După 7 ani de existenţă, cu peste 31 000 de postări, cu peste 50 de milioane de vizualizări (50 025 543 la 29.09.2020), cu peste 55 000 de abonaţi la newsletter-ul zilnic, cu un record de 197.071 accesări într-o singură zi, devenind astfel portalul de ştiri creştine din România cu cea mai rapidă creştere şi cu cele mai multe vizualizări, părăsim platforma Blogger şi:

̶S̶u̶n̶t̶e̶m̶ ̶î̶n̶ ̶c̶o̶n̶s̶t̶r̶u̶c̶ţ̶i̶a̶ ̶u̶n̶u̶i̶ ̶s̶i̶t̶e̶ ̶p̶r̶o̶f̶e̶s̶i̶o̶n̶a̶l̶,̶ ̶a̶d̶a̶p̶t̶a̶t̶ ̶c̶e̶r̶i̶n̶ţ̶e̶l̶o̶r̶ ̶t̶e̶h̶n̶o̶l̶o̶g̶i̶e̶i̶ ̶m̶o̶d̶e̶r̶n̶e̶

̶A̶n̶g̶a̶j̶ă̶m̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶d̶̶̶a̶̶̶c̶̶̶t̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶c̶o̶r̶e̶s̶p̶o̶n̶d̶e̶n̶ţ̶i̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶g̶̶̶i̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶a̶̶̶l̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶d̶i̶n̶ ̶d̶i̶a̶s̶p̶o̶r̶a̶ ̶r̶o̶m̶â̶n̶ă̶

Încheiem parteneriate cu noi publicaţii şi site-uri de media

joi, 5 iulie 2018

Alianța Familiilor din România 🔴 Autoritatea Națională pentru Combaterea Pornografiei

Romania are nevoie de o Autoritate Nationala pentru Combaterea Pornografiei. 
 
Tensiunea ultimelor saptamini dintre Ministerul Educatiei si parintii Romaniei, prilejuita de publicarea Strategiei Nationale de Educatie Parentala (“SNEP”), a adus in prim plan o problema serioasa cu care ne confruntam de mult timp: lipsa acuta de interes a autoritatilor Romaniei pentru protejarea familiei romane si prevenirea declinului ei. Unul din domeniile in care aceasta indiferenta se observa in mod pregnant e pornografia. Periodic scriem despre plaga pornografiei peste tot in lume, dar si despre eforturile care unele tari le fac pentru combaterea efectelor pornografiei in societate si mai ales asupra copiilor.
 
Ca pornografia este un virus care cauta sa ne infecteze pe fiecare dintre noi nu poate fi negat, la fel cum nu poate fi negat faptul ca un procent ridicat sk in crestere al populatiei e dependenta de pornografie. Nici nu poate fi negat faptul ca efectele consumului de pornografie sunt in intregime negative. Practic nu exista nici un studiu care sa confirme ca pornografia are efecte pozitive asupra fiintei umane, relatiilor de cuplul, ori a relatiilor dintre oameni. Dimpotriva. De exemplu, conform unor date statistice care ne-au parvenit pe 12 iunie, in Statele Unite intre o treime si doua treimi din persoanele care abuzeaza sexual copiii sunt minori, adica persoane sub 17 ani. De obicei abuzul sexual al minorilor de alti minori are loc la scoala, in locurile in care copiii nu sunt supraveghiati: toalete, vestiare, bai. Dar el se petrece si in familie. Conform studiilor sociologilor cauza principala a abuzului sexual al minorilor de alti minori e  pornografia. Pornografia afecteaza nu doar comportamentul minorilor dar le si inhiba dezvoltarea armonioasa a sexualitatii si identitatii sexuale. Ea expune minorii la idei deformate privind sexualitatea, rolul ei si modul sanatos si satisfacator in care ea trebuie abordata. Ceea ce copiii vad cauta sa puna in practica. De fapt, expertii sunt de acord ca din toate manifestarile negative ale consumului de pornografie, cea mai rea este abuzul sexual al minorilor impotriva altor minori. Privind acest subiect oferim un studiu britanic din 2010: www.nspcc.org.uk]
 
Unii politicieni responsabili, insa, au demarat diferite actiuni in unele state din Statele Unite pentru combaterea pornografiei. Una dintre ele a fost o rezolutie adoptarea in mai anul acesta de Camera Deputatilor a  statului Missouri. [Text: https://openstates.org/mo/bills/2018/SCR52/] Ea imputa pornografiei perpetuarea unui mediu sexual toxic (“pornography perpetuates a sexually toxic environment”) si cere adoptarea unei politici de educare, prevenire, studii si schimbari politice la nivel de comunitate si societate pentru combaterea pornografiei. (Parlamentarii “hereby recognize pornography as leading to individual and societal harms and recognize the need for education, prevention, research, and policy change at the community and societal level”).
 
