Conform
statisticii publicate în septembrie de American Family Survey arată că o
neașteptată minoritate de doar 36%, sunt părinții care cred că bisericile se
ocupă bine de fiii lor. Acest rezultat este aproape egal cu cei 33% dintre
părinții care spun același lucru despre sistemul de justiție penală. O altă
minoritate de părinți crede că bisericile se ocupă bine de fetele lor, însă
procentajul este cu doar 5% mai mare – 41%.
Fiicele
au fost, de asemenea, prezentate ca fiind mult mai ajutate de către oricare
altă instituție evidențiată în sondaj, inclusiv de sistemul educațional și de
anturaj. Singurele excepții au fost sporturile și alte cluburi, despre care
aproximativ 42% dintre părinții albi cred că îi formează mai bine pe fiii lor,
comparativ cu 37% care spun același lucru despre fiicele lor.
Cel
mai recent sondaj al American Family Survey a fost realizat între 3 și 14 iulie
într-un parteneriat între Deseret News și Brigham Young University’s Center for
the Study of Elections and Democracy. Studiul a explorat mai multe domenii ale
vieții de familie, inclusiv relațiile, economia, politica, sănătatea și
cultura. Cercetarea de piață și analiza de date ale firmei YouGov a intervievat
3.251 de oameni, din care a fost ales un eșantion de 3.000, pentru a produce un
set final de date care reflectă un cadru de eșantionare bazat pe sex, vârstă,
rasă și educație.
Rezultate surprinzătoare
Jeremy
C. Pope, co-director al Center for the Study of Elections and Democracy și unul
dintre investigatorii principali ai anchetei, a declarat pentru The Christian
Post că a fost deosebit de surprins de cât de slab au evaluat părinții biserica
în slujirea copiilor lor, în special a băieților.
„Prima
mea reacție la aceste date ale instituțiilor a fost de uimire, constatând că
bisericile nu s-au descurcat atât de bine. Nu m-am gândit la acest lucru mai
profund până acum, dar m-am așteptat ca bisericile să se descurce mai bine de
atât”, a spus el.
„Nu
m-a surprins faptul că sistemul de justiție penală este scăzut, dar, ca să fiu
sincer, bisericile sunt cam la același nivel cu sistemul de justiție penală și
asta m-a surprins. În anii următori, dorim să urmărim acest lucru pentru că
provoacă o stare de nemulțumire în modul în care bisericile, în special, îi
formează pe băieți.”
Pope,
care este tată a trei fete, a declarat că a fost, de asemenea, uimit de datele
care arată că aproape toate instituțiile au problema asta și crede că impulsul
spre egalitatea de gen ar putea „să ne facă orbi față de problemele pe care le
au băieții”.
„Este
neașteptat pentru mine faptul că fetele par să fie formate mai bine de către
aproape toate instituțiile, cu excepția celor de sport sau alte cluburi și
este, de asemenea, suprinzător că anturajul, pe care nu l-ai crede chiar așa de
grozav, depășește dramatic gradul de mulțumire față de biserici, în privința
modului în care se formează copiii lor”, a menționat el.
„Cred
că standardele egalității de gen ne pot face orbi la problemele cu băieții și
la situațiile cu care se confruntă ei, pe care publicul le cunoaște, dar este,
uneori, reticent în a deschide subiectul, pentru că nimeni nu vrea să
favorizeze băieții în detrimentul fetelor.”
Pope a
mai spus că, potrivit datelor, acest lucru duce la o îngrijorare din ce în ce
mai mare cu privire la bună-starea băieților și nu consideră îngrijorarea
deplasată.
„Am
trei fiice. Nu-mi fac multe griji pentru ele. Sunt
tinere femei deosebite”, a spus el.
„Ceea
ce scoate în evidență acest sondaj, în acest an, privind genul este faptul că
văd din ce în ce mai multe semne care arată că societatea este îngrijorată de
băieți. Am sentimentul că această îngrijorare nu este deplasată. Cred că ar
trebui să fim îngrijorați de cum sunt băieții noștri, de perspectivele lor în
viață. Și probabil mai înseamnă că părinții și, poate, mai mult ca societate
[trebuie să ne gândim] la ceea ce trebuie să facem pentru a crea un mediu mai
ospitalier pentru ei, care să le vină în ajutor, să vedem ce fel de abilități
au nevoie să dobândească? Ce fel de așteptări ar trebui să le stabilim, pentru
că mi se pare că există un fel de nemulțumire față de modul în care fiii noștri
se dezvoltă ca societate.”
Cea
mai mare diferență a modului în care părinții cred că instituțiile îi formează
pe fiii și fiicelor lor a fost găsită în sistemul de învățământ, unde 63%
dintre părinți au spus că fiicele lor au fost formate bine, însă doar 55% au
spus același lucru despre fiii lor.
Un mic
experiment
Pope
și colegii lui au menționat în raportul lor privind sondajul că pentru a
evalua, în general, îngrijorarea față de băieți și fete în rândul celor care au
răspuns, au efectuat un experiment în care unii au fost întrebați doar despre
grijile lor față de fete, în timp ce alții au fost întrebați despre băieți. Un
alt grup de persoane a fost întrebat, atât despre băieți, cât și despre fete.
Părinții
cărora li s-a cerut să se gândească doar la neliniștile lor legate de fete
și-au exprimat îngrijorarea în doar 30% din cazuri. Grupul întrebat, atât
despre fete, cât și despre băieți și-a exprimat îngrijorarea aproape la fel -
35% pentru fete și 36% pentru băieți.
Când
persoanele au fost întrebate doar despre băieți, nivelul de îngrijorare a sărit
la 45%.
„Acest
experiment evidențiază ceva esențial despre societate și este un subiect pe
care intenționăm să-l urmărim în anii următori. Când publicul este întrebat
despre băieți și fete are tendința de a urma o etică a egalității. Ei vor
pretinde că au niveluri similare de îngrijorare cu privire la ambele sexe. Cu
toate acestea, atunci când au fost întrebați despre fete, rata publicului care
prezintă îngrijorări scade puțin, iar atunci când este întrebat de băieți,
procentul celor îngrijorați crește substanțial”, s-a relatat în raportul cu
privire la sondaj.
„Care
este cel mai bun mod de a caracteriza aceste rezultate? Oamenii ascund
îngrijorări atunci când sunt întrebați despre băieți sau fete? Ne îndoim de
asta. Presupunerea noastră ar fi că fiecare dintre răspunsuri este autentic și
că oamenii au în ei niște îngrijorări ascunse în privința băieților care ies la
iveală atunci când întrebarea este pusă într-un mod ușor diferit. Există,
probabil, mai multă îngrijorare cu privire la băieții și tinerii din societatea
noastră actuală, dar aceasta poate fi mascată de normele egalității de gen”, a
adăugat raportul.
„Acuratețe
absolută”
Într-un
interviu pentru CP, Michael Gurian, un filozof social, terapeut pentru familii
și consultant pentru corporații a numit constatările AFS ca având o „acuratețe
absolută”.
Gurian
este co-fondatorul Institutului Gorian care are în vedere instruirea
profesioniștilor care se ocupă de aspecte ale dezvoltării în copilărie. El
este, de asemenea, autorul a 32 de cărți, inclusiv The Wonder of Boys: What
Parents, Mentors and Educators Can Do to Shape Boys into Exceptional Men și The
Purpose of Boys: Helping Our Sons Find Meaning, Significance, and Direction in
Their Lives.
Ca
filozof social, Gurian a inițiat efoturile de a aduce neurobiologia și
cercetările asupra creierului în case, școli, corporații și în politicile
publice. Aceasta a furnizat informații cu privire la nevoile educaționale ale
băieților și fetelor către Casa Albă și a informat membrii celui de-al 114-lea
Congres în privința crizei băieților din America.
„Ne-am
întâlnit cu lucrul acesta de mai bine de 30 de ani. Aceste constatări sunt
absolut exacte și ar confirma ceea ce am analizat câțiva dintre noi, de zeci de
ani”, a spus Gurian.
El a
explicat că sistemele din instituții, precum școlile și bisericile, reflectă
influența copleșitoare a femeilor care le populează.
„Aceste
sisteme sunt create mai mult pentru creierul femeilor, în mai multe moduri.
Unul dintre ele este că, într-o mare măsură, bărbații sunt depășiți numeric de
femei. Femeilor sunt persoane deosebite, însă gândesc ca femeile”, a spus
Gurian, menționând că formarea pe care a făcut-o, în plus, institutul lui a
contribuit la abordarea acestor diferențe atât în școli, cât și în biserici.
