După 7 ani de existenţă, cu peste 31 000 de postări, cu peste 50 de milioane de vizualizări (50 025 543 la 29.09.2020), cu peste 55 000 de abonaţi la newsletter-ul zilnic, cu un record de 197.071 accesări într-o singură zi, devenind astfel portalul de ştiri creştine din România cu cea mai rapidă creştere şi cu cele mai multe vizualizări, părăsim platforma Blogger şi:

̶S̶u̶n̶t̶e̶m̶ ̶î̶n̶ ̶c̶o̶n̶s̶t̶r̶u̶c̶ţ̶i̶a̶ ̶u̶n̶u̶i̶ ̶s̶i̶t̶e̶ ̶p̶r̶o̶f̶e̶s̶i̶o̶n̶a̶l̶,̶ ̶a̶d̶a̶p̶t̶a̶t̶ ̶c̶e̶r̶i̶n̶ţ̶e̶l̶o̶r̶ ̶t̶e̶h̶n̶o̶l̶o̶g̶i̶e̶i̶ ̶m̶o̶d̶e̶r̶n̶e̶

̶A̶n̶g̶a̶j̶ă̶m̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶d̶̶̶a̶̶̶c̶̶̶t̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶c̶o̶r̶e̶s̶p̶o̶n̶d̶e̶n̶ţ̶i̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶g̶̶̶i̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶a̶̶̶l̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶d̶i̶n̶ ̶d̶i̶a̶s̶p̶o̶r̶a̶ ̶r̶o̶m̶â̶n̶ă̶

Încheiem parteneriate cu noi publicaţii şi site-uri de media

joi, 11 octombrie 2018

Un profet ne-a avertizat acum 50 de ani despre ceea ce trăim noi în prezent...


Francis A. Schaeffer (1912-1984) a fost un teolog creștin, filozof și o voce profetică. În timp ce alții încearcă să descifreze scrisul mâinii de pe perete... el deja îl citea clar, cu decade înainte ca acestea să se întâmple.

Citind cuvintele sale astăzi am fost deșteptat brusc, mai ales când vedem în jur așa de mulți lideri bisericești care continuă să doarmă lung și greu. Oare dacă îl vom asculta cu toți acum ne vom alarma sau ne vom deștepta? 

Să luăm în considerare un citat din cartea sa The God Who Is There (Dumnezeul care este acolo), publicată în 1968 (foto copertă alăturat). El scria: ”O mare parte din homosexualitatea modernă este o expresie curentă a negării antitezei. S-a ajuns la acest caz printr-o îndepărtare a distincției dintre bărbat și femeie. Așadar, bărbatul și femeia ca parteneri complementari a luat sfârșit”.

Da, Schaeffer a văzut aceasta acum 50 de ani, la circa un an înainte de Revolta de la Stonewall și ridicarea revoluției militante gay, și cu mult timp înainte de a se împinge pe scenă ”căsătoria” dintre persoanele de același sex.

El adăuga: ”Este un imperativ ca creștinii să realizeze concluziile care sunt trasate ca rezultat al morții absoluturilor”. Oare cât de imperativ trebuie să fie acest semnal ca noi să realizăm astăzi, în timp ce societatea împinge puternic spre a distruge ”binarul de gen” și în timp ce distinctivele bărbat-femeie sunt considerate ca un dușman? Deja în vremea lui Schaeffer exista un liberalism puternic în câteva denominații majore, inclusiv în cadrul UPCUSA (United Presbyterian Church in the United States of America - Biserica Prezbiteriană Unită din Statele Unite ale Americii).

În altă cartea de-a sa publicată în 1970, intitulată The Church at the End of the Twentieth Century (Biserica de la finalul secolului 20, foto copertă alăturat), el a observat că una din problemele ”celor care nu au părăsit denominațiile controlate în mod liberal au fost produse de tendința lor naturală constantă de a se muta în mod constant înapoi în linia de unde să se poată exprima postura finală... Vă puteți imagina că acești bărbați (vorbind despre liderii prezbiterieni de atunci precum Donald G. Barnhouse și alții) au considerat drept victorie faptul de a stagna ordinarea homosexualilor și lesbienelor practicante?

Oare cu câți pași s-au dat înapoi creștinii conservatori din aceste denominații din acel punct? Și cum se face că aceste controverse sunt mai vechi de jumătate de secol și unii dintre noi încă nu suntem angajați într-o astfel de luptă? (Vă rog să notați că trebuie să fi o voce profetică să poți scrie despre ”finalul secolului douăzeci” în anul 1970!)

În altă carte de-a sa, The Great Evangelical Disaster (Marele dezastru evanghelic, foto copertă alăturat), publicată în ultimul an al vieții lui (1984), Schaeffer întreba: ”Ce are viitorul pregătit pentru noi? La ce să ne așteptăm pentru noi, congregațiile noastre, pentru copiii noștri spirituali și fizici în zilele ce vor urma? America se mișcă cu o mare viteză spre o societate și un stat total umanistic. Oare presupunem noi că această tendință ne va lăsa proiectele, viețile și bisericile noastre neatinse?

Din nefericire, mulți au presupus că această tendință spre umanism nu ar afecta ”proiectele, viețile și bisericile noastre”. Acum că suntem deja într-o bătălie cu dumnezeii seculari ai erei prezente, am realizat că a fi complăcuți nu doar că va amenința generația noastră dar și generațiile care vor urma. Oare este prea târziu să influențăm o schimbare pozitivă?

Ba mai mult, în 1984, cu mult înainte ca majoritatea liderilor creștini să ia câtuși de puțin în considerare chestiunile legate de homosexuali și lesbiene, Schaeffer a ridicat o întrebare: ”Când o congregație Ortodox Prezbiteriană din San Francisco poate fi dusă la tribunal pentru încălcarea legii contra discriminării, deoarece a dat afară un membru ce s-a declarat a fi un homosexual practicant, care era și organistul bisericii, oare putem fi surzi încât să nu auzim toate semnalele de avertizare?

În toate scrierile sale, totuși, a existat compasiune, o recunoaștere a universalității zdrobirii umane. Și au existat auto-înjosiri mai degrabă decât auto-justificări.

Vorbind despre ”Subminarea Feministă” (în aceiași carte din 1984), el scria: ”Mai este încă o zonă finală pe care aș dori să o menționez, unde evanghelicii, cu rezultate tragice, s-au acomodat față de duhul acestui veac. Acesta are de a face cu întreaga zonă a căsniciei, a familiei, a moralității sexuale, a feminismului, a homosexualității și a divorțului. Aduc toate acestea laolaltă ca un singur subiect deoarece ele sunt în mod direct relaționate și toate sunt parte a unuia dintre cela mai semnificative aspecte ale existenței umane”.

Oare cuvintele lui lovesc cumva o țintă din inima noastră? Oare evocă ele un geamăt profund din duhul nostru? Pentru mine acestea sunt realități prezente și mi-am pus întrebarea: ”La ce ne stătea mintea?” Dar de fapt ar trebui să spun mai punctat, ”La ce ne gândim acum?

Ascultați la alte cuvinte de-ale lui de acum circa 35 de ani: ”Există unii care se numesc pe ei înșiși evanghelici și apoi afirmă acceptabilitatea homosexualității, ba chiar și idea de 'căsnicie' homosexuală”. Da, acestea au fost scrise în 1984!

Să auzim alte cuvinte mai mușcătoare: ”E greu să ne imaginăm cât de departe au mers lucrurile. Mișcarea evanghelică este profund infiltrată cu duhul lumii veacului de acum atunci când vine vorba de mariaj și moralitatea sexuală”.

Într-adevăr, profund infiltrată.

Acum, citiți aceste propoziții din nou și întrebați-vă ce ar avea Schaeffer de spus dacă ar fi trăit astăzi alături de noi.

Ba mai mult, scoateți-vă Bibliile, stați deoparte cu Dumnezeu și întrebați-L ce spune El astăzi. În mijlocul cuvintelor de dragoste și afirmare, pregătiți-vă să fiți alarmați în centru, chiar în inimile voastre.

Orice ați face, nu loviți butonul de amânare a alarmei. Timpul pentru dormitat a trecut de mult de noi.

Dr. Michael L. Brown - imagine preluată de pe twitter.com
Notă: Materialul de mai sus este o adaptare a unui articol scris de Dr. Michael Brown (www.askdrbrown.org), foto alăturat, în publicația Christian Post, pe 5 octombrie 2018. El este gazda emisiunii radio Line of Fire (Linia de foc) și este autorul a mai multe cărți, ultima sa carte publicată este Donald Trump Is Not My Savior: An Evangelical Leader Speaks His Mind About the Man He Supports As President (Donald Trump nu este Mântuitorul meu: Un lider evanghelic vorbește despre ce are în mintea sa cu privire la omul pe care-l susține ca Președinte). El poate fi urmărit pe Facebook sau Twitter. Dacă citați sau folosiți acest material în altă parte, vă rog să păstrați toate link-urile din el și să oferiți sursa citării, adică acest blog. Mulțumesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.