STUDIILE  LUI MARY ANNE LAYDEN
 
In anii in care am studiat cu deamantul efectele pornografiei asupra societatii, studiul cel mai detaliat, concis si la punct peste care am dat e acela a lui Mary Anne Layden, Profesor Asistent de Psihologie Clinca in Psihiatrie, de la Universitatea din Pittsburg.  Dr. Mary Anne Layden e si Director al Programului de Traume Sexuale si Psihopatologie al Centrului de Terapie Cognitiva  din cadrul Departamentului de Psihiatrie al Universitatii din Pennsylvania. Cu ani in urma a publicat un referat in care a examinat 48 de studii privind efectele pornografiei, publicate intre 1980 si 2007. Titlul referatului este “Pornography and Violence: A New Look at Research (“Pornografia si violenta: o noua perspectiva in cercetare”) [Textul: www.citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.1.1.367.8990] Am gasit de bun augur sa traducem referatul pentru cititorii nostri. Traducerea a fost facuta de parintele Emil Ember, AFR Baia Mare. Ii multumim. O publicam in doua parti, prima parte astazi si a doua saptamina viitoare.
 
Pornografia si violenta – o noua perspectiva in cercetare
 
Vastul domeniu al studiilor despre pornografie ne descopera ca aceasta actioneaza ca un maestru ideal pentru a da permisiunea sau pentru a declansa multe comportamente negative si atitudini care afecteaza nu doar consumatorii, ci si pe altii, nclusiv straini. Distrugerile provocate de pornografie se vad in barbati, femei si copii, in adultii celibatari sau casatoriti; acestea includ comportamente patologice sau ilegale si unele comportamente care sunt si patologice si ilegale. Pornografia este o oportunitate egala si o toxina letala. 
 
Pornografia este un profesor eficient atat in privinta convingerilor cat si a comportamentelor, oferind, de fapt, conditiile ideale pentru a invata. Poate sa predea nu doar comportamentele sexuale specifice, ci si atitudini generale fata de copii si femei. Anumite reactii sunt innascute sau instinctuale, dar majoritatea convingerilor si manifestarilor noastre comportamentale au fost dobandite prin invatare. Odata ce le-am invatat, aflam si daca este potrivit sa le includem in comportamentul nostru si uneori suntem stimulati sa o facem.  Din mai multe motive, dupa cum vom vedea, pornografia este un maestru eficient in predarea acestor manifestari comportamentale si isi educa ucenicii pentru a le considera acceptabile, stimulandu-i sa le adopte.
 
Factori care influenteaza invatarea
 
Invatam mult mai bine folosindu-ne de imagini decat de cuvinte, pentru ca imaginile contin mai multa informatie intr-o forma mai compacta. Cuvintele sunt percepute ca opinii, in vreme ce imaginile ca fapte, evenimente. Judecam mai mult opiniile in mintea noastra decat evenimentele, pe care le acceptam ca atare, cel mai adesea.
 
In al doilea rand, invatam mai bine daca suntem excitati. Retinem mult mai usor informatia primita in astfel de momente. Excitatia poate surveni din entuziasm, bucurie, teama, dezgust sau tensiune sexuala. si invatatul este si mai eficient daca este incurajat. Un comportament recompensat are toate sansele sa se repete, fata de o manifestare comportamentala care este pedepsita. Excitarea sexuala si orgasmul sunt recompense nemaipomenite. Avem o predispozitie innascuta sa ne bucuram de excitarea sexuala si orgasm, dar trebuie sa invatam unde, cand si cu cine putem trai asemenea experiente. Daca un nou comportament sexual ne produce un orgasm, mai mult ca sigur ca vom dori sa il repetam si il includem in repertoriul nostru sexual. Ne place mult mai mult sa adoptam sau sa respingem unele comportamente in functie de cum sunt ele recompensate sau pedepsite pe pielea altora. Noi invatam mult mai bine cand insusi actul de a invata este premiat. Imaginile, ce prezinta actorii ce arata modele comportamentale pentru care sunt recompensati, iar privitorul este excitat pana la orgasm, sunt foarte bune pentru a sadi convingeri si manifestari comportmentale la un nivel profund. Pornografia ofera toate elementele pentra a fi un maestru ideal: imagini, excitare, incurajare, exemplul altora si recompensarea.
 
O categorie de convingeri poarta numele de „permisiunea de unda verde ” (Beck, 1999). Ni se spune ca putem sa adoptam un comportament si apoi nu mai trebuie sa ne oprim, sa ni-l schimbam sau sa il reducem, ni se spune ca nu mai afecteaza pe nimeni, ca este normal, ca toata lumea l-a adoptat.
 
„Aceasta pare sa fie cea mai insiduoasa influenta: acceptarea atitudinilor (unele evidente, altele mai subtile) exprimate in pornografie. Pornografia altereaza imaginea si dorintele femeilor si copiilor prin descrierile pe care le face si permite barbatilor sa se foloseasca de forta, violenta si acte degradante”  (Marshall (2000) p. 67) indreptate impotriva femeilor si copiilor. Deci pornografia nu doar invata comportamente si convingeri, dar da si permisiunea de a le folosi. Astfel permisiunea de a da unda verde convingerilor devine promotor al eliberarii de convingeri. Pornografia este un profesor ideal. Merge pana acolo incat invata barbatul, care se masturbeaza vazand copii zambind cand fac sex cu adultii sau femei excitate sexual cand sunt batute, violate sau supuse unor tratamente degradante, ca acest comportament este bun si ca il poate aplica fara nicio problema. Deci pornografia poate sa fie un profesor si un declansator de comportamente.      
 
Pornografia este nu numai puternica, ci si cu multe fatete in efectele pe care le produce. Pornografia iti spune ce sa faci, cu cine sa o faci, cand si cat de des sa o faci, ca este ok sa o faci, te stimuleaza sa o faci si apoi te obliga sa o faci acum.
 
De aceea, nu ne surprinde deloc ca multi experti numesc pornografia de pe internet noua forma de cocaina, datorita accesibilitatii sale nonstop, oriunde si oricand, sub pavaza anonimatului.
 
Pornografia invata unele comportamente, care sunt ilegale sau patologice, de exemplu: viol, molestarea copiilor, pedofilia, prostitutia, violenta domestica, hartuirea sexuala, devierile sexuale ca exhibitionismul, voyeurismul sau bestialitatea... Iar altele chiar daca nu sunt ilegale afecteaza, ranesc profund relatiile, sexualitatea si femeile. Efectele acestui mod de a invata afecteaza relationarea, promoveaza violenta, degradarea sexuala si merg pana la autodistrugere.
 
Pornografie si atitudini fata de violenta sexuala
 
Mitul violului reprezinta un set de convingeri potrivit carora femeile sunt vinovate pentru viol, femeilor le place sa fie violate si vor sa fie violate sau sunt prea putin afectate de viol (Check and Malamuth, 1985).
 
Un studiu arata ca barbatii japonezi care au vazut o scena de viol in care femeia este fericita inclina sa creada ca, de fapt, femeilor le place sa fie violate si ii acuza pe nedrept pe barbatii dintr-o alta scena de viol in care femeia manifesta durere (Ohbuchi, K. Ikeda, T. & Takeuchi, G, 1994).
 
Barbatii care au vazut violenta sexuala accepta mult mai usor violenta interpersonala si mitul violului ( Weisz & Earls (1995)). Cresterea acceptabilitatii violentei sexuale este mai mare daca se urmareste pornografie violenta (Allen, et al (1995)). Un efect similar se observa si la barbatii care urmaresc pornografie non-violenta, caci, prin imagini, femeia este redusa la stadiul de obiect, iar scena unui viol ii determina pe participantii la studiu sa afirme ca femeia „a primit ce a cautat” (Millburm, Mather and Conrad, 2000). Chiar si femeile care au fost expuse la pornografie in timpul copilariei sunt mai inclinate sa accepte mitul violului (Corne, Briere & Esses, 1992) .Cele expuse la pornografie recomanda jumatate din pedeapsa pe care o gandesc cele care nu au consumat pornografie. Acesti subiecti par sa fi trivializat violul ca act ilegal ((Zillmann and Bryant (1984)).
 
Intr-un studiu au fost intrebati participantii ce tip de pornografie urmaresc si au fost expusi la consumul de pornografie (Check & Guloien (1989)). Utilizatorii de pornografie inraiti accepta mult mai usor formele de abuz si violenta sexuala precum si mitul violului. Cei care au urmarit pornografie accepta mult mai usor comportamentele sexuale agresive.
 
Aceste studii indica faptul ca daca se consuma pornografie chiar si fara violenta sexuala, se schimba convingerile despre viol si violenta sexuala. Daca femeilor le place sa fie violate sau merita sa fie violate, nu mai este necesara restrictia sexuala sau frustrarea dorintei sexuale. Pornografia violului ii invata pe barbati ca atunci cand o femeie spune nu nu trebuie sa se opreasca. Deci un barbat nu ar trebui sa mai dea atentie rezistentei prin opunere, plansetului, strigatelor femeii, pentru ca, la final, femeia isi doreste asta si se va bucura. Deci barbatul va ajunge la concluzia ca opunerea femeii este o minciuna, este un mijloc pentru a ajunge la orgasm. El poate ajunge sa creada ca rezistenta ei este atragatoare si excitanta sexual. Cu alte cuvinte, pornografia transforma violenta sexuala in ceva sexy (Russell (1993)).

Material furnizat de catre Alianța Familiilor din România

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.