Când
scriu aceste rânduri încă nu știm care va fi soarta imediată ori finală a
amendamentului care interzice ideologia de gen în România.
Par
să fie trei (3) opțiuni: (1) dl Iohannis poate promulga amendamentul în forma
lui actuală; (2) îl poate ataca la Curtea Constituțională pe motive de
neconstituționalitate; ori (3) îl poate trimite înapoi în Parlament pentru a fi
dezbătut din nou, cu speranța că el va fi abrogat ori readoptarea lui
tergiversată.
Suspiciunea
mea este că dl Iohannis va face tot ce îi va sta în putință pentru a preveni
intrarea în vigoare a amendamentului. Știm cu toții motivele, iar intuiția
noastră decurge din modul în care el se raportează la revoluția sexuală
(pozitiv), minoritățile sexuale (pozitiv), și creștinii din România (ostil).
Dar și de faptul că, cel puțin în aparență, acționează după directivele mai
mult sau mai puțin oficiale care vin din afară.
Care
ar putea fi dispoziția la Curtea Constituțională? Depinde de argumentele care
vor fi aduse. Dacă se va argumenta că amendamentul e în conflict cu Convenția
de la Istanbul pe care România a ratificat-o cu ani în urmă, e posibil ca
amendamentul să fie declarat invalid din motiv de conflict cu un tratat
internațional. În general, în caz de conflict,
tratatele internaționale sunt autoritare în raport cu dreptul intern.
Mișcarea
pro-familie din România a atenționat, la vremea potrivită, autoritățile române
care au participat la conferința internațională care a adoptat Convenția de la
Istanbul să voteze împotriva Convenției. Ca de obicei, ne-au ignorat, punând un
jug greu pe părinții și tinerii României. A fost un vot negândit și
iresponsabil, ale cărui consecințe le simțim azi pe pielea noastră.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.