In editiile de stiri AFR de marti scriem destul de des, in
ultimul timp, despre ravagiile pe care revolutia sexuala le face in campusurile
crestine americane. Ele sunt consecinta expansiunii incredibile si fulgeratoare
a revolutiei sexuale. Am atentionat mereu asupra consecintilor revolutiei
sexuale, dar si notat naivitatea foarte multor crestini care pretindeau,
iar unii inca pretind, ca ceea ce se intimpla in campusurile universitare
seculare, nu se va intimpla nici odata in campusurile universitare crestine.
Iata insa ca in ultimul an sau doi asistam la o veritabila explozie a
revolutiei sexuale si in campusurile crestine americane. Un numar in crestere
de universitati crestine americane incep sa cedeze presiunii
"minoritatilor sexuale" asa numite crestine. Iar presa seculara
americana le cinta studentilor homosexuali "crestini" in struna. Tot
mai dese sunt articolele din marile cotidiene americane despre presiunea pe
care studentii homosexuali o exercita asupra administratiei universitarilor crestine
pentru a li se acorda drepturi, pentru a li se recunoaste cluburile, pentru a
li se finanta activitatile, si pentru a fi "inclusi" in diverse
evenimente universitare care pina acum nu aveau nici o tangenta cu
sexualitatea.
Luna asta, de exemplu, revista americana online The
Atlantic a publicat un articol despre politica homosexuala din
campusurile crestine. [Detalii: www.theatlantic.com]
Universitati traditional crestine, cum ar fi Baylor (Texas) ori Belton
(Tennessee) au abolit interdictia impotriva relatiilor homosexuale in caminele
lor studentesti, iar Belton a aprobat, cu ani in urma, formarea primului club
homosexual din acesta universitate care a fost, de fapt, si primul club homosexual
recunoscut de o universitatea crestina americana. Wheaton College din Illinois
organizeaza conferinte privind integrarea studentilor crestini in viata
studenteasca a acestei prestigioase universitati crestine americane. Si tot mai
devreme in an subiectul a fost tratat de prestigioasa publicatie americanaNewsweek. [Detalii:
www.newsweek.com]
Astazi, insa, discutam cazul cu totul special al Universitatii
catolice Marquette. Revolutia sexuala din aceasta universitate nu e mai veche
de 5 ani, dar face ravagii serioase. Presedintele universitatii a fost fortat
sa-si dea demisia, profesorii traditionali se simt izolati si intimidati, iar
studentii traditionali catolici se simt marginalizati. Autorul, Mickey
L. Mattox, profesor la Universitatea Marquette, identifica doua cauze
principale pentru succesul revolutiei sexuale in universitatea lui: (1)
presiunea din exterior; si (2) respingerea de catre profesori, in mod treptat
de-a lungul anilor, a invataturilor catolice traditionale privind sexualitatea.
Articolul profesorului a fost publicat mai devreme in luna in publicatia
catolica First Things. Versiunea in engleza poate fi citita
aici: http://www.firstthings.com/.
Mickey L. Mattox este profesor de teologie la Universitatea Marquette.
Materialul a fost tradus, pregatiti, si abreviat pt cititorii nostri de
parintele Emil Ember,AFR Baia Mare. Ii multumim. Titlul
articolului este Marquette's Gender Regime.
Teoria Genului la Universitatea Marquette
Pe când lucram în biroul de la Universitatea Marquette într-o
după amiază din primăvara lui 2010 am auzit zgomote neobișnuite venind dinspre
pajiștile liniștite de la fereastra mea. Am fost surprins să remarc o mică
adunare de studenți și profesori care se pregăteau să protesteze. Împotriva a
ce? După câteva minute, primesc un email prin care sunt informat că
președintele de atunci al Universității, iezuitul Robert Wild a anulat
contractul lui Jodi O’Brien, ca decan al Colegiului de Arte și Științe. Deși contractul
era semnat, părintele Wild a decis că O’Brien, o lesbiană care trăia cu o altă
lesbiană a cărei cercetare includea studii ciudate, nu era o alegere potrivită
pentru a reprezenta misiunea și identitatea Universității.
Deși o persoană obișnuită cu vagi cunoștințe de învățătură
morală catolică ar considera normal o asemenea decizie, catedrele
departamentului din colegiu s-au adunat și au votat aproape în unanimitate să
se opună hotărârii lui Wild. Între timp, presa a pretins o explicație. În defensivă,
universitatea a plătit o sumă considerabilă după cum se spune pentru rezolvarea
problemei. Oficialii au început curând să-și exerseze în demonstrații interesul
lor pentru tratarea egală a minorităților sexuale. Iar universitatea ajungea să
inițieze proiecte, cursuri, conferințe și să arate plăcerea de a explora
chestiunile legate de sex și gen! Aceasta însemna pe scurt că schimbarea va
veni, încet dar sigur. Universitatea va trebui să se împace cu programul de
eliberare-sexuală pentru a nu repeta afacerea O’Brien niciodată.
