După 7 ani de existenţă, cu peste 31 000 de postări, cu peste 50 de milioane de vizualizări (50 025 543 la 29.09.2020), cu peste 55 000 de abonaţi la newsletter-ul zilnic, cu un record de 197.071 accesări într-o singură zi, devenind astfel portalul de ştiri creştine din România cu cea mai rapidă creştere şi cu cele mai multe vizualizări, părăsim platforma Blogger şi:

̶S̶u̶n̶t̶e̶m̶ ̶î̶n̶ ̶c̶o̶n̶s̶t̶r̶u̶c̶ţ̶i̶a̶ ̶u̶n̶u̶i̶ ̶s̶i̶t̶e̶ ̶p̶r̶o̶f̶e̶s̶i̶o̶n̶a̶l̶,̶ ̶a̶d̶a̶p̶t̶a̶t̶ ̶c̶e̶r̶i̶n̶ţ̶e̶l̶o̶r̶ ̶t̶e̶h̶n̶o̶l̶o̶g̶i̶e̶i̶ ̶m̶o̶d̶e̶r̶n̶e̶

̶A̶n̶g̶a̶j̶ă̶m̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶d̶̶̶a̶̶̶c̶̶̶t̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶c̶o̶r̶e̶s̶p̶o̶n̶d̶e̶n̶ţ̶i̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶g̶̶̶i̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶a̶̶̶l̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶d̶i̶n̶ ̶d̶i̶a̶s̶p̶o̶r̶a̶ ̶r̶o̶m̶â̶n̶ă̶

Încheiem parteneriate cu noi publicaţii şi site-uri de media

luni, 21 septembrie 2015

Creștinul și emigrația - Interviu cu pastorul Petru Bulica

Cum a influențat fenomenul emigrației din ultimii ani membrii bisericii dvs.?

O parte din membrii bisericii noastre sunt plecați în afara țării, aproximativ 8-10%. Motivele sunt diferite. Cei mai mulți au plecat în străinătate datorită problemelor financiar-economice, o altă parte datorită faptului că au rude acolo și le asigură cel puțin la început anumite condiții, iar o altă parte pentru că au fost neîmpliniți în ceea ce privește vocația lor, și mă refer în mod special la intelectuali. În special tinerii care au terminat facultatea de medicină au plecat pentru că au găsit posturi foarte bune în domeniul lor...

În general, pleacă temporar sau definitiv?

Unii au plecat pe termen lung cu intenția de a se întoarce înapoi. Nu știm dacă intențiile vor fi puse în aplicare. Alții au plecat pe termen scurt. Unii merg pentru 1-2 luni pe an special ca să muncească. Un lucru e cert. Familiile care pleacă pe termen lung au copii care se integrează la școală într-o nouă cultură și va fi foarte greu ca în viitor să se mai întoarcă înapoi într-un nou sistem de învățământ.

Ce impact are emigrația asupra celor care pleacă?