„Ele
(profesorii de sex feminin) intră în sisteme, fără pregătire și au așteptări în
privința comportamentului băieților. Când vă referiți și la băieții de culoare,
băieți cu tenul negru și maro, atunci vorbim de un set diferit de date; ...
statisticile stau chiar mai rău față de băieții albi. Chiar și atunci când nu
mai ai în vedere rasa și [îi privești] doar ca băieți este la fel de trist”, a
explicat el.
„Nu că
ar avea intenții rele, ci ele sunt doar femei care gândesc ca femeile și predau
conform unor așteptări academice comportamentale și chiar spirituale ale
femeilor, deci, cumva, este treptat, pentru că se întâmplă de decenii. Desigur,
acum 100 de ani, bisericile și școlile aveau cu precădere mai mulți bărbați,
așa că nu am mai fi avut acest argument, dar este vorba de ultimele decenii; a
avut loc o tranziție”, a afirmat el.
În
timp ce datele AFS reflectă o frustrarea pe care părinții o au cu modul în care
instituțiile nu i-au format bine pe fiii lor, Institutul Gurian a ajuta cu
succes sute de școli, biserici și alte instituții, în privința diferențelor, și
au multe povești de succes pe site-ul lor.
„De
când am început acest program, în urmă cu un an, Școala Oak Hill a remarcat
îmbunătățiri în ceea ce privește realizările academice și cultura școlară, ceea
ce a dus la o eficiență sporită a profesorilor și implicarea elevilor”, a scris
Peter M. Schroeder, director al Oak Hill din Missouri, 2019. „Noi credem că,
fiind desemnați un «Gurian Model School», ne va ajuta să ne menținem avantajul
nostru competitiv față de alte școli din St. Louis ca școală independentă,
catolică. Activitatea noastră cu Institutul Gurian ne-a ajutat să ne adaptăm
modelul, deja influent, de predare pentru a oferi excelență în programul nostru
academic, atât pentru fete, cât și pentru băieți.”
Gurian
a spus, „Pentru acei oameni care spun «ei bine, știm că există această
problemă, dar nu se întâmplă nimic», ceea ce am spus mereu este că există
organizații care rezolvă această problemă. Școlile care folosesc cadrul de
cercetare al Institutului Gurian au rezolvat această situație. Nu
mai au aceste probleme. Deci este foarte important să spunem oamenilor că
există soluții. Și dacă se simt paralizați, nu trebuie să se simtă paralizați.”
Bisericile
de gen neutru
David
Murrow, care a început „Biserica pentru bărbați”, o organizație care ajută
congregațiile să se conecteze din nou cu bărbații și băieții, în același timp,
în 2005, el a lansat cartea: Why Men Hate Going to Church [De ce urăsc bărbații
să meargă la biserică?], iar cheia pentru a ajuta bisericile să răspundă mai
bine la nevoile băieților și a bărbaților ar putea sta în crearea mai multor
biserici de gen neutru.
„Aud
tot timpul povești de la biserici care cumpără 10, 15 copii ale cărții pentru
bătrânii și conducătorii lor și există o mulțime de biserici care implementează
o abordare mai masculină, lucruri mai specifice pentru băieții tineri. Cred că
unul dintre secretele creșterii bisericilor foarte mari a fost capacitatea lor
de a neutraliza spațiile de cult și de a crea un mediu în care bărbații intră
și simt că aici este ceva pentru ei și nu doar ceva pentru bunica lor”, a
declarat Murrow pentru CP.
„Biserica
tipică din America este de aproximativ 80 până la 90 de persoane. Este ceea ce
eu numesc o biserică a bunicii. Sunt mulți membri mai în vârstă, iar doamnele
bisericii decorează sanctuarul cu pânze, flori și panglici și dantele, iar
sălile școlii duminicale arată ca o clasă de grădiniță”, a explicat el.
„Au
coli de lucru manual și materiale textile. Ele creează un spațiu foarte feminin
și se vorbește mult despre hrană și relații. Și,
apoi, oportunitățile de slujire, oportunitățile de voluntariat, de obicei,
gravitează în jurul rolurilor de sex feminin - grija pentru bolnavi, pregătirea
meselor de ajutoare.
