După 7 ani de existenţă, cu peste 31 000 de postări, cu peste 50 de milioane de vizualizări (50 025 543 la 29.09.2020), cu peste 55 000 de abonaţi la newsletter-ul zilnic, cu un record de 197.071 accesări într-o singură zi, devenind astfel portalul de ştiri creştine din România cu cea mai rapidă creştere şi cu cele mai multe vizualizări, părăsim platforma Blogger şi:

̶S̶u̶n̶t̶e̶m̶ ̶î̶n̶ ̶c̶o̶n̶s̶t̶r̶u̶c̶ţ̶i̶a̶ ̶u̶n̶u̶i̶ ̶s̶i̶t̶e̶ ̶p̶r̶o̶f̶e̶s̶i̶o̶n̶a̶l̶,̶ ̶a̶d̶a̶p̶t̶a̶t̶ ̶c̶e̶r̶i̶n̶ţ̶e̶l̶o̶r̶ ̶t̶e̶h̶n̶o̶l̶o̶g̶i̶e̶i̶ ̶m̶o̶d̶e̶r̶n̶e̶

̶A̶n̶g̶a̶j̶ă̶m̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶d̶̶̶a̶̶̶c̶̶̶t̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶c̶o̶r̶e̶s̶p̶o̶n̶d̶e̶n̶ţ̶i̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶g̶̶̶i̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶a̶̶̶l̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶d̶i̶n̶ ̶d̶i̶a̶s̶p̶o̶r̶a̶ ̶r̶o̶m̶â̶n̶ă̶

Încheiem parteneriate cu noi publicaţii şi site-uri de media

luni, 24 februarie 2020

Mana de Luni: Robert J. Tamasy 🔴 Puterea incomparabilă a viziunii

Prima mea experiență de condus automobilul fără a avea pe cineva în dreapta mea, a fost una de neuitat pentru mine. Lucram atunci ca muncitor pe aprovizionare, la un magazin de alimente, la distanță de aproximativ 7 kilometri de casa unde locuiam, iar părinții mei au fost de acord ca eu să conduc una dintre mașini.

Am avut parte de niște lecții de condus foarte bune atât din liceu, cât și din partea tatălui meu și a unchiului meu din Texas cu care petrecusem vreo șase săptămâni în vara ce trecuse. Așa că mă simțeam bine pregătit, iar drumul spre magazin a fost unul fără peripeții. Drumul înapoi, însă, a fost altă poveste.

Cam pe la ora 10 p.m. am terminat programul și am ieșit din magazin către mașină. Se lăsase o ceață foarte deasă și nu puteam să văd la mai mult de 3 metri în fața mea. Mi-am zis: „Ei bine, să vedem cum facem acum”. Din fericire, făcusem această rută de la magazin și către magazin de multe ori, atât ca șofer, cât și ca pasager, așa că aproape vizualizam traseul înaintea mea, chiar dacă ceața mă împiedica să văd cea mai mare parte a drumului. Luminile de la faruri păreau că se reflectă înapoi spre mine, iar asta nu mă ajuta deloc.

 Aceasta se întâmpla în zilele în care nimeni nici măcar nu concepuse telefonul, așa că nu puteam să iau legătura cu părinții mei. Mama mea deja ajunsese într-o stare gravă de nervozitate, iar tata se gândea să înceapă o căutare de unul singur, dacă era nevoie. Din fericire, am ajuns acasă cu bine, fără nicio zgârietură pe mașină, deși drumul spre casă a fost cu mai mult de o oră mai lung decât în mod normal.

Împărtășesc această relatare deoarece, câteodată, așa este în viață. Întâmpinăm o criză, fie la locul de muncă, fie în viața personală, și nu putem vedea aproape nimic înainte. „Unde să merg? Este bun acest drum? Oare sunt obstacole în față care nu se văd in cauza `ceții` și care ar putea să mă rănească?”

Totul ajunge să se rezume la viziune – sau la lipsa ei. În contextul afacerilor, mulți antreprenori de succes, dezvoltatori sau lideri au avut parte de realizări mari în mare parte datorită unui factor cheie: au avut o viziune pentru ceea ce voiau să facă și pentru modul cum să ajungă acolo. Și s-au ținut cu tot ce au avut de acea viziune, chiar când drumul a părut încețoșat sau obscur.

În mod asemănător, o echipă de afaceri se dezvoltă atunci când fiecare din echipă aderă la o viziune comună – nu doar pentru prezent, ci și pentru viitor. Poate cunoașteți întâmplarea cu un zidar care, în urmă cu câteva secole, a fost întrebat ce lucrează. În timp ce colegii lui au dat răspunsuri de genul: „amestec ciment” sau „înalț un zid”, acel zidar a răspuns: „Construiesc o catedrală”. Aceasta este viziunea!

Biblia vorbește mult despre viziune. O traducere a textului din Proverbe 29:18 spune așa: „Acolo unde nu este viziune, oamenii pier.” O altă traducere ar fi: „Când nu este nicio descoperire dumnezeiască, poporul este fără frâu...”

Un lider eficient este acela care înțelege importanța de a avea o viziune pentru o echipă, care să răspundă  la întrebări cum ar fi: „Încotro ne îndreptăm?” „De ce mergem într-acolo?” „Cum ajungem acolo” „Ce vom face când vom ajunge acolo?” Construim doar un zid – sau o catedrală?



Întrebări pentru discuții

1.     Ați trecut vreodată printr-o experiență asemănătoare cu cea descrisă mai sus – să călătoriți prin ceață sau furtună – și drumul să vi se pară aproape imposibil de urmat? Cum a fost?


2.     Dar vorbind despre contextul profesional sau al afacerilor, au fost situații în cariera dumneavoastră, când, fie ca lider, fie ca angajat, nu ați avut o viziune clară care să vă arate încotro să mergeți și de ce să mergeți într-o anumită direcție? Dacă da, cum a fost acea experiență pentru dumneavoastră?


3.     Cum ați descrie sau defini valoarea și importanța viziunii la locul de muncă? Cum se poate ca această viziune să fie comunicată cel mai bine și transpusă în practică?


4.   De asemenea, viziunea este o parte importantă a creșterii și a progresului în sens spiritual. Cum poate o viziune centrată pe Hristos să facă o diferență la locul de muncă și în felul în care interacționați cu cei din jurul dumneavoastră de-a lungul zilei?


NOTĂ: Pentru aprofundarea subiectului, puteți lua în considerare și următoarele texte biblice: 1 Samuel 3:1; Plângerile lui Ieremia 2:9; Daniel 10:2-12; Matei 28:19-20; 1 Corinteni 3:9.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.