După 7 ani de existenţă, cu peste 31 000 de postări, cu peste 50 de milioane de vizualizări (50 025 543 la 29.09.2020), cu peste 55 000 de abonaţi la newsletter-ul zilnic, cu un record de 197.071 accesări într-o singură zi, devenind astfel portalul de ştiri creştine din România cu cea mai rapidă creştere şi cu cele mai multe vizualizări, părăsim platforma Blogger şi:

̶S̶u̶n̶t̶e̶m̶ ̶î̶n̶ ̶c̶o̶n̶s̶t̶r̶u̶c̶ţ̶i̶a̶ ̶u̶n̶u̶i̶ ̶s̶i̶t̶e̶ ̶p̶r̶o̶f̶e̶s̶i̶o̶n̶a̶l̶,̶ ̶a̶d̶a̶p̶t̶a̶t̶ ̶c̶e̶r̶i̶n̶ţ̶e̶l̶o̶r̶ ̶t̶e̶h̶n̶o̶l̶o̶g̶i̶e̶i̶ ̶m̶o̶d̶e̶r̶n̶e̶

̶A̶n̶g̶a̶j̶ă̶m̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶d̶̶̶a̶̶̶c̶̶̶t̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶c̶o̶r̶e̶s̶p̶o̶n̶d̶e̶n̶ţ̶i̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶g̶̶̶i̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶a̶̶̶l̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶d̶i̶n̶ ̶d̶i̶a̶s̶p̶o̶r̶a̶ ̶r̶o̶m̶â̶n̶ă̶

Încheiem parteneriate cu noi publicaţii şi site-uri de media

miercuri, 11 martie 2015

† Pastor Dr. Viorel Iuga: "Vreau să rămân un dependent de harul, puterea şi înţelepciunea divină" (Interviu)

Domnule Viorel Iuga, Comisia Națională de Propuneri, întrunită în data de 20 ianuarie, la Mediaș, v-a propus pentru funcţia de preşedinte al Uniunii Bisericilor Baptiste din România. La doar câteva zile după această intâlnire, portalul NewsNet Creștin a publicat un articol cu câteva date biografice și detalii despre lucrarea dumneavoastră, furnizate chiar de site-ul dumneavoastră, www.iugaviorel.ro. Sunteţi, așadar pastor la Biserica Baptistă Speranţa din Arad, unul dintre cei mai prolifici autori de carte creștină din România și nu în ultimul rând, conferenţiar la numeroase evenimente organizate în ţară şi în diaspora pe tema familiei sau pentru tineret. Spuneţi-ne, vă rugam, ce altceva consideraţi că ar fi oportun să cunoască opinia publică despre dumneavoastră, din perspectiva de-acum a unui candidat la aceasta înaltă funcţie executivă a Cultului Baptist din România?

Mulţumesc frumos pentru că îmi oferiţi posibilitatea de a spune oamenilor ce gândesc. Voi încerca să răspund la întrebări mai puţin tehnic. Dacă unii dintre cititori vor dori anumite detalii, pot să vă ofer sau să le ofer anumite materiale scrise. Deci, sunt un om obişnuit, am 53 de ani, sunt căsătorit din 1989 cu Didina Eugenia şi suntem binecuvântaţi cu doi copii: Cristian şi Teodora Harina. Îmi place să fiu cunoscut ca un copil al Domnului, iertat prin har, şi un slujitor ce doreşte din inimă să împlinească voia Stăpânului. Ca om, nu am nimic excepţional. Nu am fost niciodată foarte deştept şi nici nu mă pot lăuda cu daruri deosebite. Am primit o chemare specială şi vreau să mi-o împlinesc cu credincioşie şi competenţă. Am fost şi vreau să rămân un dependent de harul, puterea şi înţelepciunea divină. Mulţumesc frumos colegilor care s-au gândit la mine şi mi-au oferit votul. Dacă Domnul va decide să slujesc şi în calitatea aceasta, mă rog Domnului ca împreună cu echipa de slujire să avem parte de realizări care să Îl onoreze pe El. În dreptul meu, sunt conştient că fiecare realizare, mare sau mică, este o dovadă a bunătăţii lui Dumnezeu care continuă să îi folosească pe cei mai slabi, tocmai pentru a fi evidenţiate puterea şi lucrarea Lui.

Nu cunoaștem în mod amănunţit procedurile comisiei mai sus menţionată de a face propuneri pentru Comitetul Executiv al Uniunii Baptiste din România și nu stim nimic nici despre principalele criterii care au stat la baza formulării propunerii ca dumneavoastră să candidaţi pentru funcţia de președinte al Uniunii Baptiste. Din moment ce aţi acceptat această desemnare, presupunem că aveţi definită o viziune care să vă călăuzească pe parcursul întregului mandat, dacă veţi fi ales președinte. Cum puteţi formula, pe scurt, această viziune?

După înţelegerea mea, cred că ar fi mai bine dacă frăţietatea ar decide sub călăuzirea Duhului Sfânt unde doreşte să ajungă în următorii 4 ani şi apoi să îşi aleagă un preşedinte care consideră că o poate duce acolo. Deocamdată, fraţii, probabil şi datorită faptului că atribuţiunile preşedintelui sunt bine precizate în „Statutul de organizare si functionare a Cultului Creştin Baptist”, au lăsat ca cei în cauză să decidă ce vor face. În consecinţă, dacă Dumnezeu va decide prin fraţi să slujesc şi de pe această poziţie, îmi doresc să pot ajuta şi motiva la o slujire biblică în unitate şi colaborare. Uniunea Bisericilor Creştine Baptiste din Romania are mulţi slujitori capabili, slujitori care au realizat multe lucruri frumoase în câmpul lor de slujire. Cred că a sosit momentul să ne unim forţele şi resursele pentru a putea face mai mult, atât pentru ţară, cât şi pentru câmpul de misiune externă. Eu cred că slujirea împreună pe domenii şi proiecte concrete poate revitaliza şi înflăcăra mult lucrarea din biserici. Sumarizând, chemarea mea pentru colegii de slujire şi pentru fraţii şi surorile mele de credinţă este „Să slujim Domului împreună!”

Deși este clar că nu veţi proceda asemenea candidatilor politici, avansând tot felul de promisiuni electorale, spuneti-ne totuși dacă în gândirea dumneavoastră aveţi în vedere și câteva elemente reformatoare care ar fi necesare pentru o mai buna eficienţă a activităţilor Uniunii Baptiste și dacă chiar credeţi că veti găsi calea cea mai sigură pentru implementarea acestora.

          Poate o să surprind, dar cea mai mare promisiune pe care o pot face fraţilor colegi şi bisericilor este să mă aşez la dispoziţia Domnului pentru slujirea aceasta. Principial vorbind, slujba preşedintelui este descrisă suficient de clar în „Statutul de organizare şi funcţionare a Cultului Creştin Baptist” şi eu mă angajez să respect aceste lucruri. Preşedintele, mai mult ca oricare membru al cultului, trebuie să respecte Scriptura, Statutul şi Mărturisirea de credinţă şi deciziile oficiale ale Uniunii. Din punct de vedere practic, noi, baptiştii, nu trebuie să schimbăm lucruri în teologia noastră, ci în practică. După evenimentele din 1989, Uniunea Bisericilor Creştine Baptiste din România a avut preşedinţi capabili, dar datorită solicitărilor pe multe domenii au fost foarte aglomeraţi. Indiferent cât de mult şi-au dorit anumite lucruri, viaţa aglomerată nu le-a permis să facă tot ce şi-au dorit. Pentru a evita cel puţin în parte acest neajuns, am discutat cu biserica să îmi ofere timpul necesar pentru ca slujirea din cadrul Uniunii Baptiste să devină prioritară. Prin bunăvoinţa Domnului, biserica este dispusă să îmi ofere timpul necesar şi s-a exprimat în sensul acesta, oficial, în Adunarea generală. Având mai mult timp şi mai multe mijloace de comunicare, voi încerca împreună cu întreaga echipă de conducere să găsim acele căi prin care putem fi mai aproape de de colegi, de oameni şi mai realişti în planificare. Cred că dacă vom reuşi să fim mai aproape de păstori şi de conducerile bisericilor locale, îi vom putea sluji mai bine, sperând ca cei slujiţi să slujească mai bine biserica, iar biserica păstorită să îşi slujească mai mult semenii. Dacă aş răspunde întrebării cu teremenii folosiţi şi aş vorbi de ceva reformator, nu aş vorbi de ceva nou, ce nu am mai fost, ci de o revenire la ceea ce a fost bun, adică la refocalizarea noastră pe sfinţire, slujire, misiune, dragoste faţă de toţi semenii etc. Dorinţa mea ar fi ca echipa de slujire să îi poată încuraja şi ajuta pe păstori să se ocupe mai mult de turma încredinţată lor, să pună un accent mai mare pe slujirea celor tineri şi să ofere mai multă asistenţă şi păstorire oilor sănătoase. (Acestea se vor putea ocupa atunci de oile mai bolnăvicioase) Găsirea căilor prin care se poate realiza aceasta nu este doar misiunea mea, ci a întregii echipe de slujire. Noi trebuie să ne facem partea şi Domnul va avea grijă să ne bucurăm şi de rezultate.

Atât prin activitatea dumneavoastră de conferenţiar, cât și datorită zecilor de cărţi pe care le-aţi scris, sunteţi nu numai cunoscut, dar și apreciat, iubit chiar, de foarte mulţi tineri și familii tinere din ţară și din diaspora, care depășesc spaţiul confesional. Spuneţi-ne, faptul că aţi slujit și în foarte multe biserici penticostale sau creștine după Evanghelie, poate fi considerat un atu? Sau, altfel spus, în ce măsură credeţi că vă va ajuta această experienţă în exercitarea funcţiei de președinte al Uniunii, dacă veţi fi ales?

         Nu ştiu dacă putem vorbi de un atu sau nu în cazul alegerilor, dar sigur putem vorbi de avantaje în slujire. Întâlnirea mea cu slujitori şi fraţi de credinţă din diferite confesiuni, m-a ajutat să învăţ multe şi despre valori şi despre lucrurile mai puţin importante. Colaborarea ne-a arătat fiecăruia în mod reperat cât de important este să rămânem în Cuvânt şi să slujim împreună pentru binele Împărăţiei. Lucrurile care ne unesc sunt aşa de multe că nu ar trebui neglijate. Fiecare slujitor care colaborează învaţă lucruri ce pot fi aduse şi aplicate în viaţa bisericii locale. Apoi, trebuie să menţionez că am putut face lucrarea aceasta şi datorită domeniului în care am slujit. Viaţa de familie are în mare parte aceleaşi bucurii şi aceleaşi provocări. Ajutarea familiştilor cu Evanghelia nu întâlneşte prea multe bariere confesionale şi nici prea multe diferenţe ce ţin de naţionalitate. Diavolul încearcă să ne lovească pe toţi şi metodele lui sunt repetate în aproape fiecare familie. Rămânând fidel Cuvântului, am fost binecuvântat cu harul de a da învăţătură, dar şi de a fi eu însumi îmbogăţit din experienţa multor familişti. Folosesc ocazia aceasta să le mulţumesc tuturor colegilor care mi-au oferit onoarea împărtăşirii Evangheliei în bisericile pe care le slujesc şi tuturor familiştilor şi tinerilor care m-au ajutat cu mărturisirea experienţelor sau a frământărilor. De asemenea sunt deosebit de bucuros să spun că nicio colaborare în acest domeniu nu ne-a cerut să renunţăm la identitatea noastră.

Urmatoarea noastră întrebare ar fi aceasta: cât de optimist sunteţi că veţi face echipă bună cu ceilalţi pastori care vor fi aleși pentru Comitetul Executiv al Uniunii Baptiste, dat fiind faptul că, așa cum se știe, nici baptiștii nu sunt toţi la fel?

          Prin îndurarea Domnului am peste 30 de ani de slujire, timp în care am colaborat cu oameni aleşi de alţii, nu de mine. Nu am vrut să îmi folosesc puterea de influenţă nici în alegerile la nivelul bisericii locale şi nici în celelalte. Eu cred că Domnul este Stăpânul lucrării şi El trebuie să îi călăuzească şi pe cei care acceptă slujirea şi pe cei care trebuie să îşi exprime votul. Sunt sigur că şi în anul acesta echipa aleasă de fraţii din ţară va fi formată din oameni competenţi. Este adevărat că baptiştii nu sunt „toţi la fel”, dar nu în primul rând în teologie, ci în aspecte ce ţin de practică. Dacă este gestionat bine, aspectul acesta al diversităţii poate oferi multe avantaje. Când oameni serioşi şi capabili vin împreună cu daruri diferite şi experienţă diversificată, avantajele sunt multe. Aşa cum spuneam deja, problemele nu le văd din diferenţe, deoarece toţi trebuie să ne supunem Cuvântului, ci din măsura timpului pe care îl vom aloca lucrării la nivel de ţară. Indiferent ce cred alţii sau ce se spune, eu cred din toată inima că „votul” final nu va fi al nostru, ci al Domnului. Când Dumnezeu, Stăpânul lucrării, decide să aşeze oameni împreună pentru slujire, îi va şi ajuta să colaboreze înţelept. În consecinţă, speranţa mea pentru o colaborare bună se bazează pe bunătatea şi credincioşia Domnului, dar şi pe seriozitatea şi înţelepciunea colegilor de slujire.

Inevitabil, vă rugăm sa ne spuneţi aici câteva amănunte și despre una dintre cele mai recente activităţi în care v-aţi implicat trup și suflet, și anume misiunea în Cuba. NewsNet Creștin v-a solicitat câteva note de jurnal din Cuba și, cu bucurie mărturisim că în acea perioadă au fost cele mai așteptate și citite articole publicate de noi, semn ca oamenilor le pasă totuși și simt cu misiunea din afara graniţelor ţării noastre. În ce măsură consideraţi că această experienţa recentă vă poate fi de folos și în cadrul aparatului executiv al Uniunii Baptiste, în cazul in care veţi ajunge președinte?

În slujire, fiecare experienţă contează. Cuba a fost o experienţă pozitivă pentru întreaga echipă. Dumnezeu ne-a întărit convingerea că lucrarea este a Lui, că încă se pot face lucruri frumoase şi că aşa cum menţionaţi, oamenii răspund chemării la misiune. Pentru mine, misiunea nu a început şi nu se sfârşeşte cu Cuba. Am fost şi continuăm să fim implicaţi în ţară, în Republica Moldova, în Ucraina, în alte locuri, iar acum şi în Cuba. Eu nu am încercat să deschid uşi pe care nu le-a deschis Domnul, dar nici nu am închis ochii la uşile deschise de El. Când Domnul mi-a făcut o chemare, am încercat să ascult şi să fac ce am putut şi cât mai bine. Pot spune cu bucurie că orice călătorie misionară m-a ajutat la cercetare, la bucurie, la pocăinţă şi la acumularea de idei pentru slujirea de acasă. Slujirea nu este niciodată cu sens unic. Cine slujeşte, în mod inevitabil este slujit de cei pe care i-a ajutat. Cu ajutorul Domnului, aşa voi proceda şi în continuare. Nu voi promova proiecte din ambiţie sau de pe agendă individuală, dar voi promova lucrurile despre care voi avea certitudinea că sunt prinse în planul Domnului pentru noi.

În fine, deși am fi dorit să vă adresăm mai multe întrebări, vă dăm posibilitatea la sfârșitul acestui interviu să răspundeţi la o întrebare pe care nu v-am adresat-o, dar pe care aţi fi dorit să o auziţi din partea noastră. Puteţi să ne spuneti orice, chiar și fără vreo legatură cu candidatura dumneavoastră la funcţia de președinte al Uniunii Baptiste...

       Pentru cele mai multe domenii de slujire, indiferent de confesiunea căreia apraţinem, nu avem nevoie de „funcţii” oficiale, ci de har divin. Rugămintea mea fierbinte, pentru toţi fraţii şi surorile care citesc aceste rânduri este următoarea: „trăiţi mereu şi pretutindeni aşa cum ne cere Salvatorul şi Domnul nostru!” Generaţia în care trăim are nevoie stringentă de o Evanghelie rostită cu claritate, dar şi vizibilă, palpabilă. Să folosim Cuvântul Domnului şi puterea Duhului Sfânt pentru a trăi cum trebuie şi a face ce ni se cere. Noi trebuie să Îl imităm în mesaje şi în trăire pe Domnul Isus Cristos. Dumnezeu ne-a dat harul să trăim într-o generaţie cu mari provocări, dar şi cu multe posibilităţi. Să le folosim înţelept, pentru gloria Domnului nostru şi pentru extinderea Împărăţiei cerurilor. Dacă vom trăi frumos şi vom vorbi adevărurile divine, ne vom ajuta preşedinţii, păstorii şi semenii, dar mai mult ca orice, Îi vom produce multă bucurie Mântuitorului nostru drag. În final, aceasta trebuie să fie raţiunea existenţei noastre şi a trăirii zilnice.
Mă rog ca fiecare cititor să aibă parte de ajutor ceresc în înţelegerea Cuvântului şi de putere divină în trăirea Lui. 

În numele cititorilor noștri, vă mulţumim pentru promptitudinea și generozitatea cu care aţi răspuns întrebărilor noastre și pentru că vă declaraţi "un dependent de har", vă dorim și noi să aveţi parte de cât mai mult har!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.