blestem. Dar ascultarea de Dumnezeu trebuie să
vină dintr-o inimă pocăită, supusă și predată în totalitate Lui, nu din dorința
de a obține binecuvântare. Dumnezeu cunoaște inima omului și motivațiile ei
ascunse și nu poate fi păcălit.
Deuteronom
28 este un capitol din Biblie unde sunt descrise binecuvântările care vin în
urma ascultării de Dumnezeu, dar și blestemele care vin în urma neascultării de
El. În versetele 3-6 putem observa câteva binecuvântări legate de subiectul
mesajului nostru: ”Vei fi binecuvântat în cetate și vei fi binecuvântat la
câmp. Rodul pântecului tău și rodul pământurilor tale, creșterea cirezilor tale
și creșterea turmelor tale vor fi binecuvântate. Coșul și covata ta vor fi
binecuvântate. Vei fi binecuvântat la venire și vei fi binecuvântat la
plecare.” Ce înseamnă asta? Că cel care Îl slujește în mod real pe Dumnezeu are
toate nevoile asigurate și nu va duce lipsă. Nu înseamnă că va ajunge bogat și
cineva în această lume cum susțin învățătorii falși care promovează eretica
teologie a prosperității, dar va avea ce mânca, va avea cu ce să se îmbrace și
va avea un acoperiș deasupra capului. Și dacă Dumnezeu îi mai dă pe deasupra,
va fi cu atât mai mulțumitor.
Totodată,
în versetele 16-19 putem observa câteva blesteme legate de subiectul mesajului
nostru: ”Vei fi blestemat în cetate și vei fi blestemat la câmp. Coșul și
covata ta vor fi blestemate. Rodul pântecului tău, al pământului tău, al
cirezilor tale și al turmelor tale va fi blestemat. Vei fi blestemat la venire
și vei fi blestemat la plecare.” Ce înseamnă că îți va fi blestemat câmpul,
coșul, covata sau rodul pământului, al cirezilor și al turmelor tale? Că vei
duce lipsă. Că vei fi în nevoie. Că vei fi sărac. A fi sărac înseamnă a nu avea
împlinite nevoile de bază – pentru mai multe detalii despre ce înseamnă sărăcia
cu adevărat citiți articolul ”Datoria – un păcat” de pe acest blog.
De
ce se ajunge în această situație? Așa cum am spus, din cauza păcatului, a
răzvrătirii omului față de Dumnezeu. Ne confirmă versetul 15 care precedează
versetele cu blestemele despre care tocmai am vorbit și care spune așa: ”Dar
dacă nu vei asculta de glasul Domnului, Dumnezeul tău, păzind și împlinind
toate poruncile și hotărârile pe care ți le dau astăzi, toate aceste blesteme
vor veni peste tine și te vor ajunge.”
Este
Dumnezeu un Dumnezeu rău pentru că aduce blesteme? În niciun caz! Și o să vă
spun și de ce. În primul rând,
Dumnezeu i-a dat omului libertatea de a alege. Acel ”dacă” care apare de atât
de multe ori în Biblie arată că omul are puterea de a alege fie să-L slujească
pe Dumnezeu ascultând de poruncile Lui, fie să se răzvrătească împotriva Lui și
să-și urmeze propriile plăceri. Dumnezeu i-a pus omului în față binele și răul
și l-a lăsat să aleagă. Vedem asta în Deuteronom 30:15 unde spune ”Iată, astăzi
îți pun înainte viața și binele, moartea și răul.”, după care Dumnezeu spune că
dacă păzești poruncile Lui vei trăi, iar dacă nu, vei muri. În finalul
capitolului, îl îndeamnă pe om să aleagă viața, dar nu-l obligă: ”Chem astăzi
cerurile și pământul ca martori împotriva voastră, că ți‑am pus înainte viața și moartea, binecuvântarea și
blestemul. Acum alege viața, ca să trăiești atât tu, cât și sămânța ta, iubindu‑L pe Domnul, Dumnezeul tău, ascultând de glasul Lui și
alipindu‑te de El. Căci El este viața ta și lungimea zilelor
tale în țara pe care Domnul a jurat părinților tăi, Avraam, Isaac și Iacov, că
le‑o va da.“ (Deuteronom 30:19-20)
Omul
nu este un roboțel controlat de un maestru păpușar fiind ales fie pentru
mântuire, fie pentru iad cum susține învățătura eretică a calvinismului și cum
susține și învățătura diabolică a islamului, neputând face nimic în privința a
ceea ce este destinat deja în dreptul lui. Aceste idei sunt venite din fundul
iadului și sunt contrare învățăturii Bibliei. Dumnezeu i-a lăsat omului în mod
clar libertatea de a alege să îl slujească pe El sau nu. Calviniștii și
musulmanii slujesc unui dumnezeu fals, unui dumnezeu închipuit de mintea lor,
unui dumnezeu tiran care nu numai că trimite oamenii în iad pentru că așa a
vrut el să-i predestineze, dar mai este și autorul păcatului pentru că asta
înseamnă că Dumnezeu a decretat și căderea omului în păcat, nu? Pentru că ei
susțin că Dumnezeu a predestinat și decretat totul. De fapt, însuși Jean Calvin
spune cu cuvintele lui că Dumnezeu a decretat căderea omului, ba chiar că a
făcut-o după buna Sa plăcere (!!!). Ceea ce înseamnă că în accepțiunea lui și a
calviniștilor Dumnezeu a decretat păcatul și, prim urmare, Dumnezeu e autorul
păcatului. Ce blasfemie! Dar nu ne miră. Calvin chiar a slujit unui dumnezeu
fals, tiran, închipuit de mintea lui. Dovadă stă și faptul că Jean Calvin a
fost implicat direct și indirect în mai mult de 36 de execuții realizate prin
persecuție și tortură, acuzația fiind aceea de erezie. Alte surse duc numărul
execuțiilor la 58. Calvin nu suporta ca cineva să-i contrazică teologia și cine
o făcea era vânat, torturat, închis și chiar ucis în Geneva aflată sub
puternica lui influență. Nu intru acum în mai multe detalii pe acest subiect,
dar adevărul este că Dumnezeu i-a oferit omului liberul arbitru.
