După 7 ani de existenţă, cu peste 31 000 de postări, cu peste 50 de milioane de vizualizări (50 025 543 la 29.09.2020), cu peste 55 000 de abonaţi la newsletter-ul zilnic, cu un record de 197.071 accesări într-o singură zi, devenind astfel portalul de ştiri creştine din România cu cea mai rapidă creştere şi cu cele mai multe vizualizări, părăsim platforma Blogger şi:

̶S̶u̶n̶t̶e̶m̶ ̶î̶n̶ ̶c̶o̶n̶s̶t̶r̶u̶c̶ţ̶i̶a̶ ̶u̶n̶u̶i̶ ̶s̶i̶t̶e̶ ̶p̶r̶o̶f̶e̶s̶i̶o̶n̶a̶l̶,̶ ̶a̶d̶a̶p̶t̶a̶t̶ ̶c̶e̶r̶i̶n̶ţ̶e̶l̶o̶r̶ ̶t̶e̶h̶n̶o̶l̶o̶g̶i̶e̶i̶ ̶m̶o̶d̶e̶r̶n̶e̶

̶A̶n̶g̶a̶j̶ă̶m̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶d̶̶̶a̶̶̶c̶̶̶t̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶c̶o̶r̶e̶s̶p̶o̶n̶d̶e̶n̶ţ̶i̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶g̶̶̶i̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶a̶̶̶l̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶d̶i̶n̶ ̶d̶i̶a̶s̶p̶o̶r̶a̶ ̶r̶o̶m̶â̶n̶ă̶

Încheiem parteneriate cu noi publicaţii şi site-uri de media

joi, 19 noiembrie 2015

☪ Islamul violent

In lume traiesc aproximativ 1,6 miliarde de musulmani, dintre care 3% sunt jihadisti, adica fanatici care cauta sa impuna, prin violenta, religia, cultura si legile musulmane in tarile in care traiesc, fie ele musulmane ori nu. 3% inseamna 48 de milioane de fanatici, in marea lor majoritate tineri fara capatii, zeloti, lipsiti de scrupule. Indoctrinati in religia lui Mohamed, pentru ei viata e o pista de lansare in lumea de dincolo, o lume care, zic ei, ii va rasplati pentru faptele lor violente indreptate impotriva semenilor lor aici pe pamint. Numarul jihadistilor va fi in crestere, se pare, deoarece demografii speculeaza ca in anul 2070 islamul va fi cea mai numeroasa religie a lumii, reprezentind 38% din populatia planetei, iar crestinii 37%.

Evenimentele din 13 noiembrie de la Paris apartin unei liste extrem de lungi, atit din punct de vedere istoric cit si numeric, de atrocitati comise de fanaticii musulmani vreme de secole. Ziua de Vineri 13 noiembrie a socat din nou constiinta umanitatii. Pentru a nu stim citea oara. Cu citeva ore inainte de masacrul celor aproape 130 de parizieni, aceasi teroristi indoctrinati in invataturile lui Mohamed au ucis 43 de fiinte inocente in Beirut, probabil toate musulmane. Incidentele teroriste islamiste sunt tot mai frecvente si mai socante. Franta a inceput 2015 cu atacul islamist terorist asupra lui Charles Hebdo, si pare sa-l incheie cu unul si mai violent. Care sunt explicatiile acestui islam violent, plin de ura la adresa semenilor care nu le impartasesc religia?

Ayaan Hirsi Ali

Ayaan Hirsi Ali este o scriitoare care locuieste in Statele Unite. Nascuta in Somalia si crescuta in cultura musulmana, Ali a devenit o fanatica islamista, pina cind s-a stabilit in Statele Unite unde s-a educat si a vazut cum arata o societate religioasa care coexista in pace cu cea seculara. In ani recenti a publicat Heretic: Why Islam Needs a Reformation Now ("Eretic: de ce islamul are nevoie de o reformare urgenta") in care ataca cu virulenta religia pe care a abandonat-o. [Detalii: www.salon.com] Ali incearca sa atentioneze Occidentul asupra pericolelor islamiste. Opinia ei este ca "islamul nu este o religie a pacii". Este o religie violenta care se hraneste din violenta, zice ea. Amenintata in permanenta de islamisti cu moarte, Ali continua sa faca turnee in Europa si prin universitatile americane propovaduind adevarurile despre violenta religiei mahomedane. Islamul, zice ea, are nevoie de o reforma, o reformare a mintii, de acceptare a diversitatii in gandire si diversitatea de idei. Pina a ajunge acolo, insa, mai e multa vreme, si mai e mult de lucru, fie ca e vorba de tarile musulmane traditionale, fie de musulmanii care traiesc in Occident. Datele statistice, studiile si sondajele de opinie vorbesc de la sine.


 Date statistice si sondaje de opinie

In 2015 a fost publicat un studiu foarte detaliat in Marea Britanie privind valorile si gandirea musulmanilor care traiesc in Occident. [Detalii: www.islamsurveyed.blogspot.com] 27% din musulmanii britanici simpatizeaza cu ucigasii lui Charles Hebdo, 11% dintre ei agreeaza cu atacurile impotriva revistelor care publica imagini ale lui Mohamed, si 20% simpatizeaza cu musulmanii britanici care parasesc Marea Britanie se se inroleze in Califatul Islamic. Si mai ingrijorator, 29% dintre ei prefera sa traisca sub legea Saria decit legile britanice, 17% dintre ei cred ca e potrivit ca familiile ale caror copii se convertesc la crestinism sa fie exclusi din familie, si, socant, 31% socotesc ca e potrivit ca musulmanii care se convertesc la crestinism sa fie pedepsiti cu moartea. 20% dintre ei cred ca valorile britanice sunt incompatibile cu islamul.

In Germania, 22% dintre musulmani sunt impotriva integrarii in cultura germana, iar in Franta peste jumatate dintre musulmani cer ca musulmanii sa se casatoreasca doar cu persoane din religia lor. Tot in Germania, 65% dintre imigrantii musulmanii turci si marocani cred ca regulile religiei lor sunt mai importante decit legile sculare ale Germaniei. In plus, conform unui sondaj de opinie facut de Ministerul Afacerilor Interne German din martie 2012, 22% dintre musulmanii Germaniei se pronuntau impotriva integrarii in societatea germana.

In Canada, 47% dintre musulmani solicita aplicarea legilor musulmane in tribunalele canadiene cind disputele sunt exclusiv intre musulmani. In Australia, majoritatea musulmanilor se identifica cu religia lor mai mult decit se identifica ca fiind australieni.

Majoritatea musulmanilor deasemenea par a nu trai in realitate: 64% dintre ei neaga ca musulmanii au lansat atacurile din septembrie 11, 2001 din Statele Unite. In afara Occidentului, intre 10 si 30% dintre musulmani sunt de acord cu atacurile teroriste impotriva dusmanilor religiei lor. La fel, in afara Occidentului, 58% dintre musulmani agreeaza cu biciuirea ori amputarea miinilor hotilor, 60% cu uciderea cu pietre pentru adulter, si 53% sunt de acord cu pedeapsa cu moartea pentru apostazie. 43% dintre musulmani agreeaza cu segregarea sexelor la locul de munca, un procent care urca vertiginos in Pakistan unde procentul celor care gandesc asa este de 80%.

Islamismul si secularismul - e coexistenta posibila?

Avind in vedere divergentele serioase intre islamism si secularism, o perspectiva tot mai persistenta in publicatiile de specialitate este daca islamul si secularismul pot coexista. Mai devreme anul acesta John Owen a publicat o carte interesanta, intitulata From Calvin to the Caliphate - What Europe's Wars of Religion Tell Us About the Modern Middle East, in care incearca sa explice convulsiile islamului inceputului Mileniului III. [O recenzie a cartii, publicata in Foreign Affairs, poate fi citita aici: www.foreignaffairs.com] Owen face o paralela interesanta intre conflictele islamice care domina scena politica a Orientului Mijlociu de azi si razboaiele intre protestanti si catolici in Europa Veacului XVII. Reforma Secolului XVI a dat nastere razboaielor religioase intre principatele si tarile catolice si protestante. Epoca aceasta tulbure din istoria Europei s-a incheiat in 1648 cu Pacea de la Westfalia. Owen explica, de fapt, ca vedem ceva similar in Orientul Mijlociu azi unde sectele si gruparile islamice se razboiesc. Dar, adauga, el, spre deosebire de razboaiele religioase din Europa, cele intre musulmani nu par a fi pe terminate. Dimpotriva. Pe linga asta, musulmanii se razboiesc de multe secole. Pacea intre musulmani, adauga el, a fost garantata doar in sinul marilor imperii care au tinut sub autoritatea lor diversele secte musulmane, cum ar fi Imperiul Otoman, cel Britanic, ori Rusia Tarista. Ce face islamul contemporan si mai diferit, insa, este conflictul intre islam si secularism.

In 2009 Ali A. Allawi a publicat The Crisis of Islamic Civilization ("Criza civilizatiei musulmane"). [Recenzie: www.atimes.com] Fost minstru in guvernele iraquiene post Saddam Hussein, Allawi e profesor de stiinte politice in Statele Unite. Teza fundamentala a cartii lui este ca islamul e incompatibil cu secularismul, mai ales cu secularismul occidental. Dupa retragerea otomanilor, britanicilor si francezilor din coloniile lor din Orientul Mijlociu, populatia bastinasa a fost lasata in voia ei sa-si afle si sa-si construiasca propria forma de guvernamint. Au incercat si secularismul occidental, dar a fost respins peste tot. Unica expectie pare a fi Iordania. Dupa citeva decenii de secularism, iranienii au optat, in 1979, pentru un stat islamist. La fel Egiptul care in anii 50 a avut un guvern secular. In opinia lui Allawi, "primavara" araba a ultimilor ani nu e un preludiu spre secularizare, modernizare ori democratie, ci un capitol in declinul civilizatiei islamice in intreaga lume. Frustratii acestui declin sunt jihadistii care isi exprima frustrarile indreptindu-si furia spre sursele secularismului - Occidentul si manifestarile occidentale seculariste in tarile lor. Islamul va putea supravietui ca civilizatie, zice Allawi, doar daca sfera politica si privata a musulmanilor este contopita intr-una singura, definita si dominata pina in cele mai mici detalii de religia muslmana. Modernismul este o etapa in evolutia societatii care, zice el, va inghiti islamul. Modernismul global, valorile lui, atit sociale, morale, economice, cit si politice, nu sunt definite de islam ci de forte seculare care sunt in conflict cu el. Spre deosebire de crestinism, adauga Allawi, islamul respinge co-existenta ori separarea religiei de stat. Cele doua se cer a fi una. Religia musulmana cere sa fie recunoscuta ca fiind suprema si indreptarul vietii tuturor. In islam compromisul intre culturi, religii, ori civilizatii este imposibil si neingaduit.

In final, adauga Allawi, islamul nu poate for reformat. Aici, occidentul a facut o mare gafa. Tarile occidentale au gandit ca instituirea de structuri democratice in Iraq, de exemplu, dupa asasinarea lui Saddam Hussein, ar fi putut catapulta Iraqul si alta tari musulmane in modernism. S-au inselat. In gandirea musulmana individul nu exista. Daca structurile occidentale sunt fondate pentru a proteja individul si demnitatea lui, in islam notiunea de individ ori drepturi individuale nu exista. In islam politica e teologie si teologia e politica. Nu exista separare intre cele dou sfere. Notiunea individului ca posesor al unei vointe libere, a liberului arbitru, existenta in crestinism, nu exista in islam. In acest sens, islamul este totalitar. Statul este incarnarea vointei lui Allah peste individ si colectivitate. Cum se va incheia conflictul dintre islam si secularism? E greu de prezis, dar Allawi inclina sa creada ca, spre deosebire de crestinism, in islam, secularismul are o provocare cu mult mai mare, poate chiar insurmontabila.

Suicidul Occidentului

 Cu toate ca slovele deja sunt scrise pe peretii lui, Occidentul refuza sa ia in serios provocarea islamista. Continua sa ignore ca islamul este o religie a violentei. Se insala crezind, naiv adaugam noi, in multiculturalism. Islamistii nu cred in integrare nici in multiculturalism. Loialitatea lor nu este de partea statului laic francez, nu ii impresioneaza laicismul iluministilor francezi, si nu sunt in primul rind cetateni ai tarilor in care locuiesc. Loialitatea lor este fata de califatul lor nevazut al mintii, ideea care ii face sa traga nadajde si ii uneste. Tanjesc sa aibe mini-califatele lor in metropolele europene in care sunt multi, in care sa traiasca dupa legile lor musulmane. Corectitudinea politica ii impiedica pe occidentali sa ridice baricade de protectie impotriva islamismului. Oricit de atroce ar fi incidentele islamiste, occidentalii par a nu lua aminte si continua sa primeasca cu bratele deschise pe inchinatorii lui Mohamed fara discernamint si fara a considera consecintele. Ne spun ca "majoritatea" musulmanilor sunt moderati si toleranti. Nu tocmai, dupa datele statistice date mai sus. Moderati multi dintre ei ori fi, dar daca 3% dintre ei sunt teroristi, terorismul islamist va ramane o problema majora pentru occidentali. Americanii, de exemplu, au luat cunostinta luni, cu oroare, in urma datelor statistice facute public de Departamentul de Stat, ca din 2011 cind a izbucnit razboiul civil in Siria, in tara lor au fost primiti 2.184 de refugiati sirieni dintre care doar 53 de crestini. Conform recensamintelor demografice siriene, 10% din populatia Siriei sunt crestini. Nici un grup religios ori social din Siria nu e mai persecutat si cu un merit mai mare de a fi acceptati in Occident ca refugiati decit crestinii sirieni. Politica americana si, mai ales, cea europeana,  nu poate fi numita nimic altceva decid suicid. Iar Romania, ale carei clase politice pregateste constructia celei mai mari moschei din Europa la Bucuresti, nu poate fi numita decit la fel de obtuza si in intregime lipsita de viziune.
Material furnizat de catre Alianta Familiilor din Romania

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.