Inceputul revolutiei sexuale
Din 2010, campania pentru diversitatea sexuală de la
Universitate a avansat rapid. Anul trecut, Universitatea a anunțat extinderea
fostului Centru de Resurse privind Genul și Sexualitatea (creat imediat după
plecarea lui O’Brien) prin două noi inițiative: un Centru pentru Studiile
privind Sexualitatea și Genul și un Centru de Resurse pentru LGBTQ. Câte
fonduri s-au investit nu s-a dezvăluit. Mai avem și un Birou de Diversitate
Instituțională și de Incluziune, care oferă facultății și staff-ului premii de
excelență în, da, „diversitate și incluziune”. Din nou, cât a costat acesta nu
s-a spus. Știm totuși că au fost promise fonduri pentru a sprijini dezvoltarea
unor noi cursuri care să promoveze cauza. Un program despre diversitate pentru
prietenii facultății este de asemenea în desfășurare.
„Diversitate” și „incluziune” sunt termeni vagi și nesiguri care
pot însemna aproape orice. Aici, la Universitatea Marquestte, aceste cuvinte au
devenit codul de provocare a moralității sexuale catolice și pentru a împinge
mai departe ideologia de gen care neagă că ființele umane au fost create ca
bărbat și femeie, după imaginea lui Dumnezeu.
Încercând inculcarea unui înțeles comun prin noua cercetare
pentru diversitate, publicația Universității anunță fără răsuflare că lupta
pentru drepturile civile începută de Martin Luther King este acum împlinită de
campania pentru incluziunea minorităților sexuale. Cum stau lucrurile? Un
sondaj al stării de fapt din campus susține că majoritate dintre noi consideră
Universitatea ca un loc minunat de muncă. Totuși, sondajul a notat și
experiențe de „comportament de excludere, ostil sau ofensator”. Problema
principală a „excluderii” nu ține nici de rasă nici de clasă. Dar, experiențele
de „excludere” au fost raportate cel mai des de cei care se auto-identifică
drept L, G, B sau Q. Sondajul a mai arătat că și catolicii tradiționali au
experimentat intimidare și excludere mai ales când discuția ajungea la
subiectul sexualității. Aceste rezultate sugerează că „justiția socială” la
Universitatea Marquette a fost reorientată spre combaterea mai intensă a
învățăturii morale catolice privind sexualitate.
Marginalizarea studentilor catolici
După ce sondajul a fost publicat, s-a reunit un grup
auto-intitulat „Catolicii preocupați”. Membrii lui au cerut conducerii să facă
pași concreți spre întărirea identității catolice a Universității. Ei sunt
convinși că angajamentul catolic față de adevărul moral și demnitatea fiecărei
persoane oferă cadrul corect pentru balanța clarității morale cu interesul
pentru binele membrilor LGBTQ ai comunității Universității Marquette. Până
acum, nu s-a primit nici un răspuns la această propunere. Între timp,
conducerea Universității se arată din ce în ce mai confortabilă privind
afirmarea ideologiei LGBTQ. Limbajul lor rămâne precaut privind vizarea
explicită a conturilor revizioniste ale sexualității și persoanei umane. Este
clar ca lumina zilei că liderii de la Universitatea Marquette nu împărtășesc
îngrijorarea deosebită despre teoria LGBTQ exprimată de Conferința Episcopilor
Catolici Americani și de alți reprezentanți ai magisteriului Bisericii.
Oficialii seniori sprijină programele LGBTQ fără rezerve,
învăluind în îndoială pregătirea lor de a afirma învățătura Bisericii. În fapt,
nivelul de entuziasm pentru cauzele LGBTQ pune la îndoială dorința lor de a
tolera pe oricine ar gândi altfel.
Problema cu noua incluziune, desigur, este că ea nu este
incluzivă și nici nu poate fi. Este pur și simplu noul mod de a defini
moralitatea sexuală care se ascunde sub un proiect birocratic și terapeutic de
„incluziune”. La Universitatea Marquette este clar că acest proiect caută să
înlocuiască morala catolică tradițională privind sexualitatea. Noul regim al
genului de la Universitate tacit încurajează studenții să se perceapă în
termenii noii morale, unde nu mai este loc de lege naturală. Genul „desemnat”,
adică identitatea sexuală confirmată de medici la naștere, este acum sub semnul
întrebării. Fiecare student este încurajat să își evalueze starea dacă se simte
bine cu genul desemnat la naștere, și să ia în considerare opțiunile valabile.
