sâmbătă, 28 februarie 2015

Știri creștine: Mapamond creștin (1 martie 2015)

Din sumarul editiei:
  •  Atunci și acum: situația Libiei în confruntarea cu SIIL
  • O moștenire ascunsă: creștinii armeni luptă pentru Israel
  • Muzeul din Washington D.C. care aduce Biblia la viață
  • Secretele longevității dezvăluite printr-un stil de viață
  • Nigeria: nașterea gemenilor privită ca un blestem
  • Biserica Crestina dupa Evanghelie din Horodnicu de Jos, o punte intre trecut, prezent si viitor



Florin Ianovici la Melbourne, Australia

INVITAŢIE

În perioada 1-15 Martie 2015, Biserica Philadelphia Melbourne organizează o serie de evenimente şi servicii de închinare speciale cu ocazia vizitei şi slujirii pastorului Florin Ianovici din Bucureşti, România.

Invităm comunitatea română din Melbourne să participe împreună cu noi la închinare şi părtăşie, la predicarea Evangheliei şi rugaciune specială pentru cei bolnavi, la consiliere spirituală şi întâlniri speciale pentru tineri şi familii, respectiv la un serviciu de botez în apă, când 9 persoane îşi vor declara credinţa si dedicarea lor de a-l urma pe Domnul Christos.

Program:

1-3 Martie (Duminică-Marţi), ora 7:00 pm, Conferinţă tineret
5 Martie (Joi), ora 6:30 pm, Serviciu închinare
6 Martie (Vineri), ora 9:00-12:00, Consiliere spirituală
8 Martie (Duminică), 10:00 am/6:00 pm, Servicii închinare / rugăciune bolnavi
9 Martie (Luni), 6:00 pm, Seară specială familii/ părtăşie
10 Martie (Marţi), 6:00-9:00 pm, Consiliere spirituală
11-13 Martie (Miercuri-Vineri), 6:30 pm, Servicii închinare evanghelistice
15 Martie (Duminică), 9:30 am/6:00 pm, Botez în apă & Primire membri

Vă invităm şi vă aşteptăm cu drag!
Sursa: AICI

† Noua conducere a Comunității Baptiste Timișoara



Noua conducere 
a Comunității Baptiste 
Timișoara: 

  • Președinte - Samy Tuțac; 
  • Secretar - Florin Iosub;
  • Vicepreședinți - Ionel Tuțac, Marius Birgean și Marius Ianc; 
  • Membrii - Viorel Țuț, Liubomir Novacov, Ilie Bledea și Remus Runcan. 

Noutate editorială: “Pregătirea Predicilor Expozitive” - de Ramesh Richard


Alin și Emima Tomofte & Cristi și Emma Repede la Biserica Speranţa Linz


Clinica credinței la Biserica Râul Trezirii Arad


Săptămână de evanghelizare la Biserica Penticostală Golgota Hunedoara


Lansare de carte: Omul și lumea lui - de Paraschiva Pop (reportaj Credo TV)

Florin Ianovici - Ieremia, dragostea adevărului (24.02.2015)

