Dr. Sebastian Sârbu este analist militar si vicepresedinte al Academiei Nationale de Securitate si Organizarea Apararii, director la International Center for Criminal Intelligence (USA)
Cazul familiei
Bodnariu deconspira un sistem mafiot transnational care produce victime operand
practic intr-o zona de no man’s land cu anumite complicitati existente la
diferite nivele ale statului norvegian.
Norvegia nu
are o legislatie adecvata in domeniul protectiei copilului si familiei.
Autoritatile sunt responsabile de operativitatea de interventie in acest caz si
a modului de gestiune a informatiilor, neexistand un raport public sustinut.
Este clar ca
tarile nordice reprezinta o tinta pentru grupari de crima organizata interne si
internationala care printr-un sistem abuziv de adoptie cauta de fapt sa
submineze familia in scopul de a modifica structura statelor. Legislatia
liberala si permisiva a acestei tari, autonomia unor institutii reprezinta un
punct vulnerabil pentru statul norvegian care la anumite nivele incurajeaza
direct sau indirect politica cercurilor radicale a grupurilor subversive care
de fapt actioneaza in acest mod contra suveranitatii nationale fiind conectate
la criminalitatea organizata transnationala si foarte posibil la terorismul
international.
Trebuie sa
spunem ca aceasta ,,politica” de adoptie reprezinta un trafic de persoane
legalizat, iar Barnevernetul trebuie desfiintat sau complet reorganizat dupa o
legislatie noua in materie.
Este nevoie de legi si mecanisme de control in domeniul
protectiei copilului. Este clar ca un copil nu poate fi luat de la parintii sai
pentru comportamentul presupus abuziv al parintilor. Pentru toate acestea
trebuie sa existe dovezi sustenabile juridic care sa fie prezentate in instanta
in cadrul unui proces echitabil in care sa se propuna cel mult decaderea din
drepturile parintesti ai mamei sau tatalui in urma unei anchete sociale si cu
un raport care sa fie prezentat public.
Incurajarea drepturilor si libertatii de alegere a
copilului poate fi periculoasa. Copilul poate merge la un camin de copii sau
bucura de asistenta medicala numai in urma unor abuzuri dovedite. Pe langa
acest fapt Romania nu are tratat sau vreun acord cu Norvegia in domeniul
adoptilor internationale bilateral.
Autoritatile norvegiene sunt prea anemice si la anumite
nivele este complice la proliferarea formelor de exploatare moderne si abuz
inclusiv de aplicare a unor legi.
Trebuie sa spunem la unison cu factorii responsabili ai
societatii norvegiene urmatorul mesaj: Nu confundati Norvegia cu Statul
Islamic. Barnevernetul este ,,Statul Islamic” al Norvegiei un stat in stat cate
dicteaza dupa un ,,cod de legi” de neurmat si care este imposibil de controlat
prin Legile si instrumentele institutionale. Din pacate aceasta practica tinde
sa se generalizeze. De fapt nu putem vorbi de autoritati fiindca aceasta este o
institutie complet descentralizata iar guvernul nu poate interveni. Este
inacceptabil ca o institutie ce presupune atatea responsabilitati sa fie una
complet descentralizata functionand ca o putere privata.
Pentru echilibru sa precizam:
1.Efectele nu pot fi rupte de cauza primara. Cauza primara a fost un ,,cantecel crestin” care a fost
interpretat de directoare ,,indoctrinare crestina”. Ulterior, cand a vazut undr
s-a ajuns si-a retras sesizarea si a refuzat orice colaborare cu Barnervenetul.
2. Este o
diferenta intre disciplinare si abuz fizic. Copii nu au fost abuzati de loc
lucru iesit in evidenta la controlul medical.
3.Legea
norvegiana interzice orice corectie fizica. Solutia este insa abuziva
insa, pentru ca in conformitate cu legislatia, trebuiau consiliati parintii
prima data, abia apoi luati copiii din familie. Nu este primul abuz al acestei
organizatii.
4. In Norvegia
exista un anumit vid legislativ in domeniu. Legea norvegiana este precara.
Organizatia de protectie a copilului nu este verificata de nimeni nici macar de
intelligence pentru care e prioritar, insa da este monitorizata in ultima vreme.
Organizatia e finantata la greu. Organizatia trebuie anchetata. Lipsa de
transparenta in acest caz da fiori. Unii angajati au ventilat diverse
informatii cu privire la interese financiare deosebite fara ca cineva sa se
sesizeze.
Opinia mea
este ca UE trebuie sa intervina in acest caz. Comisia Europeana a fost deja
sesizata. Pentru prima data oficiali norvegieni au recunoscut ca legislatia
norvegiana e deficitara si se impune o legislatie adaptata UE. Salutam aceasta
abordare si mobilizare morala corecta.
De asemenea
este necesara coordonarea cu institutiile UE pentru identificarea praxisului
cel mai autorizat si solutiilor bazat pe acesta. Romania sustine protectia
nediscriminatorie a copilului si a familiei si se manifesta impotriva oricaror
persecutii sau instrainari sociale sau de tip religios.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.