Subiectul
acesta a devenit tot mai presant în România după eșecul referendumului din
octombrie privind căsătoria și e o consecință directă a lui. Inițiativele
legislative ale USR și ALDE pentru instituirea parteneriatelor civile au eșuat
în Senat, iar acum se încearcă instituirea lor prin acțiune judecătorească la
CEDO.
Subiectul
acesta l-am abordat de mai multe ori pe parcursul campaniei mele
europarlamentare și am atenționat că mișcare pro-familie din România are nevoie
de persoane care să informeze publicul privind pericolele pentru valori,
evoluția pericolelor, dar mai ales să fie în poziția în care să prevină
subminarea familiei naturale prin instituirea parteneriatelor civile.
Din
nefericire, nu avem pe nimeni care să poată face acest lucru din interior. Ar
fi fost util să avem o persoană cu experiență în domeniu. Atenționările pe care
le-am făcut de-a lungul campaniei, frecvente și clare, au fost ignorate de
majoritatea dintre noi. Era și încă e nevoie de expertiză, experiență, de
cineva care cunoaște și înțelege evoluția jurisprudenței CEDO privind valorile.
Am încercat să explic aceste subtilități prin materialele postate pe siteul meu
de campanie.
Am
sugerat măsuri concrete în 2009, când se discuta revizuirea Constituției
României pentru a preveni impunerea silită a unor decizii CEDO asupra României,
cum ar fi parteneriatele civile ori căsătoriile homosexuale. Din nefericire,
pledoariile noastre au fost făcute din afară, nu din interior.
Ce
vom face acum? E îndoielnic că partidele politice ale României vor face ceva
preventiv. Dacă CEDO vor impune parteneriatele civile României, partidele
politice ne vor spune „nu avem de ales. Europa ne forțează să le legiferăm”.
Așa se vor scuza că nu au făcut nimic. Vă amintiți, probabil, de sloganul
europarlamentar al unui partid politic care ne promitea o Românie fără nicio
diferență în raport cu lumea occidentală. Am atenționat la timp privind această
lipsă de discernământ și care ar putea fi consecințele ei.
Există
șanse ca CEDO să accepte cazul împotriva României? Ori să ne impună
parteneriate civile? Răspunsul la ambele întrebări e că o astfel de
posibilitate există. CEDO deja a impus parteneriatele civile Greciei și
Italiei. CEDO e cunoscută pentru agresivitatea cu care trece peste
suveranitatea țărilor care fac parte din Consiliul Europei. Deci e posibil ca
acest precedent să fie aplicat și în cazul împotriva României. Adaug, însă, că
situațiile legislative din Grecia și Italia au fost diferite când CEDO le-a
impus legiferarea parteneriatelor civile, decât cele care există în România la
ora actuală.
Ce
intenționez să fac? Nu intenționez să rămân nepăsător și vă rog pe toți să nu
rămâneți nepăsători. Parteneriatele civile nu își au niciun rost, nu au nicio
utilitate socială, sunt fără sens. Au fost instituite prima dată în istoria
lumii în Danemarca, în 1989, iar de atunci familia și căsătoria ca instituții
sociale și naturale au cunoscut un declin fără precedent. Au fost desemnate ca instituții paralele căsătoriei și
familiei naturale.
Ele
sunt, de fapt, o formă de concubinaj recunoscută prin lege și echivalate cu
familia și căsătoria naturală. Dacă ele vor fi legiferate în România, efectul
va fi la fel și în România, ca și în Occident. Tinerii vor opta tot mai puțin
pentru căsătoria naturală și tot mai mult pentru concubinaj. Are societatea
ceva de câștigat din asta? Absolut nimic! Dar de pierdut? Evident că da.
Parteneriatele
civile nu au absolut nimic de a face cu discriminarea ori egalitatea. Ele sunt
o moda trecătoare, un capriciu fără sens, o frivolitate a secularismului care
nu merită să fie luată în serios, darămite să fie legiferată.
Peter Costea
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.