„Întreaga
întreprindere este orientată spre o femeie de vârstă mijlocie sau mai în
vârstă, cu un cuib gol, care vrea să-și petreacă timpul cu copiii. Așa că
bărbații, în special tinerii, vin în acele biserici mici de familie și văd
decorul, văd oportunitățile și nu găsesc nimic pentru ei înșiși. Unul dintre
lucrurile pe care bisericile foarte mari le-a făcut este că s-au concentrat
intenționat asupra tinerilor și, în special, asupra bărbații din familii
tinere”, a spus Murrow.
Murrow
a spus că două biserici foarte mari au făcut o treabă bună în vederea
schimbării abordări pentru bărbați – biserica lui Rick Warren Saddleback din
Lake Forest, California și biserica Community Willow Creek din South
Barrington, Illinois, fondată de Bill Hybels.
Potrivit
surselor, Warren și-a proiectat biserica pe baza propriului sondaj din ușă în
ușă pe un eșantion de 500 de locatari. El a constatat că publicul lui țintă a
fost „Saddleback Sam”, prototipul omnului plin de zel, care crede în Dumnezeu,
dar care nu a participat la biserică din copilărie. „Sams” i-au spus că nu au
de gând să meargă la biserică, pentru că predicile au fost plictisitoare,
oamenii au fost distanți, se vorbea numai despre îngrijirea copilului și
pastorii au fost prea interesați de bani.
„Aveau
un enoriaș imaginar pe nume Saddleback Sam. Ei s-au dus direct la aceste
persoane. El a fost cel care a reprezentat toate valorile din California de Sud
– un tip care n-are niciodată timp și este îngropat în datorii. Dumnezeu
este OK, dar ei nu sunt interesați de biserică sau religie”, a spus Murrow.
Ținta
lui Willow Creek a fost un „enoriaș imaginar pe nume Unchurched Harry”, a spus
Murrow.
„S-au
hotărât să urmărească acest prototip pentru că și-au dat seama de ceva. Când
atragi bărbatul familiei, ai tendința să-i atragi și pe ceilalți din familie.
Așa că nu și-au făcut bisericile macho, nu și-au transformat biserica într-un
raliu de camioane sau ceva de genul acesta. Tot ce trebuiau să facă era să
elimine indiciile care le spuneau bărbaților că ar fi ceva pentru soția și
copiii lui, și să-i implice cu adevărat pe bărbați, la un nivel mai profund”, a
spus el. „Și apoi creșterea a venit de la sine și acesta a fost, într-adevăr,
secretul bisericilor mari. Este capacitatea lor de a atrage și de păstra
bărbații, iar în acest proces păstrează întreaga familie.”
Din
cele aproximativ 344.894 de biserici din Statele Unite, doar aproximativ 1.750
dintre ele sunt clasificate ca biserici foarte mari cu 2.000 de membri sau mai
mulți.
Murrow
a spus că propria lui biserică din Alaska, cu aproximativ 15 ani în urmă, a
scăpat de modelul vechi de școală duminicală și a lansat-o ca Adventure Land,
într-o abordare care implică mai multă mișcare cu lideri de sex masculin pentru
băieți și învățătoare care s-au ocupat de fete, și au avut un mare succes.
„Acest
model a avut mare succes în a ajunge la tineri. Tragedia vine atunci când ne
mutăm în gimnaziu și în lucrarea cu cei din liceu”, a spus el, care implică
multe cântece de laudă care nu sunt pe placul băieților.
Puterea
taților
Asemenea
cercetărilor făcute de The Demographic Characteristics of the Linguistic and
Religious Groups, în Elveția, care au analizat rezultatele unui studiu din 1994
asupra practicilor religioase elvețiene, Murrow a susținut, de asemenea, că cea
mai eficientă modalitate pentru părinți de a îndruma viața spirituală a
copiilor lor este prin mărturia lor personală. Și studiul a subliniat influența
incomparabilă a unui tată de a transmite credința generației următoare.
În
acest studiu, din familiile în care niciunul dintre părinți nu a participat la
biserică, doar 4% dintre copiii lor au ajuns să meargă la biserică în mod
regulat. Aproximativ 15% au devenit participanți ocazionali, în timp ce mai
mult de 80% nu au participat deloc.
În
cazul în care a participat doar mama, din familie, la serviciul bisericii și
tatăl nu, aproximativ 2% au mers la biserică în mod regulat, 37% au participat
în mod neregulat și 61% deloc. Când ambii părinți frecventau biserica în mod
regulat, 33% dintre copiii lor au mers în mod regulat, 41% ocazional și 26% nu
au participat deloc.