Și
cum majoritatea covârșitoare a omenirii a ales să întoarcă spatele lui Dumnezeu
și să trăiască după propria plăcere, aceasta va suporta consecințele păcatelor
ei: războaie, foamete, sărăcie, boli, ură, crime și tot felul de alte răutăți
și dezastre care vin în urma păcatului. De ce îngăduie Dumnezeu așa ceva?
Pentru că asta a ales omul.
Dar
Dumnezeu este și un Dumnezeu care judecă și pedepsește păcatul. Asta înseamnă
că e rău? Nicidecum! Înseamnă că este drept! Și dacă este drept, El nu poate
lăsa păcatul nepedepsit pentru că altfel și-ar încălca natura de Dumnezeu care
include și dreptatea și așa ceva nu se poate. De fapt, Dumnezeu este atât de
bun încât a făcut sacrificiul suprem pentru omenire ca aceasta să fie salvată
din păcat: Și-a trimis propriul Său Fiu, Isus Cristos, ceea ce El avea mai
scump, ca Acesta să plătească prețul păcatului pentru noi murind în locul
nostru și luând asupra Sa pedeapsa care
trebuia să fie a noastră. Atât de mult iubește Dumnezeu omenirea! A dat tot
ceea ce avea mai scump ca să ofere omului șansa de a se împăca cu El. Și chiar
și așa, majoritatea omenirii continuă să respingă și să disprețuiască
sacrificiul suprem făcut de Fiul lui Dumnezeu. În acest caz, pentru că Dumnezeu
este drept și oferta Sa de reconciliere este respinsă, nu mai rămâne decât ca
omul răzvrătit să suporte pedepsa și consecințele păcatului în care a vrut să
rămână.
Oamenii
păcătoși care îl învinuiesc pe Dumnezeu pentru dezastrele care se produc în
mijlocul omenirii, pentru sărăcie, foamete și așa mai departe, precum și ateii
care se întreabă ironic de ce au loc toate astea dacă Dumnezeu există, dau
dovadă de nesimțire, ipocrizie și aroganță. O să vedem mai departe de ce.
Spuneam
atunci când am amintit de versetul din Ieremia 5:28 că Dumnezeu condamnă
păcatul lăcomiei. Păcatul lăcomiei este unul din principalele motive pentru
care există sărăcie și foamete în lume. Așa cum am spus, sărăcia și foametea
sunt consecințe ale păcatului în diversele sale forme, și una din formele sale
este lăcomia. Nu este singura formă de păcat care aduce sărăcie și foamete, dar
este una din ele.
Lăcomia
înseamnă a dori mai mult decât ai nevoie. Lăcomia se manifestă și prin
aruncarea mâncării. Oamenii care nu numai că au nevoile de bază acoperite, dar
au și surplus, cumpără pe baza poftei mai mult decât au nevoie (uneori și pe
baza lipsei de înțelepciune - și nu poți să ai înțelepciune în afara lui
Cristos pentru că adevărata înțelepciune este Isus și cei ce trăiesc în păcat
sunt separați de El, prin urmare nu pot avea înțelepciune), după care aruncă
acea mâncare, în timp ce în această lume există oameni subnutriți. Conform
World Food Programme USA, aproximativ o treime (33%) din hrana mondială este
aruncată și dacă această situație s-ar remedia, s-ar economisi suficientă
mâncare pentru hrănirea a 2 miliarde de oameni! Asta înseamnă mai mult decât
dublul oamenilor din lume considerați subnutriți al căror număr este estimat
undeva la aproape 800 milioane. Și tot asta ar însemna că nu ar mai exista
foamete.
