Andre Van Mol este medic de familie în California. Este noul co-președinte al Colegiului American al Medicilor Pediatri, Comitetul pentru sexualitatea adolescentului. Traducere și adaptare după The Public Discourse.
Disforia de gen este o problemă gravă de sănătate mintală. Spre deosebire de aceasta, transgenderismul este un sistem de convingeri care, din ce în ce mai mult, arată ca o religie cultică – un gnosticism modern care neagă realitatea fizică punând în loc percepții înșelătoare –, ce este impusă oamenilor de către stat.
Dezacordul cu politicile pro-LGBT devine repede stigmatizat drept anti-știință. După cum subliniază Jonah Goldberg, acesta este un exemplu de ideologie, care folosește limbajul științei pentru a se camufla.
Se pare că știința reală nu contribuie prea mult la promovarea transsexualilor. Manualul de diagnostic și statistici de tulburări mentale DSM-5 al Asociației Americane de Psihiatrie observă rate de disforie de gen de 70 până la 97% la „bărbații nativi” și de la 50 la 88% la „femeile native”. Manualul Asociației Americane pentru Psihiatrie privind Sexualitatea și Psihologia afirmă că marea majoritatea băieților și a fetelor cu disforie de gen acceptă sexul/cromozomii lor din naștere până la adolescență sau maturitate. Psihologul de la Universitatea din Toronto, Dr. James Cantor, citează trei studii pe scară largă și alte studii mai mici care arată că copiii care se trans-identifică vor depăși această stare în 60-90% din cazuri. Un studiu din 2008 a afirmat că 80 până la 95% dintre copiii pre-puberi cu disforie de gen își vor accepta sexul biologic până la sfârșitul adolescenței.
Ca să spunem limpede, identificarea transgender este ceva care se corectează cel mai adesea. Dar o probabilitate copleșitoare de depășire a situației nu este un caz științific pentru politica de identitate și respectarea obligatorie a cerințelor sale.
Nu pro-știință, ci fără știință
În 2016, Institutele Naționale de Știință din SUA au început recrutarea pentru un studiu de 5,7 milioane de dolari privind minorii transgender, cel mai mare până în prezent. Acesta va fi primul studiu, care va urmări efectele medicale ale întârzierii pubertății, și cel de-al doilea, care va urmări și efectele psihologice ale întârzierii pubertății. Așa cum site-ul Centrului de Excelență pentru Sănătatea Transgender de la UC San Francisco remarcă, „În timp ce din punct de vedere clinic devine din ce în ce mai frecvent, impactul analogilor GnRH [medicamente de blocare a pubertății] administrați tinerilor transgender la pubertate timpurie și sub 12 ani nu a fost publicat”.
Un rezumat al îndrumărilor clinice JAMA din septembrie 2017 privind tratamentul hormonal al disforiei de gen a oferit șase recomandări majore, dintre care trei au încurajat administrarea hormonului (începând cu adolescența) și chirurgie (post tratament cu hormoni), în ciuda faptului că aceste trei recomandări aduceau dovezi „puține” sau „foarte puține”.
În mod evident, emiterea unor recomandări terapeutice majore bazate pe dovezi scăzute până la zero dovezi nu este compatibilă cu bunele practici. Străduindu-se să îngroape constatările contradictorii, Bath Spa University din Marea Britanie a refuzat recent să permită unui cercetător – care este el însuși un psihoterapeut identificat ca homosexuali și membru al Asociației mondiale a profesioniștilor pentru sănătatea persoanelor transgender – să investigheze oamenii care regretau operația de schimbare a sexului, care s-au reîntors la sexul lor din naștere.
Bazându-ne pe datele puține pe care le avem – dintre care multe arată că în practică nu există rezultate pozitive pe termen lung – este imposibil să recomanzi minorilor trecerea la sexul opus, ca fiind bazată pe dovezi sau chiar că ar fi o chestiune sigură. În absența unor rezultate verificabile, ceea ce avem este ideologia stridentă impusă de un tip de totalitarismul soft. Ea nu este pro-știință, ci fără știință.
O soluție fizică la o problemă psihospirituală
Niciun copil nu se simte complet confortabil în pielea sa. Asta face parte din creștere. Astăzi însă, incomoditatea socială poate conduce mult prea ușor tinerii, fete sau băieți, să tragă concluzia că de aia nu se simt ei bine pentru că sunt LGBTQ.