În
casele în care tatăl a frecventat regulat biserica, iar prezența mamei a fost
neregulată, studiul a constatat că 38% dintre copii au mers în mod regulat la
biserică, 44% au participat neregulat și 18% nu au participat deloc.
Rezultatele au arătat că tații care frecventează biserica influențează mai
puternic prezența fidelă a copiilor la biserică.
„N-o
putem compara cu nimic. Putem avea toate grupurile de tineri, taberele lor, ...
închinare extravagantă și toate aceste lucruri ajută”, a spus Murrow. „Dar
singurul lucru care cântărește mai presus de toți ceilalți factori în decizia
unui copil de a-L urma pe Hristos ca tânăr adult, este exemplul tatăl său de
a-L urma pe Hristos. Acesta ar fi cel mai eficient lucru pe care l-ar putea
face o biserică - să-i pregătească pe tați să fie mărturia copiilor lor.”
El i-a
îndemnat pe credincioșii care sunt îngrijorați de modul în care biserica lor
își pregătește fiii să încerce să-și angajeze conducătorii sub îndrumarea Duhului
Sfânt, întrucât discuțiile despre aceste probleme pot fi delicate.
Efectuarea
unei schimbări culturale pentru a-i ajuta pe băieți
Tim
Wright, pastorul Community of Grace Lutheran Church din Peoria, Arizona, cel
care a scris Searching for Tom Sawyer, împreună cu Gurian a creat un rit de
inițiere pentru băieți, numit Following Jesus: Heroic Quest for Boys, a spus că
a fost inspirat să devină un susținător al băieților datorită cărții lui
Murrow, Why Men Hate Going to Church.
„Am
citit cartea și am fost atât de provocat, încât l-am invitat pe David să
vorbească în Arizona”, a spus el pentru CP.
„A
vorbit opt minute timp în care ținea niște ouă în mână. Și predica lui era
despre băieți și deconectarea băieților de credință. Și continua să lase ouăle
să cadă și a spus «în cele opt minute în care am vorbit, aceste ouă au
reprezentat numărul de băieți care au părăsit biserica». Așa că am făcut niște
cercetări rapide și un lucru mi-a atras atenția. Am constatat că statistica
este undeva între 70 și 90% din toți băieții care părăsesc biserica creștină în
adolescență și la 20 de ani, iar cei mai mulți nu se vor mai întoarce”, a spus
el.
În
cele din urmă a aflat despre Gurian și despre felul în care folosește
cercetările asupra creierului pentru a vorbi despre băieți și fete și despre
modul în care ei învață.
„L-am
angajat ca un consultant și am devenit prieteni atât de buni încât ne-am
depășit relația de consultanță și am devenit parteneri în crearea de diferite
produse pentru oameni”, a explicat el.
El a
susținut că societatea trebuie să înceteze să funcționeze pe baza ideii că
fetele ar fi încă în urmă din punct de vedere educațional. Deși acest lucru a
fost valabil în urmă cu zeci de ani, a spus Wright, acest lucru nu mai este
valabil azi.
„În
1960, putem recunoaște că, din punct de vedere educațional, fetele noastre erau
în urma băieților, în parte din cauza mișcării feministe, dar și pentru că ne
uitam la aceste experiențe diferite cu fiicele noastre și le vedem în urmă.
Toată țara, metaforic vorbind, s-a adunat și a spus «trebuie să luptăm pentru
fetele noastre și să le ajutăm să recupereze educațional». Guvernul federal de
la acea vreme a dedicat 100 de milioane de dolari pentru a le ajuta pe fetele
noastre să fie prindă din urmă”, a explicat el.
„Și
iată rezultatul. Vestea cea mare - am crescut o fiică, am două nepoate; Sunt
total pro-fete și aș vrea ca acest lucru să fie clar, și Michael a avut două
fiice – este că în 1982, fetele nu numai că au prins băieții din urmă, dar
chiar i-au depășit. Iar acum, în 2020, băieții noștri sunt în urmă și sunt
semnificativ în spatele fetelor noastre în fiecare domeniu al educației, de la
etapa preșcolară până la liceu”, cu excepția, probabil, a STEM, a remarcat
Wright.