Vezi şi ultimele noutăţi în pagina

Cristian Barbosu – Dumnezeu Creatorul

vineri, 27 februarie 2015

Corul reunit Jubilate la Ploiești

Pastor Samy Tuțac - Biserici echilibrate într-o comunitate echilibrată

Există mai multe tipuri de biserici locale. Există biserici orientate spre exterior. Acestea doresc ca numărul de membrii să crească repede, dar deseori îi trateaza pe noii convertiți la fel cum o mamă trateaza scutecele de unică folosință. Muzica de închinare are un volum mare și predicile sunt deosebit de emoțoinale. Educatia crestină, însă, este neglijată, datorită concentrării doar în evanghelizare. Există biserici orientate spre interior. Acestea sunt aproape în cealaltă extremă. Ele se mândresc și se bucură de faptul că au o doctrină corectă. Deseori tradiția stapânește aproape totul, de la muzică la programe și chiar la strategia de lucrare. Se pune un accent deosebit pe conservare și păstrare a “ceea ce avem”. Uneori aceste biserici nu au ani de zile nici un convertit. Există, însă și biserici dinamice, vii și vibrante. Acestea lucreaza la salvarea sufletelor, dar și îngrijesc apoi de ucenicizarea lor. În mod constant aceste biserici dezvoltă noi programe pentru a face față nevoilor existente și pentru îndeplinirea misiunii bisericii. Secretul acestor biserici dinamice este păstrarea unui echilibru biblic între toate funcțiile principale ale bisericii, așa cum se găsesc în Noul Testament. 
Biserici care accentuează ucenicia
În Marea Însărcinare Domnul Isus a spus:“Faceți ucenici!“ Cum? Ducându-vă, botezându-i și învațându-i. Poate de multe ori ne-am oprit doar la cele două și de cele mai multe ori doar la a doua. Dacă dorim sa fim biserici echilibrate atunci trebuie să accentuăm învațarea și ucenicizarea. Este important de observat că Domnul Isus n-a spus unde să fie învățați noii convertiți, acasă sau la  biserică, cât să dureze procesul de învățare, care sunt cele mai bune metode. El a transmis doar principiul:“Invatați-i.” Și, interesant, nici apostolii nu pun un accent mare pe metode, dar ei aplică principiul. Importante nu sunt metodele, deși au și acestea rostul lor, ci important este ca învațarea să producă ucenici maturi.(Col.1:28). O preocupare majoră a conducerii bisericilor, în viitor, trebuie să fie posibilitatea ca toți membrii bisericilor să ajungă “la unirea credinței și a cunoașterii Fiului lui Dumnezeu, la starea de om mare, la înalțimea staturii plinătății lui Cristos.”(Efeseni 4:11-16). Este timpul să ne întoarcem serios la studiul Scripturii și la dependența de Dumnezeuu și să-I cerem înțelepciune pentru a gasi cele mai bune metode prin care fiecare membu din bisericile noastre să devină un ucenic devotat al Domnului Isus și un slujitor matur în cadrul Bisericii.

Grupul Paradis Lugoj la Ohaba-Forgaci, județul Timiș


✔ Botez la Biserica lui Hristos Londra


Vladimir Pustan - Mă rog ca toți să fie una...

În 1900 erau 1600 de diviziuni și culte creștine. Acum suntem aproape 40.000. Sau mai clar, 37 milioane de biserici creștine de toate nuanțele, culorile, apucăturile. 

Și numai una nu suntem... Singura rugăciune pe care Tatăl nu i-a ascultat-o Fiului. 

Pe aceeași stradă, două biserici din același cult... În același imobil. Una la parter, cealaltă la etaj. 

Biserica Romano-Catolică și Biserica Ortodoxă s-au anatemizat reciproc în 1054. Aproape 1000 de ani de afurisenii. Nici astăzi nu ne putem împărtăși din același potir. 

Și în tot acest timp, statul islamic omoară creștini fără să se frământe din ce cult fac parte... 

Pentru că numai în fața lui Hristos suntem egali. 
Și în fața morții... 

V l a d i m i r _ P u s t a n

Trupa Emaus la Biserica Cetatea Alba-Iulia


Iosif Borca la Biserica Penticostală Gurahonț, județul Arad


Florin Ianovici - Ce voi face viei Mele? (12 Februarie 2015)

Vezi şi ultimele noutăţi în pagina

Alex Tașcu – Noutăți în muzica creștină românească

joi, 26 februarie 2015

† Comunicatul Uniunii Baptiste din România cu privire la opțiunea pentru disciplina Religie

Având în vedere decizia Curții Constituționale a României nr 669 pronunțată în 12.11.2014 și publicată în Monitorul Oficial al României Partea I nr 59/23.01.2015 cu privire la orele de religie și dezbaterile publice și instituționale care au loc în prezent în ceea ce privește Legea Educației, Uniunea Baptistă din România aduce la cunoșința tuturor celor interesați faptul că persoanele care doresc să participe la ora de religie pot solicita, in baza libertății de conștiință, să li se asigure dreptul de a opta pentru disciplina religie baptistă. 

În cazul în care unitățile școlare nu pot asigura personal calificat pentru cei care au solicitat predarea disciplinei Religie Baptistă, art 32 pct 4 din Legea nr 489/2006 specifică faptul că se poate aduce un document justificativ care să ateste participarea la orele de religie baptistă organizate în cadrul bisericilor din țară. În baza acestui document, copiii vor fi notați în catalog. 

Sesizările privind refuzul unității de învățământ privind recunoașterea, respectiv notarea elevului în baza documentului emis de biserica locală se pot depune la adresa uniuneabaptista@gmail.com. Uniunea Baptistă din România va întreprinde demersurile legale privind respectarea libertății de conștiință a fiecărei persoane căreia nu i se respectă dreptul de a beneficia de oportunitatea opțiunii pentru religie baptistă.

Sursa: AICI

Pastor Samy Tuțac: Lasă-mi, te rog, paiul în ochi!

Suntem experți în observarea paiului din ochiul aproapelui nostru. Am devenit atât de abili în asta. Nu ne scapă nimic, nici paiul cel mai mic. Mai mult, ne-am specializat în scoaterea paielor din ochii altora. Ne facem un țel din asta. Umblăm după alții și dorim cu orice preț să le facem un mare bine. 

Nu degeaba spune o vorbă din bătrâni:"Toți îți vor binele, nu-i lăsa să ți-l ia." Problema este că, cei după care alergăm să le scoatem paiele din ochi, sunt mai răniți după ce ne întâlnesc decât înainte. Nu doar că nu am reușit să le scoatem paiul din ochi, dar i-am umplut și de cucuie. De ce? Pentru că în dorința noastră nebună, după scoaterea paielor din ochii altora, am uitat un lucru esențial, să privim în oglindă. 

Dacă am privi în oglindă, noi cei specializați în scoaterea paielor din ochii altora, ne-am trezi la realitate. Am vedea de ce îi tot umplem de cucuie pe cei care cad pradă dorinței noastre de a-i vindeca. Am observa bârna din ochiul nostru care ne împiedică să scoatem paiul din ochiul altuia și-i mai provoacă și răni. 

Cristos sugerează, ca înainte de a încerca scoaterea paiului din ochiul altuia, să scoatem mai întâi bârna din ochiul nostru. "De ce vezi tu paiul din ochiul fratelui tău și nu observi bârna din ochiul tău?! Sau cum poți să-i spui fratelui tău: «Lasă-mă să-ți scot paiul din ochi!», când iată că tu ai o bârnă în ochiul tău?! Ipocritule! Scoate mai întâi bârna din ochiul tău și atunci vei vedea clar să scoți paiul din ochiul fratelui tău!"(Matei 7:3-5 NTR). 

Câtă vreme nu asculți sfatul lui Cristos și încerci să scoți paiul din ochiul altuia, rănindu-l cu bârna din ochiul tău, nu fi surprins când iți va spune:"Lasă-mi, te rog, paiul în ochi!"

Samy Tuțac

Trupa Revers la Biserica Betesda Bistriţa


☞ Opinia liberă: Adelina Ghilea: Traficul de femei - viața lor contează!

NewsNet Creștin: Rubrica ☞ Opinia liberă  este destinată publicării articolelor care nu tratează subiecte religioase sau spirituale, dar care sunt scrise de evanghelici. 

Articolul de astazi e scris de o romanca cu care ne mindrim, invitata noastra speciala de astazi, Adelina Ghilea. Preocupata de exploatarea sexuala a femeilor, de conditiile inumane in care traiesc femeile care sunt traficate pentru sex, Adelina vrea sa faca ceva. 

In primul rind vrea sa informeze Romania si toti romanii privind situatia tragica a femeilor care sunt traficate si exploatate sexual, in special femeile Romaniei care ajung in Occident. Subiectul acesta e o prioritate pentru interesele ei intelectuale si academice. Este un subiect in care a devenit unul sau una din expertii Romaniei. 