Diagnosticul greșit conduce la un tratament eronat, și tot mai mulți oameni recunosc acest lucru în întreg spectrul politic. Rezistența la impunerea transgenderism-ului apare chiar și la stânga eșichierului politic. Acest site, de exemplu, este condus de oameni care se descriu ca fiind „psihologi, asistenți sociali, medici, eticieni medicali și universitari, care tind să fie de stânga, deschiși și pro-homosexuali, dar care sunt, de asemenea, îngrijorați de tendința actuală de a diagnostica rapid și de a afirma tinerii ca transgender-i”. Ei explică: „Considerăm că intervențiile chirurgicale inutile și / sau tratamentele hormonale, care nu au fost dovedite a fi sigure pe termen lung, reprezintă riscuri semnificative pentru tineri”.
Acest site e un exemplu ce arată tendința crescătoare a scepticismului față de ideologia transgender de către feministele celui „de-al patrulea val”. El prezintă articole ale persoanelor care s-au afirmat drept LGB și/ori s-au identificat drept LGB și ale părinților care sunt sceptici față de „mimarea transgender-ului născut” și sunt preocupați de faptul că minorii sunt forțați la transgenderism.
Deși se prezintă ca o ideologie bazată pe știință și opusă religiei tradiționale, ideologia transgender este ea însăși cvasi-religioasă. Are o asemănare izbitoare cu goeteia, o practică pe care J. Budziszewski o descrie în cartea What We Can’t Not Know, ca fiind „practica antică al cărei scop era să dobândească puterea prin „stricarea” naturii, deconstruindu-și modelele, de-creând creația”.
Robert George de la Princeton explică faptul că ideologia transgender este gnostică în negarea realității fizice în favoarea unei presupuse depășiri a cunoștințelor plus sentimente. În mod similar, în scrisoarea sa către editorul „The Times of London” din 3 august 2017, Rev. N.T. Wright a scris,
„Confuzia cu privire la identitatea de gen este o formă modernă, acum alimentată de internet, a filozofiei antice a gnosticismului. Gnosticul, cel care „știe”, a descoperit secretul a „cine sunt eu cu adevărat”, în spatele aspectului înșelător… Aceasta implică negarea binelui, sau chiar a realității supreme, a lumii naturale. Natura, totuși, are tendința de a lovi înapoi, probabil că victimele, în acest caz, vor fi tinerii vulnerabili și impresionați care, ca adulți confuzi, vor plăti prețul fanteziilor la modă ale bătrânilor lor”.
Psihiatrul Karl Benzio exprimă acest lucru și mai succint: „Transgenderul apare atunci când o persoană cu o problemă psihospirituală caută o soluție fizică”.
Noua noastră religie gnostică de stat
Ideologia transgender este o credință doctrinară, iar guvernul nostru face prozelitism agresiv, la naiba cu clauza de constituire [Clauza de constituire, împreună cu Clauza de liberă exercitare, formează dreptul constituțional la libertatea religiei care este protejat prin Primul Amendament al Constituției Statelor Unite ale Americii, care interzice Guvernului stabilirea unei religii oficiale, n. tr]. La nivel federal, Administrația Obama a decis interzicerea Titlului IX privind discriminarea după sex aplicată transgenderismului ori de câte ori fondurile de la Titlul IX au trecut. Fondurile federale vin cu șiruri federale atașate. Feministele s-au plâns că aceasta este o impunere suplimentară a bărbaților pe domeniul femeilor, însă politica a persistat până când Administrația Trump a anulat-o.
Illinois a făcut mișcarea, vrând să scape de familiile adoptive și de asistenții sociali care nu vor „facilita” transgenderismul. În California, Legea privind sănătatea tinerilor 2016 mandatează ca instrucțiunile pro-LGBT să fie predate în învățământul gimnazial și liceele de stat. Aceasta prevede inspecția parentală cu privire la conținutul educației sexuale și de prevenire HIV și permite studenților să renunțe la aceste ore, fără repercusiuni. Cu toate acestea, spre deosebire de conținutul educației sexuale și HIV, prevederea Legii de renunțare la ore „nu se aplică instrucțiunilor, materialelor, prezentărilor sau programelor în care se discută despre gen, identitate de gen, exprimarea genului, orientarea sexuală”, printre alte conținuturi. De asemenea, legea mandatează ca „Instruirea și materialele trebuie să fie adecvate” pentru „elevii din toate… mediile culturale”, fără a ține cont de multiculturalismul religios. Legea afirmă: „Instrucțiunile și materialele nu pot învăța sau promova o doctrină religioasă”, dar poate că ar trebui să se scrie „orice altă doctrină religioasă”.