Tot
conform aceleiași organizații, oamenii din țările bogate aruncă aproape la fel
de multă mâncare ca toată producția netă de mâncare pe un an a întregii Africi
sub-sahariene!!! Dar vedeți voi, foametea nu va putea fi niciodată eradicată
prin măsuri politice și nici prin diferite sisteme politice așa cum au încercat
oamenii cu socialismul și comunismul transformând totul într-un haos și o
foamete și mai mare. Foametea e o consecință a păcatului omului, prin urmare
trebuie eliminat păcatul din cale. Și păcatul nu poate fi eliminat din cale
decât prin pocăință, prin încrederea în ceea ce Cristos a făcut pe Cruce murind
în locul nostru și purtând pedeapsa în locul nostru și mai departe prin
supunere deplină față de Dumnezeu și poruncile Sale. Dar cum majoritatea
omenirii nu face și nici nu va face asta, situația va continua până când Isus
va reveni și își va instaura Împărăția în care vor fi doar cei ce L-au urmat cu
adevărat.
Așadar,
omul este lacom, este zgârcit, este nepăsător față de semenul său, dar își
permite aroganța de a-L învinui pe Dumnezeu pentru consecințele propriului său
păcat sau de a se folosi de consecințele propriului său păcat pentru a susține
că Dumnezeu nu există. El, omul, o suflare, un pumn de țărână, se revoltă
împotriva Dumnezeului Atotputernic care a creat Universul! Câtă nebunie,
obrăznicie și aroganță!
Iată
ce mai spune Dumnezeu în Exodul 12:4 – ”Dacă o familie este prea mică pentru un
miel, să‑l împartă cu vecinul lor cel mai apropiat, după
numărul persoanelor, iar mielul să fie împărțit după cât mănâncă fiecare om.”
Vedeți? Nu se arunca mâncarea. Mai mult, împărțirea se făcea după cât mânca
fiecare om, nici mai mult, nici mai puțin. Dar obraznicii păcătoși arată cu
multă aroganță cu degetul spre Dumnezeu când de fapt ei sunt cei vinovați
pentru situație. Exodul 16:18 ne arată ceva asemănător: ”După ce au măsurat‑o cu omerul, au văzut că celui ce a adunat mai mult nu
i‑a rămas în plus, iar cel ce a adunat mai puțin n‑a dus lipsă; fiecare om a adunat după nevoile lui.” De
ce nu a rămas nimic în plus, iar cel ce a adunat mai puțin nu a dus lipsă?
Pentru că nu trăiau pentru a avea ei mai mult decât ceilalți.
Concluzia?
Dacă
fiecare ar trăi în teamă și supunere de Dumnezeu, nu ar exista sărăcie. Nu ar
exista oameni ai străzii. Nu ar exista copii nemâncați. Nu ar fi nici Africa
cum e acum sau altele ca ea. Unii nu mai pot de bine, se scaldă în case, mașini
și excursii, în timp ce alții o duc de pe o zi pe alta. Dar dau vina pe Dumnezeu
pentru foamete și sărăcie. De fapt, ei caută să își scuze păcatul, faptul că
iubesc întunericul și faptul că nu suportă că există Cineva, Dumnezeu adică, în
fața cărora vor da socoteală. Vai de cei ce fac așa!
Știți
cum sunt oamenii aceștia cu minți stricate? Ei ar vrea ca Dumnezeu să intervină
și să nu mai existe în lume consecințele păcatului lor, dar fără să se supună
Lui și fără să renunțe la păcatul lor, ci să continue mai departe în păcatul
lor. Ce bine le-ar mai fi așa, zic ei prin ceea ce susțin. Ar trăi cum vor, ar
trăi în păcat, în desfătări și plăceri ale firii și nici nu există consecințe
pentru acestea pentru că Dumnezeu a intervenit și a eliminat consecințele
pentru ca ei să poată trăi mai departe în păcat. Asta ar însemna nu numai că Dumnezeu
ar tolera păcatul lor, dar și că îi susține în păcatul lor. Vai, ce gândire rea
și diabolică! Vai de oamenii care gândesc așa! Ce confortabil ar fi... dar nu e
așa pentru că Dumnezeu nu stă la cheremul omului, iar omenirea va continua să
suporte consecințele propriilor ei păcate.
Așadar,
unde este Dumnezeu când în lume e atât de multă sărăcie și foamete? Pe tronul
Său, răsplătind fiecăruia după faptele lui. Asta a ales majoritatea
covârșitoare a omenirii prin păcat și prin faptul că nu vrea să se lase de el,
de asta are parte.
Smerește-te,
pocăiește-te cu adevărat, crede ceea ce Dumnezeu spune despre tine când îți
pune oglinda în față și alege să Îl urmezi pe Isus ca să trăiești. Alege viața
care este Isus și încetează cu scuzele, încetează să mai iubești întunericul și
păcatul, încetează să mai trăiești în minciuna și înșelarea în care ai intrat
prin propria ta dorință și alegere!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.