„Problema
este că noi încă gândim cultural, am rămas în mentalittea că fetele noastre
sunt în urmă ... că și atunci când i-au ajuns și i-au depășit pe băieți, tot
mai trăiam în vechea poveste că fetele noastre sunt în urmă, iar băieții noștri
sunt OK. Și din cauza asta, avem tendința să nu-i observăm pe băieți. Devin
invizibili”, a spus el.
„Provocarea
în ceea ce privește susținerea băieților este că încă mai credem că băieții se
descurcă bine, deși nu este așa. Ei sunt drastic de în urmă, nu doar în
educație, ci rămân în urmă și emoțional. De asemenea, și din punct de vedere
economic. În aproape fiecare domeniu al vieții, băieții și bărbații o duc tot
mai rău”, a adăugat Wright.
Având
în vedere modul în care fetele și băieții sunt formați de către instituțiile
din cercetarea AFS, Wright a spus că el crede că este vorba de această
deconectare care, de exemplu, devine cauza familiilor de a situa cluburile
sportive ca instituții mai bune pentru băieți decât bisericile.
„Am
urmat mai mult creierul feminin decât creierul masculin în bisericile noastre,
în școlile noastre și de aceea, sportul este catalagot atât de bine. Și
într-adevăr, sportul a devenit noua religie pentru bărbați și băieți. Văd asta
în familia mea cu fiul meu și copiii lui. Ei sunt mult mai implicați în sport
decât în biserică, pentru că sportul înseamnă mișcare, este munca în echipă de
multe ori, dar implică, de asemenea, și șlefuirea caracterelor”, a spus el.
„Nu
este întotdeauna valabil «oh, ești așa de minunat doar pentru că ești minunat»
De fapt, este «hei, a fost un meci bun, dar ai ratat; ai dezamăgit echipa» și
așa se modelează caracterul”, a explicat el.
„Ne
temem de situația asta dintr-un anumit motiv. Și ceea ce se întâmplă acum este
că băieții noștri se îndepărtează de lucruri precum școala sau biserica, și
dacă nu au bărbați buni sau chiar femei bune care să le zidească caracterul și
să-i mustre atunci când nu sunt băieți de caracter, băieții se dau la o parte
sau trec singuri peste asta.”
„Cea
mai mare parte a culturii noastre nu va spune niciodată acest lucru, dar
creascând din ce în ce mai mult într-o lume în care valorile feminine au
devenit repere, băieții și bărbații se simt dați la o parte. Nu ne putem
exprima sentimentele în același mod și dacă vrem să ne articulăm sentimentele,
ele nu sunt sentimentele potrivite.”
Întrebat
ce se va întâmpla dacă bisericile și școlile ar putea ajuta, în mod colectiv,
la schimbarea culturală pentru a-i forma mai bine bărbații și băieții, Murrow a
spus că el crede că ar putea avea un impact imens.
„O
mare parte din disfuncțiile culturii noastre vin din cauza bărbaților care nu
sunt integrați social. Sunt mai mulți bărbați în închisori, bărbații predispuși
să se sinucidă, înclinați să comită crime și asta nu e doar în Statele Unite,
este peste tot în lume. Și asta se întâmplă de mii de ani. Marea întrebare a
fiecărei societăți este felul în care socializăm și valorificăm puterea
bărbaților spre binele social și nu spre haos”, a declarat el pentru CP.
„Vin
cu un fundal în antropologie, astfel încât primul lucru pe care societatea te
învață este, de fapt, scopul de bază al societății, acela de a integra social
bărbații. Deci, dacă am avea o biserică și am avea școli care au avut mai mult
succes în a-i implica pe bărbați, cred că rezultatul ar fi o societate mai
bună, mai iubitoare. Ar fi o societate mai echitabilă și ar fi ... mult mai
puțină suferință în familie, mult mai puțini bărbați care să se piardă”, a spus
el, menționând și că femeile vor putea găsi, de asemenea, bărbați mai potriviți
cu care să se căsătorească.
„Studiu
după studiu arată că atunci când bărbații îmbrățișează religia, în general, ei
tind să fie mai buni și mai atenți. Devin mai puțin înclinați spre a juca la
jocuri de noroc sau a bea în exces. O întreagă serie de comportamente
anti-sociale și negative s-ar prăbuși, atunci când bărbații ar devini imlicați
în biserică, pentru că acesta este motivul sociologic de a crea un mediu în
care bărbații și băieții se simtă bine-veniți. Și simt că e ceva pentru ei și
nu doar ceva pentru femei.”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.