ActiveNews a informat despre „Strategia națională de educație parentală 2018-2025”, proiect al Ministerului Educației Naționale care a intrat în atenția publică după ce a fost contestat de mai mulți lideri ai societății civile pentru că ar urmări „reeducarea părinților” în spiritul noilor ideologii corect politice. Mai mult, pentru a veni în ajutorul celor care vor să participe la dezbatere, ActiveNews a pus la dispoziție un model de sesizare.
Documentul ajuns acum în atenția publică pare însă a fi clocit mai demult în laboratoarele MEN, proiectul de inspirație occidentală fiind promovat, desigur, de câteva ONG-uri.
Adică de prin 2015, când, după cum informa Mediafax, „România ar putea avea o strategie națională de educație parentală”, elaborată după modelul Elveției. Așadar, în 2015, Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Copil (FONPC) și Fundația "Copiii Noștri" au lansat proiectul „Promovarea Strategiei naționale de Educație Parentală”, în cadrul căruia urma să fie elaborată o strategie în domeniu, document care ar trebui transformat ulterior în politică publică. Proiectul era cofinanțat prin Programul de cooperare elvețiano-român, bugetul total fiind de 279.794 CHF, pentru 36 de luni.
În cadrul proiectului urma să fie făcută o cercetare pentru identificarea nevoilor reale ale părinților din România, iar aceștia să fie implicați direct în elaborarea strategiei.
Inițiatorii proiectului pretindeau că urmăresc „să reducă discrepanțele dintre România și alte țări europene referitor la informarea și susținerea părinților în demersul educațional în familie, să promoveze o abordare modernă a rolului pe care părinții trebuie să și-l asume în educația și creșterea copilului, să promoveze un cadru legislativ coerent care să permită accesul tuturor categoriilor de părinți la servicii de informație, consiliere și suport și să sensibilizeze factorii de decizie asupra problematicii educației parentale din perspectiva unei investiții pe termen lung.”
O contribuție în introducerea acestor programe de „educație parentală” a avut și UNICEF, care vrea cu orice preț ca implementarea unor proiecte derulate în parteneriat cu MEN, în domenii cum ar fi Educația Timpurie și Educația Parentală să facă în pas alert. Mai mult, Organizația a propus Ministerului Educației ca aceste ore să devină obligatorii în școli, la fel ca în străinătate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.