Curtea Supremă de Justiție a Statelor Unite a decis recent că
homosexualii şi lesbienele au dreptul să se căsătorească între ei. Deciziile
acestui forum juridic au forță de lege şi împotriva lor nu se poate face
recurs. Chiar dacă Bisericile nu sunt obligate să facă astfel
de căsătorii, totuși decizia de a face astfel de căsătorii legale are alte
consecinţe şi homosexualii, prin avocații lor, crează deja probleme de
conștiință pentru mulți pastori.
In Uniunea Europeană, Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) este
organul juridic prin care se vor introduce şi la noi reguli noi şi
restricții în modul de funcționare a libertății religioase. Prin urmare, lupta
pentru drepturile noastre se va da în justiție, în
tribunale. Şi de aceea avem nevoie de juriști pricepuți, care știu să ne apere
drepturile.
Întrebarea mare este cum să ştim noi care sunt metodele prin care ni se
îngustează libertatea şi cum să ne opunem erodării libertăților noastre.
Eu văd o paralelă între ce se întâmplă astăzi şi ce s-a întâmplat cu
drepturile noastre sub comunism. În 1955, s-a cerut conducătorilor de atunci ai
Cultului Baptist să reducă activitățile bisericilor la o adunare sâmbăta seara
şi o alta duminica dimineața. Şi s-a cerut
conducătorilor să spună Bisericilor că ei iau această decizie. Președintele de
atunci, Ioan Dan, a refuzat categoric să semneze o asemenea scrisoare către
Biserici. Imediat, Departamentul Cultelor i-a retras recunoașterea ca
președinte şi s-a cerut Cultului să organizeze un congres şi să aleagă alt președinte, pe
care l-au indicat ei. Acest președinte colaborator a fost practic impus prin
acest congres şi apoi el a scris bisericilor că se reduc serviciile in Biserici
la sâmbăta seara şi duminica dimineața. Majoritatea
Bisericilor au acceptat cu supunere noua „reglementare”, cum a fost ea numită.
Singurul pastor care s-a opus a fost Simion Cure de la Reșița, împreună cu
pastorii din Comunitatea lui. Securitatea l-a urmărit o vreme, până când au găsit „motive” şi au găsit informatorul necesar şi în 1959 i-au făcut lui
Cure proces, la care a fost condamnat la șapte ani de închisoare. A făcut cinci
ani, timp în care a fost pus să lucreze la tăiat stuf în Delta Dunării (a fost
eliberat în amnistia din 1964). Ceilalţi pastori
din Comunitatea Reșița s-au speriat şi… au acceptat reglementarea!
Apoi, tot prin conducerea Uniunii Baptiste s-au introdus următoarele
noi restricții: Să nu mai fie nici un fel de lucrare cu copiii şi cu tineretul;
să nu mai fie botezați decât membri ai familiilor baptiste; să nu se mai facă
evanghelizări; pastorul să nu mai circule pe la alte biserici, ci să predice
numai de la amvonul pentru care a fost autorizat; în comitetul bisericii să fie
aleși numai oameni care au fost aprobați mai dinainte de
inspectorul local de culte.
Dacă un pastor încălca una dintre aceste interdicții, era imediat scos
din funcția de pastor de către conducerea Cultului!
Este clar că aceste interdicții sufocau viaţa bisericilor!
În anul 1973, am primit de la Domnul călăuzirea
să scriu o lucrare despre situația creată şi să chem pastorii la a avea curajul
să respingă toate aceste interdicții, chiar şi cu riscul de a-şi pierde viaţa.
Știam că dacă voi scrie aşa ceva, în primul rând eu voi fi acela care își va pierde viaţa. Cuvântul de la Dumnezeu era însă foarte clar şi în vara
acelui an am scris această lucrare de 40 de pagini (o puteți citi în întregime
în cartea mea „Confruntări” de la pagina 27 la 77).
Voi cita mai jos două fragmente din încheierea acestei lucrări:
„Ceea ce vrem să spunem Bisericilor baptiste din România este că prin
reglementările şi prin instrucțiunile nescrise lansate din 1955 încoace ele au
fost împinse într-o situație neconstituțională, nestatutară şi nebiblică! A
fost mai întâi vina conducătorilor cultului că au acceptat să se impună Bisericilor
principii şi reguli noi, când ei nu aveau nici un drept de a impune ceva
Bisericilor. Este vina pastorilor că au acceptat aceste principii şi este vina
Bisericilor că nu au văzut că rând pe rând li se răpesc
elementele vitale şi esențiale şi că sunt împinse pe o pantă nebiblică, într-o
situație în care au stins Duhul şi în care au renunțat la autoritatea unică şi
exclusivă a lui Isus Cristos asupra vieții lor. Este, deci, vina noastră a
tuturor, şi numai a noastră, că nu ne-am păstrat crezul şi fiinţa nealterate şi
nu am fost în stare să spunem autorităților de stat că noi preferăm să rămânem
ai lui Cristos şi să murim cu El decât să renunțăm la autoritatea Lui şi să o
acceptăm pe aceea a unor oameni.” (Pag.75)
Şi iată încheierea acestei lucrări: