După 7 ani de existenţă, cu peste 31 000 de postări, cu peste 50 de milioane de vizualizări (50 025 543 la 29.09.2020), cu peste 55 000 de abonaţi la newsletter-ul zilnic, cu un record de 197.071 accesări într-o singură zi, devenind astfel portalul de ştiri creştine din România cu cea mai rapidă creştere şi cu cele mai multe vizualizări, părăsim platforma Blogger şi:

̶S̶u̶n̶t̶e̶m̶ ̶î̶n̶ ̶c̶o̶n̶s̶t̶r̶u̶c̶ţ̶i̶a̶ ̶u̶n̶u̶i̶ ̶s̶i̶t̶e̶ ̶p̶r̶o̶f̶e̶s̶i̶o̶n̶a̶l̶,̶ ̶a̶d̶a̶p̶t̶a̶t̶ ̶c̶e̶r̶i̶n̶ţ̶e̶l̶o̶r̶ ̶t̶e̶h̶n̶o̶l̶o̶g̶i̶e̶i̶ ̶m̶o̶d̶e̶r̶n̶e̶

̶A̶n̶g̶a̶j̶ă̶m̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶d̶̶̶a̶̶̶c̶̶̶t̶̶̶o̶̶̶r̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶c̶o̶r̶e̶s̶p̶o̶n̶d̶e̶n̶ţ̶i̶ ̶̶̶r̶̶̶e̶̶̶g̶̶̶i̶̶̶o̶̶̶n̶̶̶a̶̶̶l̶̶̶i̶̶̶ ̶̶̶ ̶ş̶i̶ ̶d̶i̶n̶ ̶d̶i̶a̶s̶p̶o̶r̶a̶ ̶r̶o̶m̶â̶n̶ă̶

Încheiem parteneriate cu noi publicaţii şi site-uri de media

miercuri, 5 noiembrie 2014

Lector univ. dr. Emanuel Conţac: Cel puțin 10 motive pentru care ar trebui să-l votezi pe Victor Ponta președinte!

Friends, Romans, countrymen, lend me your ears;
I come to bury Caesar, not to praise him.
The evil that men do lives after them;
The good is oft interred with their bones;
(Julius Caesar, III.2)
Cu cât îl ascult mai mult pe Victor Ponta, cu atât mă edific mai bine asupra caracterului său extraordinar. E un om cum rar îți este dat să întâlnești.
Înainte să mă contraziceți, vă invit să reflectăm pe așezate la cel puțin 10 motive pentru care ar trebui să-l votăm președinte, pentru a le da în sfârșit românilor șansa de a reînvăța democrația de la zero.
1. Victor Ponta ar trebui votat în primul rând pentru zâmbetul lui copilăros, ingenuu, dătător de bună dispoziție. Într-o lume de oameni mari și crispați de seriozitatea misiunii lor, Ponta iradiază un veșnic surâs care ne aduce tuturor aminte de un personaj mult îndrăgit al copilăriei noastre: Pinocchio (în varianta lui W. Disney). Fie că înfruntă, suit în bărcuță, viiturile, inundațiile ori alte catastrofe naturale, fie că îi provoacă la luptă dreaptă pe adversarii politici, Victor Ponta afișează un prepuber, tonic și molipsitor surâs.
Continuarea: AICI

Jurnalul.ro: Cuplu creştin acuzat de blasfemie, linşat în stradă într-un oraş din Pakistan


Un cuplu de creştini din Pakistan, acuzat că ar fi pângărit Coranul, a fost ucis de o mulţime de musulmani, până ca poliţia să poată interveni.

Cei doi au fost bătuţi până şi-au pierdut cunoştinţa, apoi corpurile au fost incendiate. Incidentul a avut loc în oraşul Kot Radha Kishan din provincia Punjab. Doar prenumele victimelor au fost făcute publice de poliţia pakistaneză - Shama şi Shehzad. Mai mulţi oficiali din guvernul pakistanez s-au deplasat la faţa locului pentru a ancheta incidentul.
Continuarea: AICI

Întâlnirea mediciniștilor creștini cu Bebe Ciaușu la Oradea


Sursa: AICI

David Gabriel & Grupul Paradis la Galeşu, judeţul Constanţa

Vox Dei Ministries

Alin Pop la Biserica Biruinţa Londra

Biserica Baptista Biruinta Londra

Pastor Petru Bulica la Biserica Poarta Cerului Hässleholm, Suedia

Vineri, 7 noiembrie, ora 19.00 
Seară de părtășie, tematica: Familia creștină. 
Sâmbătă, 8 noiembrie, ora 18:00-20:00
 Seară pentru bărbați. 
Duminică, 9 noiembrie, ora 10.00 și ora 18.00 
Familia creștină. 

Sursa: AICI

Evenimente dedicate femeilor cu Lidia Zeller & Ligia Seman la Hunedoara

Sursa: AICI

Sărbătoarea Mulțumirii la Biserica Penticostală Filadelfia Moşniţa Nouă, judeţul Timiş

Filadelfia Mosnita Noua

Emil Bartoș la Biserica Evanghelică Liberă Craiova

Biserica Evanghelică Liberă din Craiova

Cantina socială "Prânzul Harului" la Baia Mare

Click pe imagine pentru mărire!

Dr. Andrei Pătrîncă: Klaus Johannis e evanghelic. Și ce dacă?

M-am așteptat ca domnul Ponta, actualul prim-ministru, să folosească în discursul dumnealui argumentul religios pentru a-și lovi „adversarul”. M-am așteptat, dar nu pot spune că nu m-am întristat. Pentru că acest eveniment mi-a zugrăvit din nou o realitate tristă: confesiunea ortodoxă, de altfel respectabilă și cu valori adânci, e folosită de liderii țării noastre nu ca un cadru al întâlnirii omului cu Dumnezeu, așa cum s-ar dori să fie orice religie, ci drept un mijloc de manipulare a maselor. Psihologic vorbind, a te ascunde în spatele unei etichete, „eu sunt doctor”, „eu sunt politician”, „eu sunt ortodox și ortodox voi muri” denotă o mare tulburare în sfera imaginii de sine. Te așezi sub umbrela unui statut ca să te arăți mai puternic, pentru că ești un iepuraș nesigur pe tine, care tremură din toate încheieturile când e vorba de sine. Când nu te ai pe tine, când nu te simți valoros prin tine însuți, intrinsec, simți automat nevoia să pui în prim-plan titluri, onororuri, realizări, diplome (doctorate), instituții și chiar apartenența religioasă. De fapt, impozanții fanatici religioși au grave deficiențe la capitolul imaginii de sine. Pentru Klaus Johannis însă, lucrurile stau cu totul altfel. Dumnealui nu simte nevoia să pună în față astfel de argumente xenofobe. Nu epatează nici cu titlurile academice, nici nu se folosește de religie sau de etnie, terfelindu-le în jocul pervers al obținerii puterii cu orice preț; măcar că poporul german este unul dintre cele mai respectate și respectabile ale lumii, măcar că Biserica evanghelică luterană este cultul majoritar în cele mai civilizate și prospere economic state ale lumii, cele nordice. Domnul Johannis nu amestecă politicul cu religiosul din bun-simț, din corectitudine și principialitate. Când vine la mine un pacient nu așteaptă un discurs politic sau religios, vine să-și afle vindecarea. Aceleași așteptări le am și eu, alegătorul, de la un om politic: nu mă interesează religia domnului Ponta, nici la ce biserică merge duminica, dacă o face vreodată în afară de perioada campaniei electorale. Iar dacă se și mai laudă cu mirobolanta-i identificare cu nația română și cu cât e de spiritual, începe chiar să devină deranjant pentru mine. Am avut, de la căderea monarhiei încoace, numai președinți români și ortodocși. La ce ne-a folosit? Nu îi votez religia în care este, nici nu-i pot acorda un vot pentru că este născut român. El e acolo să mă reprezinte ca om politic, nu să mă evanghelizeze sau să mă „românizeze” mai mult decât sunt. Nu sunt, pentru mine, etnia și religia argumente valide. Din contră, aducerea lor în discuție e o frapantă deraiere de la normalul funcției la care un om politic aspiră.
Dar dacă tot e să vorbim despre confesiunea evanghelică luterană, haide s-o facem! Dintr-o perspectivă corectă și documentată istoric și teologic, nu din bârfe și lozinci animate de o încăpățânată și mândră rezistență la schimbarea-n bine, veche meteahnă de neam. E chiar așa o crimă să fii evanghelic, protestant (sau „neoprotestant”, ca să-l citez pe domnul premier, în dezinformata-i confuzie între culte :) )? Ce este Biserica evanghelică din România? Ce valori aduce cu sine?
