Sfântul
apostol Pavel poruncea din temnița din Roma, celor rămași încă în libertate, să
se bucure dar asta ar însemna că bucuria e un sentiment, o stare ce poate fi
comandată. Bucuria nu e o stare ci un mod de-a
trăi, de a vedea lumea prin lentile ce fac viața, cu toate mârșăviile ei, ca pe
ceva mai mult decât suportabil.
Aseară
am recitit ”Știința voioasă” a lui Nietzsche. El nu a reușit să se bucure de
știința asta niciodată pentru că a ajuns la spitalul de nebuni. O știință
nepusă în practică.
El
spunea că bucuria vine și din forțarea primejdiei invitându-ne să ne facem case
lângă Vezuviu și să ne trimitem corăbiile pe mări necercetate. Are dreptate. Nu
poți fi bucuros la nesfârșit cu viața tolănită într-un fotoliu, având ca singur
ideal o existență de tenie, în așteptarea unei morți glorioase cu cu preoți
mulți și nezgârciți cu laudele.
Și tot
filosoful zicea că poate de aceea nu suntem bucuroși întrucât ne-am înconjurat
de oameni mohorâți și e de ajuns un trist să facă praf o casă cu optimiști.
Bucuria nu-i o boală molipsitoare.
Lipsa
bucuriei a transformat și bisericile în monumentele funerare ale lui Dumnezeu.
Eu nu
vă pot obliga să fiți bucuroși, cum poruncea Pavel, dar vă pot sugera că viața
e frumoasă văzută chiar și printre gratiile lacrimilor.
Speranța e mama bucuriei și de aceea sperați. Doar ancorați în Dumnezeu avem certitudinea că n-o să plutim în derivă pe mările tulburărilor obsesiv-compulsive.
Bucurați-vă
în avans… E felul de a spune altfel ”Mulțumesc”, poate pentru nimic azi, dar
sigur pentru mâine.
Dacă
ai pierdut-o, știi unde o regăsești. Tot Acolo…
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.