Alinierea companiilor multinaționale la susținerea propagandei homosexuale este o strategie deliberată a corporațiilor, cu scopul creșterii profiturilor.
Aceasta este concluzia principală a unei serii de articole scrise recent de profesorul american de științe politice Patrick J. Deneen.
Tot mai multe corporații din SUA reacționează cu determinare în favoarea homosexualilor atunci când societatea sau parlamentele statale americane încearcă să protejeze instituția căsătoriei și rolurile naturale din cadrul familiei. Această tendință nu este o coincidență: conducerile corporațiilor promovează intenționat transformarea instituției căsătoriei, dintr-o uniune destinată creșterii copiilor, într-o banală relație destinată împlinirii oricăror alte plăceri ale partenerilor decât creșterea copiilor. ”Există o curioasă convergență a intereselor elitelor economice cu promovarea politicilor sexuale progresive”, afirmă profesorul Patrick J. Deneen, în analiza sa la cartea ”De la toleranță la egalitate: cum elitele au adus Americii căsătoria homosexuală”, scrisă de Darel Paul.
”De la început, mișcarea gay a dorit să obțină mai mult decât statutul de căsătoriți pentru cuplurile gay. Mișcarea homosexuală a propus și a sărbătorit decuplarea căsătoriei de conceperea copiilor, aspect care se aplică și cuplurilor heterosexuale. Misiunea reproducătoare a căsătoriei, cu roluri masculine și feminine bine stabilite, a fost înlocuită de o viziune ce prezintă căsătoria drept o relație emoțională între egali, în care se poate intra ușor și din care se poate ieși la fel de ușor. Această viziune, deloc întâmplător, este cea pe care o preferă și conducerile corporațiilor”, scrie profesorul Patrick J. Deneen, în articolul intitulat ”Corporatismul progresivist”.
Corporațiile nu vor bărbați și femei dedicați familiei
”Unul din efectele decuplării căsătoriei de procrearea de copii este declinul patriarhatului. Deși e la modă denigrarea instituției căsătoriei, ea a servit multă vreme unui scop valoros: stabilizarea bărbaților în familii. Apariția mai multor copii creează bărbați care din acel moment se consideră atașați familiei lor. Dacă odinioară bărbații homosexuali rămâneau necăsătoriți, iar bărbații heterosexuali deveneau tați, acum (după devalorizarea căsătoriei, n.red.) ambele tipuri de bărbați converg către noul ideal al familiei egalitare fără copii. O cultură în care căsătoria homosexuală a devenit normală este o cultură care redefinește nu numai căsătoria, ci însăși masculinitatea”, notează profesorul Patrick J. Deneen.
Prin urmare, nu e de mirare că marile corporații fac toate eforturile de marketing pentru realizarea acestui tip de societate. Companiile transnaționale beneficiază de pe urma unei culturi sociale în care bărbații sau femeile nu se căsătoresc și au tot mai puțini copii, pentru că astfel oamenii nu se mai se concentrează pe familie, ci pe creșterea veniturilor, cu scopul cheltuirii în folosul propriu, pe dezvoltarea pasiunilor și pe umplerea timpului rămas liber în lipsa apariției copiilor. „Atacul revoluției sexuale asupra patriarhatului și masculinității e încurajat de corporații deoarece servește direct creșterii consumului economic, deci intereselor directe ale corporațiilor”, precizează profesorul american.
Autorul critică trei factori de influență care militează pentru politicile de modificare a instituției căsătoriei clasice: corporațiile, universitățile și mass-media. Vorbind despre impactul universităților, autorul citează din cartea ”Proiectul Sacru al Sociologiei Americane”, scrisă în 2014 de Christian Smith: facultățile umaniste promovează ”afirmarea tuturor oamenilor ca agenți autonomi, individuali, care își dirijează singuri viețile, care își trăiesc viețile după propriile pasiuni, își construiesc identități proprii după cum doresc, leagă și dezleagă relații după cum doresc și care se bucură cât pot de mult de plăcerile materiale, dar și trupești”.
Consumul și familia nu fac casă bună
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.