1. Biserica evanghelică luterană este o biserică creștină. Face parte din aceeași religie, religia creștină, cu bisericile ortodoxe, catolice, protestante și protestant-revizioniste. Crede în Dumnezeu Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt, Treime Sfântă și nedespărțită. Crede în Isus, Fiul lui Dumnezeu, nașterea Lui din Fecioară, moartea Lui pe Cruce, învierea din morți, înălțarea la dreapta Tatălui, mijlocirea pentru noi, revenirea în slavă spre înnoirea tuturor lucrurilor. Crede în Rai și Iad, mântuirea tuturor celor care s-au născut din nou, primindu-L pe Isus în viețile lor ca Mântuitor și Domn.
2. Biserica evanghelică luterană are minunate lăcașuri de cult, edificii de o monumentală valoare, unele dintre principalele atracții turistice ale străinilor veniți să viziteze Ardealul. Simplitate și profunzime, solemnitate și căldură, forme și fond, înălțime și apropiere, sunt doar câteva elemente ce descriu felul în care creștinii luterani au știut să-și trăiască credința și să o exprime în toate modurile, inclusiv vizual.
3. Biserica evanghelică luterană este o platformă de dialog și de întâlnire între confesiuni diferite și religii diferite. Posibil să-i reproșezi unele lucruri instituției Bisericii luterane. Unde este om, nu se poate să nu existe și greșeală. Dar un singur lucru nu-i poți imputa: fundamentalismul. Creștini de diverse orientări se întâlnesc adesea, la rugă pentru reconciliere și unitate în diversitate, în lăcașurile de cult ale Bisericii evanghelice. În niciun caz, nu vei auzi, cum au unele culte obiceiul a spune, că numai protestanții sunt buni și că ceilalți sunt răi, că numai luteranii ajung în Cer, iar ceilalți, de alte confesiuni, sunt sortiți Iadului. Un luteran te va considera întotdeauna fratele său de credință, uneori chiar când tu nu ești dispus la o asemenea apropiere.
4. Biserica evanghelică luterană ajută oameni de pretutindeni, fără a ține seama de etnie sau denominație. Asociații pentru alcoolici anonimi, pentru bolnavii de cancer, pentru persoanele cu dizabilități fizice și psihice, pentru cazurile sociale – sunt multe lucruri mari, făcute cu smerenie, departe de ochiul presei, de o mână de oameni, sași evanghelici, dedicați slujirii semenilor.
Lista ar putea continua, dar mă opresc aici. De o jumătate de mileniu, Biserica evanghelică din România dă mărturie despre sine. Evident, în spiritul civilizației spiritualității occidentale, o face cu delicatețe, discreție și respect pentru celelalte biserici. Klaus Johannis nu are de ce să se considere rușinat de apartenența-i confesională. Din contră. În tainica-i întâlnire cu sine, poate își iubește denominația și se simte bucuros de formarea-i creștin-evanghelică. Și eu nu-l pot învinovăți pentru asta. Din contră. Mă simt bucuros pentru dumnealui. Dar, încă o dată o spun, îl apreciez pentru că-și știe atribuțiile, responsabilitățile și limitările funcției. Nu am nevoie de un președinte „român”, „italian” sau „francez”. Nici de un președinte „ortodox”, „catolic” sau „baptist”. Am nevoie de un președinte care să-și cunoască fișa postului și să-și facă treaba. Alte aspecte, ce țin de exterior, nu mă interesează, câtă vreme interioritatea dumnealui inspiră încredere și conferă garanții. Klaus Johannis e evanghelic. Și ce dacă?
Andrei Pătrîncă,
Medic psihiatru, Consilier analitic-existențial
Articol preluat cu permisiune de aici: www.patrincaandrei.wordpress.com

Florin Ianovici - Părul lui Samson (7 Octombrie 2014)


Vezi şi ultimele noutăţi în pagina

Iosif Ţon: Bunătate, Adevăr și Dreptate (16)