Nu este nici pe departe un exercițiu la clasă. Universitatea oferă acum
studenților opțiunea de a-și declara atât genul „legal” cât și pe cel „ales” în
datele lor personale oficiale. Genul legal este limitat la masculin și feminin.
Dar genul „ales” are ca opțiuni: „intersex”, „transgender”, „neutru”, și pentru
nelămuriți, „necunoscut”.
Idolatria drepturilor omului
Interpretând din punctul de vedere al carității, aceste opțiuni
sugerează pregătirea de a întâmpina pe oricine. Aceasta este de înțeles, poate
chiar de lăudat. Este imposibil, totuși, ca îmbrățișarea entuziasmată a
Universității față de idolul ultimului gen să însemne doar atât. Se semnalează
fără nicio eroare că a fost adoptat o apropiere liberală al studiilor de gen
către auto-definirea care tratează trupurile noastre ca mijloace maleabile de
auto-exprimare. Alegerea și auto-definirea sunt a-tot-determinante, un demers
care evident contrazice învățătura catolică. Studenții nu sunt singurii supuși
la noul regim. Paginile web oficiale și anunțurile câteodată identifică oamenii
cu „pronumele lor preferate” în paranteze. Varietatea sexualităților devine
repede politica oficială a Universității și puțini sunt cei care mai vor să
vorbească împotriva acestei prostii. Noul regim al genului se plimbă pe
curenții puternici ai culturii celebrității, în timp ce „puterea soft” a
Washington-ului împiedică orice rezistență. Granturile sau certificarea
necesară pentru a primi ajutoare federale pretind conformarea la prioritățile
guvernării Obama, care acum includ și promovarea agendei LGBTQ.
Opunerea față de acest nou regim pare zadarnică – și mai mult
îți aduce necazuri. Chiar și membrii titulari ai facultății ezită, temându-se
de repercusiunile oficiale, formale sau informale. Recentul și mult
mediatizatul caz al profesorului de științe politice John McAdams ilustrează
bine pericolele. El a fost acuzat că a creat un mediu ostil pentru studenții
terminali, și Universitatea Marquette încearcă acum să îi retragă titularizarea
și să îl dea afară de la catedră. Este important să reținem subiectul în
discuție despre evenimentele petrecute care au dus la acuzarea lui: statutul imoral
al căsătoriei homosexuale.
Cum s-a ajuns aici?
De ce s-a ajuns la asta? Într-o anumită măsură, este vorba doar
de presiune de grup. Universitățile ca Marquette și oamenii care le conduc sunt
puțin cam ca tinerele pe care le văd în campus în fiecare zi, îmbrăcate aproape
la fel, aparent temându-se, mai mult decât de orice, să arate diferite una față
de cealaltă. Cât de revigorant ar fi pentru o universitate ca a mea să evite să
se conformeze imperativului culturii „diversității” de azi și să îmbrățișeze
diversitatea autentică și intrinsecă a identității sale catolice. Dar într-o
epocă a scăderii înscrierilor, răspunsul cu cel mai mic risc este să se îmbrace
cum se îmbracă ceilalți copii și să evite acțiuni care ne-ar putea micșora în
ochii instituțiilor noastre „de gașcă” (Fordham) sau „la care aspirăm”
(Colegiul Boston). Sexul și genul, diversitatea și incluziunea: toți le au azi.
Există o explicație mai profundă și mai îngrijorătoare de
asemenea. Departamentele de teologie catolică americane au fost în fruntea unei
campanii de denigrare a moralității sexuale catolice. Această campanie a fost
adesea condusă de iezuiți și de universitățile iezuite. Spre deosebire de
atragerea mai multor studenți minoritari sau spre deosebire de programe pentru
a întări studenții din medii dezavantajate – eforturi în acord cu învățătura
socială a Bisericii – această campanie de denigrare a fost uneori camuflată și
necinstită. A fost și nemiloasă, încercând din greu să suprime și să
pedepsească pe oricine ar îndrăzni să vorbească despre învățătura Bisericii.
Felul în care Universitatea Marquette a adoptat și promovat mișmașul ideologiei
LGBTQ din ultimii ani este în consens cu acea tradiție de denigrare.
Material furnizat de catre Alianta Familiilor din Romania
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.