Legea nu-i protejează nici pe copiii de la grădinițele din California Rocklin Academy Schools când, fără a informa părinții, în clasă au fost citite două cărți despre transgenderism, iar un coleg de clasă pe care îl știau drept băiat a fost prezentat ca fată. Educatorul și-a apărat decizia menționând că, spre deosebire de materialele de educație sexuală, problemele de identitate de gen nu necesită acordul părintesc. Catehismul transgender este obligatoriu și nu are vârstă de consimțământ.
Acest lucru are loc și în alte țări. În Canada, de exemplu, proiectul de lege 89 din Ontario permite confiscarea de către stat a copiilor ai căror părinți nu sunt de acord cu politicile și ideologia LGBTQI și prevede ca agențiile guvernamentale să interzică cuplurilor de convingere similară să îngrijească sau să adopte copii.
Ni se spune că trebuie să respectăm cerințele insațiabile ale politicii transgender. Orice nereușită este o infracțiune condamnabilă. După cum spune David French, „În credința seculară a stângii iliberale, utilizarea pronumelor a devenit echivalent cu codurile blasfematoare”. Richard John Neuhaus observa, în 1997 (și Matthew Franck îl cita în 2013):
„Cu doctrina mai veche este posibil să nu fii de acord, la fel e când ești în dispută. Dovezile, rațiunea și logica contează, în principiu, cel puțin. Nu contează atât de mult, când vine vorba de noua doctrină. Aici dezacordul este un afront personal intolerabil. Este considerată o negare a celorlalți, a experienței lor despre cine sunt. Este un atac blasfemator asupra celui mai înalt zeu, «IDENTITATEA MEA»”.
„Nu puteți avea o dispută cu un zelot al politicii de identitate, pentru că a-i nega afirmația înseamnă să-i negi personalitatea. Drept răspuns… nu-ți acordă nici un respect. Cauza mai mare de afirmare și confirmare a identității lor scuză totul… astfel legea încetează și este înlocuită de voința de putere.”
Nu este suficient să fii pur și simplu pro-LGBT. Orice eșec de a sărbători suficient revendicările și propunerile LGBT este rapid întâmpinat cu acuzații că ești ostil, bigot, fob sau cuvântul cu „f”: fundamentalist.
Consecințele dezaprobării
Creștinii ortodocși și evreii care își exprimă obiecțiile față de ideologia și practica LGBT sunt acuzați că sunt împotriva drepturilor omului și împotriva egalității. Cunoașterea faptului că astfel de concepte, cum ar fi egalitatea universală umană și drepturile omului, sunt în mod special, la origine, biblice și iudeo-creștine, se pierde în critici, deși asta este afirmată chiar de către filosofi atei proeminenți precum Luc Ferry și Jurgen Habermas. Preceptul fundamental este că toți oamenii sunt creați în imago Dei, sau după chipul lui Dumnezeu. Oamenii au aceeași valoare, deși comportamentele, nu. Adversarii nu sunt văzuți nici subumani, nici ca incarnarea răului, dar merită respect și onoare, chiar și atunci când sunt în total în dezacord cu noi. Aceste opinii sunt în contradicție cu actuala tactică culturală de tip argumentum ad Hitlerium.
Și ce înseamnă libertatea de exprimare și dreptul la a nu fi de acord? Primul Amendament se bazează pe drepturile la libertatea de conștiință și se prăbușește fără ele. Dreptul la a obiecta în mod conștient există tocmai pentru a proteja persoanele care dețin puncte de vedere diferite. Se pare destul de clar – sau cel puțin părea la un moment dat. Dreptul la conștiință nu se mai aplică celor care nu vor fi de acord cu grupul de gândire de tip LGBT. Convingerea că se face rău în numele transgenderismului, în special copiilor, ne va costa. Nu se acceptă nici un fel de divergențe de la linia de partid. Nici o erezie nu poate fi lăsată nepedepsită.
Disforia de gen este o problemă gravă de sănătate mintală, cu o rată enormă de recuperare. Dar transgenderismul este un sistem de credințe care, din ce în ce mai mult, arată ca o religie cultică – un gnosticism modern, ce neagă realitatea fizică pentru percepții înșelătoare – ce e impusă publicului de către stat, încălcându-se clauza de constituire a Primului Amendament. Copiii sunt împinși spre protocoale de tratament, care nu au evidențiat rezultate pe termen lung în ceea ce privește siguranța și eficacitatea. Ideologia transgender este un crez intolerant, iar dogmele sale cer sacrificarea nu numai a drepturilor de conștiință, ci și a îngrijirii cazurilor disperate de copii și adulți disforici.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.