Capitolul 4.9: Unde Il găsești pe Dumnezeu

Dar David urmărește să ne învețe să-l vedem pe Dumnezeu încă într-o serie de locuri. În primul rând, trebuie să învățăm să-L descoperim în Creația Lui: ”Cerurile spun slava lui Dumnezeu și întinderea lor vestește lucrarea mâinilor Lui. O zi istorisește alteia acest lucru, o noapte dă de știre alteia despre El. Și aceasta fără vorbe, fără cuvinte al căror sunet să fie auzit: dar răsunetul lor străbate tot pământul și glasul lor merge până la marginile lumii[...]” (Ps.19:1-6).
Și iarăși:
”Doamne, Dumnezeul nostru, cât de minunat este Numele Tău pe tot pământul! Slava Ta se înalță mai pe sus de ceruri[...]” (Ps.8:1). U
n alt domeniu în care David ne învață să vedem înțelepciunea, bunătatea și frumusețea lui Dumnezeu este în învățăturile pe care ni le-a dat El:”Legea (învățătura) Domnului este desăvârșită și înviorează sufletul; mărturia (vorbirea) Domnului este adevăratăși dă înțelepciune celui neștiutor.

Orânduirile (îndrumările) Domnului sunt fără greș și veselesc inima;
poruncile lui Dumnezeu sunt curate și luminează ochii[...]
judecățile Domnului sunt adevărate, toate sunt drepte.
Ele sunt mai de preț decât aurul, decât mult aur curat;
sunt mai dulci decât mierea, decât picurul din faguri[...]
pentru cine le păzește, răsplata este mare!” (Ps.19:7-11)

Un alt domeniu în care ne învață David să vedem bunătatea și frumusețea Domnului, este istoria. În special Psalmii 105-107 ne semnalează evenimentele din istorie în care Dumnezeu a intervenit pentru poporul Lui, și-a arătat puterea și bunătatea Lui, în ciudea neascultării și a nevredniciei acestui popor.

Într-un psalm de mare măiestrie poetică, David enumeră elemente din creație și apoi evenimente din istorie și după fiecare pune refrenul

”Lăudați pe Domnul căci este bun (tov),
căci în veac ține bunătatea (hesed) Lui” (Ps.136: 1-26).

În special, însă, David ne învață să ne uităm în propria noastră istorie, în propria noastră viață și experiență, ca să vedem bunătatea Domnului:

”Binecuvintează, suflete, pe Domnul
și tot ce este în mine să bunecuvinteze Numele lui cel sfânt.
Binecuvintează, suflete, pe Domnul
și nu uita nici una dintre binefacerile Lui!
El îți iartă fărădelegile tale,
El îți vindecă toate bolile tale;
El îți izbăvește viața din groapă,
El te încununează cu bunătate și îndurare;
El îți satură de bunătăți bătrânețea
și te face să întinerești iarăși ca vulturul” (Ps.103:1-5).

În toate aceste domenii este prezentă Persoana lui Dumnezeu, înțelepciunea Lui, puterea Lui, grija Lui, bunătatea Lui, frumusețea Lui, gloria Lui. Și totuși, nu mulți oameni văd lucrurile acestea și trec prin viață fără să devină conștienți de prezența lui Dumnezeu în aceste locuri. De ce-i așa și care este remediul la această situație? Cu întrebarea aceasta ne apropiem de cea mai revoluționară idee pe care o introduce David prin Reforma lui la Cortul lui David.

Vezi și ultimele noutăți în pagina 

✡ Poza și gândul zilei

Chiar dacă smochinul nu va înflori, viţa nu va da niciun rod, rodul măslinului va lipsi, şi câmpiile nu vor da hrană, oile vor pieri din staule, şi nu vor mai fi boi în grajduri, eu tot mă voi bucura în Domnul, mă voi bucura în Dumnezeul mântuirii mele! (Habacuc 3:17-18)

NewsNet Creştin işi propune să vă amintească zilnic că Biserica trebuie să se roage pentru binecuvântarea, trezirea spirituală şi mântuirea poporului lui Dumnezeu, Israel.

Prin urmare, împreună cu un gând biblic,  postăm zilnic o imagine din Israel, convinşi că şi prin acest mod inimile multor creştini pot fi (re)aprinse pentru susţinerea spirituală a aceastei naţiuni pe care Dumnezeu nu a lepădat-o nici o clipă...

Pozele sunt preluate cu aprobare din pagina de Facebook a misiunii Creştin ProIsrael.

Cu un singur click pe imagine sunteţi direcţionaţi spre poza cu dimensiunea iniţială. Pentru vizualizarea intregului album, click aiciSă vă fie cu folos!