Ne mindrim cu Adelina si pentru ca e o crestina cu o inima mare pentru cei din jurul ei. O tinara studenta, Adelina a plecat din Romania cu ani in urma la studii in Statele Unite. Studiaza la Moody Bible Institute in Chicago, unde este Asistenta Programatoare si Manager de Statie de Radio la Moody Campus Radio. Adelina, insa, nu a uitat Romania. Periodic se intoarce in Romania pentru conferinte cu femeile si toti cei interesati in subiectul explotarii sexuale a femeilor Romaniei in Occident. 

Recent a fost la Iasi cu acelasi scop. Pe unde ajunge se informeaza, si ia marturii ale femeilor romance care ajung in Occident unde traiesc o viata de veritabila sclavie, intr-un cerc vicios din care nu mai pot iesit. Articolul de mai jos e scris in intregime de ea. Ii dam cuvintul si ii multumim pentru ca a acceptat invitatia noastra de a scrie citeva rinduri pentru cititorii nostri. Suntem convinsi ca articolul ei va va captiva atentia. 

  • Acest articol este bazat pe informații care provin din proiectul de informare inițiat de Adelina Ghilea și Adriana Rus.  


Înainte de a călători în America pentru studii, nu auzisem niciodată despre așa-numitul trafic de persoane. Pe la programele de știri mai apăreau tot felul de informații, dar nimic care să fi descris adevărul și să fi informat corect audiența. Pe de cealaltă parte însă, în America mi se părea că se vorbește exagerat de mult despre această problemă. Devenisem destul de sceptică, credeam eu, din pricina temerii ca nu cumva acest interes să fie doar, ceea ce numesc americanii, un trend; doar o acțiune misionară care este la modă în biserici. Aveam să aflu mai târziu însă că problema nu era la ce vedeam în jurul meu, ci mai degrabă la felul în care percepeam eu situația.  

În urma cu aproximativ trei ani, am fost implicată într-un proiect de cercetare în domeniul organizațiilor misionare pentru o grupare studențească din cadrul Institutului Teologic Moody Bible din Chicago. Printre multele organizații cu care am luat legătura, se afla și un cuplu căsătorit din Italia care nu demult puseseră bazele unui proiect numit Vitae Transformate (vieți transformate). În schimbul de e-mailuri pe care l-am avut cu acest cuplu, primisem o grămadă de informații în detaliu care aveau să îmi schimbe gândirea pe deplin. A fost ca și cum ceva puternic m-a străfulgerat atunci când am ajuns să învăț despre traficul de persoane din Bologna, Italia - acolo unde activează Vitae Transformate.  

De ce? Pentru că era vorba despre oamenii mei, despre femei din poporul meu care sufereau peste măsura de mult. Instant, totul devenise mult prea apăsător și supărător.

Nu mi-aș fi putut închipui vreodată că într-un oraș european ca și Bologna, cele două principale orașe din care sunt traficate femeile pentru prostituție sunt Giurgiu și Oradea. Pentru mine acela a fost un moment decisiv care m-a ajutat să pricep nu doar problema din bisericile noastre, ci și problema la nivel de societate.  

Problema societății românești 

Din cauza unei ignoranțe general dezvoltată, femeile prostituate au devenit parte din peisajul societații românești; iar efectul acestei realități l-am văzut prima și prima dată în viața mea. Ori de câte ori ieșeam în afara orașului, fie el Arad, Oradea, Timișoara, sau altele, le vedeam pe aceste femei. Și ori de câte ori le vedeam, singurul sentiment respectabil care îl simțiam era mila, iar alteori, sau mai degrabă de cele mai multe ori, un sentiment de judecată aspră. Dar asta nu se întâmpla  întotdeauna, din pricina faptului că deja mă obișnuisem să le văd. Deja nici nu le mai observam. Erau parte din peisaj. Aparțineau pe “traseu”. Aș vrea din toată inima să cred că sunt singura care am căzut plasă acestei mentalități, dar cu toții știm că realitatea este alta.  

Doar din prostituție, în Statele Unite ale Americii, există un venit anual de 3 miliarde de dolari. Iar în alte țări, ca și Cambodgia, unde veniturile nu sunt atât de abundente, copii de la cea mai fragedă vârstă sunt vânduți de către propii părinți pentru prostituție. Este ușor însă să privim la alte țări, unde traficul de persoane se manifestă cu o prevalență mult mai mare, fără a ne da seama de durerea din mijlocul țării noastre. În concordanță cu Global Slavery Index 2014 - cea mai recentă colectare de date în privința traficului de persoane, realitățile sunt crude: România are aproximativ 22.600 de oameni care sunt înrobiți în traficul de persoane, în care este inclusă cu perponderență și prostituția, traficul de persoane fiind un termen folosit pentru a descrie toate acele persoane care sunt exploatate prin amenințare, forță fizică, răpire, fraudă, înșelăciune. Pe deasupra, din cele 37 de țări europene care au fost încadrate în acest studiu, România se afla pe locul 8 în topul vulnerabilități la această problemă.

✔ Botez la Biserica Creștină după Evanghelie Izbânda Drăgăneasa, judeţul Prahova


Săptămână de evanghelizare la Biserica Baptistă Betania Arad


Săptămână de evanghelizare la Biserica Baptistă Harul Lugoj


Misionara americană Phyllis Sortor a fost rapită în Nigeria

Sa ne unim in rugaciune pentru Phyllis Sortor. Aceasta misionara a fost rapita de 5 mascati in Emiworo, statul Kogi, Nigeria. Cinci barbati mascati inarmati au atacat  scoala Hope Academy si au luat-o ostatec pe Phyllis Sortorpe. 

Motivul, initial nu a fost cunoscut, dar astazi, International Christian Concern raporteaza ca mascatii au cerut $300.000 pentru eliberarea ei, suma pe care familia misionarei nu o detine. 

Departamentul de Stat SUA si FBI-ul sunt activi in cazul acestei misionare impreuna cu autoritatile locale din Nigeria spre a rezolva aceasta situatie.
Foto: Mission News Network 

Săptămână de evanghelizare la Biserica Penticostală Gura Văii, județul Arad


Pastorul Rasoul Abdollahi a fost eliberat

Pastorul Rasoul Abdollahi a fost arestat prima dată pe 26 decembrie 2010 pentru că a făcut parte dintr-o represiune pe scară largă în activitatea creștină. El a fost reținut și interogat mai mult de două luni înainte de a fi eliberat pe cauțiune.
După eliberare a fost apoi judecat și condamat la închisoare pe data de 2 decembrie 2013. Dar săptămâna aceasta a fost iertat și eliberat și se va putea întoarce la soția și copiii săi.
 Abdollahi este unul dintre liderii organizaţiei Mişcarea Biserici de Casă din Iran. El nu a fost singurul arestat în acea zi, ci au fost arestaţi un număr mai mare de creştini, însă aceştia au fost eliberaţi imediat. Doar pastorul Farshid Fathi a fost singurul arestat şi condamnat.
  O sursă (care trebuie să rămână anonimă din motive de securitate) a declarat pentru Christian Today că judecători din Iran par să încurajeze creștinii care sunt arestaţi să părăsească țara înainte să fie judecaţi.
   „Sentimentul nostru este că aceştia [judecătorii] vor ca în momentul în care sunt presiuni asupra creștinilor, aceştia să plece, iar în acest sens se fac tot felul de presiuni asupra lor, una dintre acestea fiind încarcerarea lor pentru perioade lungi de timp”, a declarat sursa.
   „Ei vor mai degrabă ca oamenii să plece de frică decât să cheltuiască cu reţinerea lor şi mai apoi să se confrunte şi cu protestele internaţionale care sunt împotriva condamnării creştinilor şi întemniţarea lor, pentru simplul fapt că sunt creştini.”
  Sursa a mai declarat că a fost un caz în care judecătorul a spus în mod explict unui creştin că vrea să-i dea şansa să părăsească ţara înainte de a începe procesul.
Estimările din decembrie 2014 sugerează că în prezent există 92 de creștini deținuți în închisorile iraniene, dar numai 13 dintre aceştia sunt condamnaţi de instanţă.
    Abdollahi a fost condamnat în temeiul legislației naționale de securitate a Iranului, care a luat drept o ameninţare politică şi o ameninţare la adresa securităţii naţionale biserica de casăînfiinţată de el.
    Aceeaşi sursă a declarat că lucrarea pe care o făcea pastorul Abdollahi nu a avut nicio legătură cu politica, dar aceasta este scuza folosită adesea în Iran pentru a putea aresta, condamna şi apoi pentru a trimite în închisoare creştinii.
   Sursa nu a putut confirma sau infirma dacă pastorul Abdollahi intenţionează sau nu să părăseasca Iranul după eliberarea sa.

Sursa: www.persecution.org via Agenţia Kairos

miercuri, 25 februarie 2015

Sioniada Biblică a tinerilor din bisericile evanghelice

                                    

Programa, Regulament, Metodologie

1.      Ce este Sioniada Biblică a tinerilor?
Este o lucrare spirituală cu scopul de a motiva adolescenții și tinerii la citirea, meditarea, studierea, memorarea și aplicarea Cuvântului lui Dumnezeu; se adresează în special adolescenților și tinerilor (16-25 de ani).
Sioniada Biblică este a Bisericilor evanghelice și nu este totuna cu Olimpiada de Religie din școli, sunt două lucrări total separate. Sioniada Biblică nu se adresează doar unui cult creștin ci tuturor tinerilor din cultele evanghelice, născuți din nou și/sau celor care doresc să cunoască și să aprofundeze Cuvântul Domnului și să încheie legământ cu Dumnezeu.
Sioniadă = este  denumirea care contrastează cu Olimpiada grecilor de pe muntele Olimp. “Căci din Sion vine Legea și din Ierusalim Cuvântul Domnului.” (Is.2:3)

2.     Care este tematica Sioniadei?
Pentru Sioniada biblică 2015 citim și studiem 8 cărți din Biblie. Trei cărți sunt pentru studiu mai aprofundat, iar cinci dintre ele sunt pentru citit, meditat și memorat anumite versete specificate.

† BCER-UBCE: Comunicat privind întâlnirea de la Camera Deputaţilor-Comisia juridică în legatură cu ora de Religie


☻Botezul celui mai înalt om din lume


Vezi şi ☻Botezul nu e întotdeauna uşor de înfăptuit


Concert Sam Rowland la Biserica Creştină după Evanghelie Brătăşanca, judeţul Prahova


Noutate editorială: În faţa potrivnicilor mei - de Gracia Burnham şi Dean Merrill


Pentru misionarii americani Martin şi Gracia Burnham, ceea ce a fost la început o escapadă romantică într-un loc exotic, ocazionată de aniversarea a 18 ani de căsnicie, s-a transformat în cel mai înfiorător coşmar.
Răpiţi de Abu Sayyaf, o grupare teroristă care avea legături cu Osama bin Laden, soţii Burnham au fost smulşi din mijlocul prietenilor şi al familiei şi azvârliţi într-o viaţă de continuă alergare prin jungla filipineză. În acel an de primejdii în captivitate, au fost la un pas de inaniţie, secătuiţi de puteri, nu de puţine ori martorii unor confruntări armate şi ai unor crime odioase – şi într-o căutare îndârjită după Dumnezeu care părea, uneori, să fi uitat de ei.

Oricare ar fi luptele pe care le duceţi, veţi găsi încurajare şi sprijin în această relatare sinceră şi revigorantă despre opoziţia în faţa întunericului care domneşte în sufletele oamenilor.

„Chestiunea în discuţie [...] nu este de ce ar prefera un Dumnezeu atotputernic să-l lase pe om să se confrunte cu răul, ci cum răspunde omul, cu ajutorul lui Dumnezeu, în faţa răului. [...] Soţii Burnham, în situaţii chinuitoare, s-au împrietenit cu păzitorii lor, i-au destins pe ceilalţi ostatici şi şi-au păstrat credinţa într-un Dumnezeu care părea să-i fi părăsit.” USA Today

Gracia Burnham este văduva lui Martin Burnham şi mama lui Jeff, a lui Mindy şi a lui Zach. Timp de 17 ani, a slujit, împreună cu Martin, în cadrul organizaţiei New Tribes Mission în Filipine. A absolvit Calvary Bible College din Kansas City.

Dean Merrill, coautor al cărţii, a fost vicepreşedintele departamentului editorial în cadrul International Bible Society şi editor la Focus on the Family. Alături de Jim Cymbala, este coautorul bestsellerului Vânt proaspăt, foc proaspăt, precum şi al altor cărţi, printre care Credinţă proaspătă şi Putere proaspătă.

Mai multe detalii: AICI

† Viorel Iuga — Bilanţul misiunii în Cuba

Citeşte şi:

† Viorel Iuga — Misiune în Cuba 

† Viorel Iuga — Note de misiune în Cuba (1) 

† Viorel Iuga — Note de misiune în Cuba (2) 

† Viorel Iuga — Note de misiune în Cuba (3) 

† Viorel Iuga — Note de misiune în Cuba (4) 

† Viorel Iuga — Note de misiune în Cuba (5) 

† Viorel Iuga — Note de misiune în Cuba (6)

† Viorel Iuga — Note de misiune în Cuba (7)

Dragii noştri,


Am ajuns acasă crezând că voi avea ceva timp să îmi liniştesc gândurile şi să vă ofer un mesaj final. Nu s-a întâmplat aşa. Aglomeraţia mă ţine mereu în priză. 

Fără să mai aştept timpul acela de linişte vreau să vă spun că prin ajutorul Domnului şi al celor care au donat cu inimă largă şi cu sacrificiu, dincolo de mulţimea lucrurilor pe care le-am dus cu noi în Cuba, am cumpărat acolo: 20 de biciclete, 4 măgari, 5 case pentru adunare, o casă pentru odihnă şi studiu şi un camp pentru tineri si copii. 

Apoi, am mai participat la continuarea lucrărilor la 2 biserici, am ajutat o biserică în lucrarea cu săracii, 70 de păstori activi, 50 de păstori pensionari, 69 studenţi la teologie pastorală şi 130 de misionari. 

Am ajutat fraţii din ambele convenţii la tipărirea de materiale, lucrarea cu copiii şi câţiva medici creştini. 

Spre bucuria noastră şi slava Domnului, am ajutat Seminarul din Havana cu mâncare, am plătit actele pentru 4 misionari pregătiţi să plece în Ecuador si Columbia şi am sponsorizat partial programul pentru taberele din vară, programul pentru tinerii şi adolescenţi şi programul de ucenicizare din Convenţia de West.

Pentru implicarea viitoare vă recomand să ne rugăm şi să ne implicăm în următoarele domenii:

  1.  Cărţi. Ei au mare nevoie de materiale pentru studenţi şi slujitori în diferite domenii. Au “găsit” o cale de tipărire a materialelor, dar au nevoie de fonduri pentru aceasta. Tipărirea unei cărţi este în jur de 2.5 euro.
  2.  Case. Mă refer aici la ajutorarea caselor, a familiilor studenţilor, păstorilor, misionarilor etc. Suma pe care o sugerez este 2o de euro, respective 100 Ron.
  3. Clădiri. Acum este momentul să cumpere cât mai multe clădiri care să fie folosite ca locuri pentru închianrea publică. Ele pot fi cumpărate cu sume între 1500-5000 de euro. 
Mulţumesc frumos pentru rugăciuni şi participare. Dacă doriţi să luaţi legătura direct cu fraţii din Cuba, nu ezitaţi să mă contactaţi. Dacă sumele cu care puteţi participa sunt mai mici, ne puteţi contacta să vă dăm detalii sau puteţi folosi în continuare contul Bisericii “Speranţa” Arad.

Cu Dumnezeu putem face lucruri mari şi frumoase! 
Viorel Iuga

marți, 24 februarie 2015

✡ Ultimele zile de înscriere pentru pelerinajul evanghelic în Ţara Sfântă / 6-12 martie 2015!

Mai multe detalii: AICI

† Apel la rugăciune pentru Samuel Burciu!

Samuel Burciu este misionar în Uganda împreună cu soția sa. 

Pe câmpul de misiune s-a îmbolnăvit foarte grav de malarie. 

În momentul de față medicii nu îi mai oferă șanse de scăpare. 

Singura intervenție o poate face Dumnezeu. 

Haideți să strigăm la Tata pentru Samuel! 


Chris - "Quo Vadis Musica?"

În ultimii douăzeci şi cinci de ani, Dumnezeu a dat românilor evanghelici mulţi compozitori muzicali autohtoni. Ei au compus şi compun cântece în stil contemporan – fiecare compozitor având un mod personal distinct de a face muzică. Dar până la desfiinţarea comunismului, românii evanghelici au avut şi cunoşteau în România un singur compozitor muzical remarcabil: Nicolae Moldoveanu. El aparţinuse altor vremuri şi plătise cu ani de închisoare pentru curajul de a compune şi de a răspândi în România comunistă cântece cu mesaj creştinesc! Stând în închisoare, a compus aproximativ jumătate dintre cele peste şase sute de cântece care îi aparţin… Şi trebuie să reţinem că nu a avut acolo nimic de scris. A compus şi a memorat totul, pentru ca abia după ieşirea din detenţie să ofere acele cântece creştinătăţii româneşti. El este un remarcabil model pentru toate generaţiile în ce priveşte TEXT-ul cântecelor noastre. Nicolae Moldoveanu ştia să compună nu numai muzică (în stilul acelor vremuri), ci şi versuri în adevăratul sens al cuvântului. Cântecele compuse de el respectă toate condiţiile unui TEXT bine-făcut – atât din punct de vedere teologic şi lingvistic, cât şi din punct de vedere poetic!
Spre sfârşitul anilor 80, parcă sfidând comunismul (care era aproape de desfiinţare), s-a format la Cluj-Napoca grupul vocal-instrumental numit „Mesaj”. El a marcat o nouă eră în muzica evanghelicilor din România. A apărut atunci pentru prima dată în România comunistă un album al unui asemenea grup – înregistrat în acei ani pe „casetă” – care s-a răspândit în toată ţara între evanghelici. Cântecele de pe acel album erau compuse într-un stil contemporan şi aveau „mesaj”. Raportat la condiţiile acelor vremuri, erau o adevărată performanţă! Iosif Mureşan a devenit ulterior un nume cunoscut între evanghelici datorită primului studio de înregistrări audio din România post-comunistă. Dar începuturile lui au fost legate de grupul „Mesaj”, căruia i-a şi înregistrat acel prim album înainte de căderea comunismului.
Până în 1989, datorită sistemului comunist naţionalist şi opresiv, evangheicii români erau destul de izolaţi faţă de lumea muzicală occidentală. Dar după eliberarea de comunism, românii evanghelici „au importat” multe dintre cântecele care se compuneau în ţările „civilizate”. Aşa a apărut „moda” cântcelor „traduse”. Ea continuă şi astăzi.
În euforia libertăţii pe care o experimentau românii la începutul anilor 90, cântecele venite de peste ocean (la început pe acele discuri mari şi pe casete), au umplut un gol în ce priveşte nevoia de cântece noi pentru o generaţie nouă într-o Românie nouă.
Anticipând ce urma să se întâmple cu TEXT-ul cântecelor noastre autohtone, au apărut astfel cântece „traduse” care au început să mărească repertoriul noutăţilor. Era relativ uşor să ai melodia, armonia şi ritmul deja făcute, fiind nevoie doar de „traducerea” unor versuri care erau şi ele deja făcute (în engleză de cele mai multe ori). Cei mai mulţi dintre cei care au făcut „versuri” acelor cântece, au „copiat” cât au putut de fidel mesajul şi stilul originalului, încercând o versificaţie care să semene a poezie românească. Dar de cele mai multe ori nu au reuşit ce şi-au propus. A devenit evident (pentru cei care cunosc ce înseamnă poezie) faptul că pentru poetica românească, aceste „traduceri” nu sună bine. Şi aşa va fi mereu. Doar ce este 100% autohton – în ce priveşte cântecul – are şanse să fie realizat bine şi ca TEXT.
Cântecele „de import” nu ne-au adus doar problema „traducerii”, ci alte câteva aspecte pe care le vom analiza în continuare.