Noi ținem o evidență foarte clară a membrilor plecați în alte țări. Cei care au plecat sunt contactați la anumite intervale de timp. Încercăm să ținem legătura cu ei pentru a avea grijă de ei din punct de vedere pastoral. Nu este posibil cu toți, însă ținem legătura cu marea majoritate. De aceea cunoaștem problemele lor și, atunci când este posibil, îi vizităm. De exemplu, eu mă duc destul de des în Anglia și Suedia. Din punct de vedere financiar le merge mult mai bine decât în România. La început, unii dintre ei au plecat fără familii pentru a sonda terenul. Recomandarea noastră a fost să își ia întreaga familie pentru ca relațiile dintre ei să nu fie afectate. 
A trăi într-o altă cultură nu este foarte ușor. De aceea, românii plecați se confruntă cu foarte multe probleme. De exemplu în ce privește educația copiilor, noi românii avem alte valori. România nu este la fel de secularizată ca și țările din Vest și de aceea copii de români merg la școală și constată aceste diferențe de valori și obiceiuri, se simt marginalizați și sunt ironizați. Atunci când familiile nu pleacă împreună, există posibilitatea apariției problemelor de moralitate. De aceea noi insistăm că dacă au hotărât să plece, să plece împreună, plecarea capului familiei să fie extrem de scurtă, maxim două luni, pentru a sonda terenul.
O altă problemă pe care au au emigranții români este găsirea unei biserici. Eu le recomand tuturor care plănuiesc să plece să se intereseze de existența unei biserici evanghelice sănătoase în zona unde urmează să locuiască. De multe ori am avut cazuri de tineri și familii care înainte de a pleca au venit să mă întrebe dacă nu cunosc biserici în zona unde urmau să se mute. Dacă nu am cunoscut, am dat telefoane și i-am trimis în locuri în care știam că este un mediu spiritual sănătos.
Nu întotdeauna este posibil acest lucru. Foarte mulți dintre membrii bisericii noastre ajung în zone unde nu prea există biserici bune și experimentează un deșert spiritual acolo. De aceea noi transmitem programele noastre și pe internet și avem o audiență mare mai ales dintre cei plecați în străinătate. E un mod prin care ei țin legătura cu casa. Chiar unii dintre cei care erau mai nemulțumiți de biserică în timp ce erau acasă, după un timp de la plecare m-au contactat și mi-au spus: „Frate Petrică, abia acum îmi dau seama ce am avut și ce am pierdut. Mi-e dor de biserică, mi-e dor să vin înapoi!”
În cazul celor care nu au o biserică, recomandarea mea este să găsească un alt grup și să formeze o biserică. De multe ori lucrul acesta este necesar. De exemplu în Londra exista 30 de biserici evanghelice. De obicei se adună în biserici englezești care sunt pe moarte. E un mod pe care Dumnezeu îl folosește poate și pentru a aduce o reînnoire spirituală în aceste țări. Am citit un articol publicat în luna iunie într-o revistă de prestigiu din Marea Britanie, The Spectator, în care scria că 2067 este anul sfârșitului creștinismului în Anglia. În Anglia, săptămânal, numărul creștinilor scade cu 10.000 de persoane. Dacă în 1983, 40% din populație era anglicană, în prezent sunt doar 14%. Creștinismul ar muri mult mai repede fără emigranți. Totuși nu știu daca numărul lor este suficient pentru a susține o mișcare creștină. Pericolul din Anglia nu vine în primul rând din partea islamicilor, ci din partea secularizării și liberalizării bisericii.

Dumnezeu a promis că nu ne vom cerși pâinea. Putem să fim binecuvântați în România? Care ar trebui să fie echilibrul între o viață trăită prin credință și preocuparea pentru cele materiale?

La Ordinea Zilei: Imigranţii şi Europa (21 Septembrie 2015)


Interviu cu 
Conf. Univ. Dr. 
Sebastian Văduva
de la Univ Emanuel Oradea, pe tema:
Imigranţii şi Europa
Rubrică realizată si furnizată de către Ioan Ciobotă

✡ Pelerin în Țara Sfântă – Interviu cu Mihail Manole

Nu știu cum se face, dar nu am avut niciodată visul de a vizita Țara Sfântă. Dar am avut dorința arzătoare de a vizita Anglia și aceasta mi-a fost provocată intens de doamna Body, profesoara de engleză din clasa a 7-a și a 8-a. Cum pe atunci nu vedeam filme decât din acelea făcute în România, China sau URSS, nu puteam decât să-mi imaginez în mintea mea cum trăiau englezii pe insula lor și beau ceai, în fiecare zi la ora cinci, fix. Ani mai târziu, aveam să beau ceai cu englezii și … nu numai la ora cinci!

Am dat însă în viață de oameni care au Țara Sfântă ”în sânge”!
Mie, astfel de oameni, mi se păreau un pic atipici, excentrici chiar. După ce i-am cunoscut, mi-am dat seama că sunt normali, ca și mine, numai că aveau sau au alte pasiuni. Unul dintre ei este Mihail Manole.
În cele ce urmează aveți un interviu cu Mihail, omul care a făcut dintr-o pasiune un business (sau bișniț – cum ziceau unii mai în vârstă).

M-am născut și am crescut într-un sat mic cu 2.000 de locuitori din Basarabia, situat în apropierea râului Nistru. Am fost primul dintre cei cinci copii ai unei familii de religie ortodoxă și am beneficiat de o educație cu caracter creștin. N-am avut un nivel de trai ridicat, ci unul modest, dar ne-am bucurat de o atmosferă familială dominată de liniște, dragoste și pace.

Ai cumva o întâmplare memorabilă din copilărie …?

Despre mersul cu băieții la scăldat a scris și Ion Creangă. Eram aproximativ pe la vârsta de zece ani când băieților din sat le-a venit ideea cu scăldatul. Afară era cald și soare, dar eu nu eram neapărat atras de bălăcitul în apa Nistrului. De dragul lor, m-am dus cu ei. Ajunși acolo ei au sărit imediat în apa rece și strigau către mine să mă arunc și eu. Nu eram prea încântat să mă arunc în apa adâncă a Nistrului, dar sub presiunea lor am făcut-o. Contactul cu apa rece m-a făcut să mă strâng ghem și să mă duc tot mai mult spre fundul apei. Am amețit și gândul că voi muri m-a speriat ”de moarte”. Nu știu cum de mi-am revenit, dar am început să dau din mâini și din picioare, până am ajuns la suprafața apei: eram salvat de la un înec sigur!

Când ai auzit prima dată de Israel?

Despre Israel am auzit pe când copilăream în Basarabia, dar am auzit lucruri urâte, care ulterior am înțeles că nu sunt adevărate. De exemplu, circula zvonul că poporul evreu mănâncă bucatele de Paște cu sânge de om. Când coceau ceva făcut din aluat, puneau în el bucăți de sticlă, după care chemau pe cineva (neevreu) să le frământe aluatul. Evident că cel care frământa aluatul se înțepa și curgea sânge prin aluat. Și așa, auzeam noi copiii că mănâncă evreii bucate cu sânge. Deci, imaginea copilăriei despre poporul evreu nu a fost una atrăgătoare. Mai târziu, mi-am dat seama că aceste zvonuri au fost propagate de către oameni care nu iubeau evreii.

În ce împrejurări s-a aprins pasiunea ta pentru Țara Sfântă?

Cristian Ionescu, Ligia Bodea și Elim Harmony la Biserica Elim Viena


✡ Rabin David Nagy: Despre Yom HaKipurim sau Ziua Ispăşirilor

In legatura cu originea cuvantului kipurim, este pluralul de la kipur, care vine de la kafar, care inseamna “a acoperi” si are sensul de ispasire sau rascumparare in contextul jertfelor/sacrificiilor. Gasim acest termen in Va’Yikra (Lev.) 17;11. Este interesant ca, in traditia evreiasca, de obicei se zice Yom Kipur (Ziua Ispasirii) cu referire la ispasirea unui an de greseli, pacate acumulate sau comise de la ultimul Yom Kipur. In realitate insa, este vorba nu doar de ispasirea pe “un an”, ci de mai multe jertfe pentru mai multe feluri de pacate.

Acest eveniment are loc in ziua a zecea a lunii a saptea (Tishri) si este o zi de smerire si pocainta “obligatorie” conform Torei (Pentateuhul), Va’Yikra (Lev.) 23;27,29,30,32. Este o zi in care trebuie tinuta o adunare sfanta.
Aceasta zi este singura ocazie din intreg anul in care Kohen haGadol (Marele Preot) intra in Kodesh HaKodashim (Sfanta Sfintelor). Pentru aceasta se fac anumite pregatiri preliminare si anume: 1. Se face o curatire / baie rituala, in ebraica mikveh. 2. Se echipeaza un preot de rezerva. 3. Se aduc diferite jertfe. 4. Se pronunta de trei ori Numele divin (a carui pronuntie originala NU se cunoaste in zilele noastre). Numele divin putea fi pronuntat numai de catre Kohen haGadol (Marele Preot). Pronuntia numelui divin NU este “Iehova”. Aceste nume a fost inventat si raspandit in lumea crestina de catre Galatinus, un teolog catolic al Papei din anii 1519/1520. Acest teolog, a amestecat cele patru litere din Numele Divin (YHVH) cu vocalele din ebraicul ELOAH. Deci acest termen nu este nici pronuntia corecta si nici  cea originala a numelui Creatorului, la fel cum nu este nici Iahve sau orice alt derivat. Este foarte incorect si periculos sa ne inchinam Creatorului adresandu-i-ne cu oricare dintre aceste derivate false, pentru ca, ne-am putea trezi ca, ne rugam la alt dumnezeu si nu lui Adonay Elohey Israel (Domnul D-zeul lui Israel).

Se pregatesc doi tapi unul pentru Adonay si unul pentru Azazel, care sunt alesi pe baza unei trageri la sort a doua tablite de aur. Pe o tablita scrie: ” pentru Adonay” si pe cealalta scrie “pentru Azazel”. Azazel se spune ca este combinatia numelor a doi ingeri cazuti  Uza si Azel si ca reprezinta pe “demonul pustiei”, care de fapt este satan insusi. Tapul care a iesit la sort pentru Azazel se trimite cu un preot prin poarta de rasarit a Yerushalayimului, (Ierusalimului) la o distanta de cca 15-20 km. Pe coarnele acestui tap se lega o panglica rosie, ca semn distinctiv, pentru  ca oricine il vedea/intalnea sa nu se atinga de el sau sa-l prinda pentru ca era jertfa pentru Azazel.

In traditia moderna nu se mai aduc jertfe din cauza lipsei Templului din Yerushalayim. In sinagogi, rabinii imbraca un “halat” alb, numit kittel, care aminteste de preotie si sacrificiile de odinioara. Iar iertarea pacatelor in iudaismul mozaic se face pe baza faptelor bune (mitzvot), a caintei si a rugaciunilor. Acest lucru a fost introdus in religia evreiasca de catre Yochanan ben Zakkai, inca din primele secole de dupa distrugerea Templului. Care a ramas scris in scrierile talmudice la capitolul Avot, semnat de Rabi Natan 4:18. Acest principiu a fost introdus pe baza unei interpretari rabinice al versetului 6 din capitolul 6 al cartii profetului Hoshea (Osea).

Beni Fărăgău la Bistriţa


✡ Evenimentul ce ar putea indica venirea unor vremuri dificile


Pentru Israel și poporul evreu, zilele de sărbătoare de anul acesta marchează sfârșitul unui ciclu semnificativ de șapte...
Posted by Alfa Omega Tv on 20 Septembrie 2015

Weekend-ul de Apologetică cu Vlad Crîznic şi Natan Mladin la Biserica Baptistă Speranţa Arad


Conferinţă pentru copii la Biserica Agape Straubing, Germania


Tabăra Someşul Rece 2015 cu Nelu Brie, Adi Mocan şi Grupul Amadeo

Biserica "Sfanta Treime" organizeaza o tabara crestina pentru tineri avand tema "Traind cu integritate". Nu uitati sa va invitati si prietenii! Ne vor conduce in inchinare Grupul Amadeo si vom avea ca invitati speciali pe pastorul Nelu Brie si Adi Mocan!
Tineri Sfanta Treime Bistrita

Iosif Ţon – Escatologia biruitoare sau defetistă (13 Septembrie, 2015)

Vezi și alte resurse în pagina 

Vox Dei Production: Interviu cu pastorul Marius Cimpoaie, profesor de limba și literatura românã

Vezi și pagina 

Vezi și alte interviuri Vox Dei Production: